• 1
  • 2
2021-12-26, 11:24
Medlem
En frsta nybrjarkur med jmfrelse fre, vid kurens slut och 10 veckor post-kur.

lder
30-35
Lngd
174

Trningserfarenhet
Gym i 11 r, varav periodvis mycket fokuserat, och periodvis fallit bort helt ngot r pga jobb/annat fokus.

Tidigare erfarenhet av AAS
Aldrig kurat. Lekt med peptider. Lst p lnge, men avvaktat till 30+ lder.

Anledning till kur:
Vlmende, sexlust, styrkekning, muskelkning.

Ml med kuren:
Bryta igenom min plat, bli strre och starkare n ngon gng under mina ~11 trningsr.
+5-7 kg varav 2-3kg lean hade varit trevligt

Kuren
20 veckor
Vecka 1-10 ~350 mg test e delat p 2 stick
Vecka 8-18 20mg anavar ED
Vecka 11-20 ~400 mg test e delat p 2 stick
Peptider: TB500, BCP-157 fr att hjlpa till med terhmtning

Hantering av strogen
Arimidex 0.5mg endast vid symptom. Kost som ska verka som naturlig AI (t ex solrosfrn, broccoli m.m)
Nolvadex p standby.

Trningsupplgg
Varannan vecka styrkefokus 5x5-pass
Varannan vecka hgreps/german volume training
2 vilodagar per vecka
Typisk "bro-split" 5 pass, 2h per pass

Kost
Mestadels vegetarisk, 1.8-2.1 g protein per kg kroppsvikt
Kolhydrater i form av lngsamt ris, havre, broccoli, rotfrukter
Nyttiga fetter i form av frn, ntter, oljor

Kcal: kade frn ~2000kcal per dag till 3000kcal per dag vid kurens start.

Plan fr PCT

Pre-PCT
HCG 1500ui / vecka med start vecka 18 och slut vid PCT's start

PCT
Start 18 dagar efter sista stick
Nolvadex 20mg ED i 30 dagar
Peptider: Ipamorelin + MOD grf1-29 (fr att motverka nolvadex's negativa inverkan p hypofysen i form GH)

Post-PCT
Tribulus terrestis, ALA, DAA, bockhornsklver, D-vitamin m.m

STATS FRE KUR
Body-mtning fre kur
Kroppsvikt: 67 kg
Muskelmassa: 34 kg
Fetmassa: 7.3 kg
% kroppsfett: 11%

Blodvrden, hormonvrden m.m

Styrkestats innan kur
Bnk: 105 kg
Knbj: 100 kg
Marklyft: 120 kg (akilleshl)

STATS VID KURSLUT (20V)
Body-mtning vid kurslut
Kroppsvikt: 78 kg (+11 kg / +16.5%)
Muskelmassa: 41.7 kg (+7.7 kg / +22.6%)
Fetmassa: 7.4 kg (ofrndrad)
% kroppsfett: 7.9% (tror inte denna stmmer helt varken fre eller efter.. knns lg)
Kommentar: Lr vara lite vtska i det som maskinen betraktar som muskelmassa, vill jag tro, ven om vatten finns som separat post i utlsningen.

Styrkestats vid kurslut:
Bnk: 125 kg (+25%)
Knbj: 140 kg (+40%)
Mark: 140 kg x2 (+17%)

STATS 10 VECKOR POST-KUR
Body-mtning
Kroppsvikt: 75 kg (+8 kg sedan start, -3kg sedan kurslut)
Muskelmassa: 39 kg (+5 kg sedan start, -2.7 kg sedan kurslut)
Fetmassa: 7.9 kg (+0.6 kg sedan start och kurslut)
% kroppsfett: 10.5% (som kurens start ungefr)

Styrkestats 10 veckor efter kur:
Bnk: Ej testat max, men 100kg x 11 r inga problem
Knbj: Ej testat max, men 110 x 11 r inga problem
Mark: Ej testat max, men 130kg x 6 r inga problem
Kanske trist att inte testat max, men jag reppar nu mera utan problem p vikter som tidigare var ver mitt 1 RM... Sger vl ngot?

Tankar om kuren:
Biggest surprise:
sexlust (var betydligt hgre n vntat), och att benen grovade till sig. Trodde inte benen skulle svara s pass bra. Axlarna blev ingen wow-faktor, men ven de poppade ngot. Mnga kommentarer om att jag vuxit.

Biggest let-down:
Att periodvis behva hlla igen trningen pga muskelfsten och liknande. Var vl vntat, men samtidigt r man lite naiv. Musklerna gick helt enkelt inte att kra slut p, det som tog slut var just muskelfsten.
Fick en del inflammation p typiska stllen (brstmuskelfste, bicepsfste). Var hanterbart och blev aldrig s pass allvarligt att jag fick avbryta, men hlla tillbaka i ngra veckor. Lite variation p utfrande och lttare vikt med "mind-muscle-connetion" s fortsatte nd kningarna i muskelmassa. Kanske hade jag kunnat pressa mina 1RM mer, men fokus var p att ka mina 5RM och 10RM.

Biverkningar
Ptagliga:
Hgt blodtryck (140-160 p kvllarna, 125 p morgon)
Mycket lgt jrnvrde, mitt jrnfrrd ts totalt upp. Lstes sklart enkelt med jrntabletter.

Mindre ptagliga:
Acne, vtska, mmande nipples, hravfall (dmpades med hrprodukter)

Tankar om PCT:
Var inte s illa som vntat, men jag var ocks mentalt instlld p att "det r nu det riktiga jobbet brjar". Har gtt till gymmet med fokus p att frsvara, snarare n att ka.
Sexlusten hll i sig ngra veckor efter kurens slut, troligtvis hjlpte HCG till med detta. Sexlusten dog nstan helt under Nolvadex, och har cirka 2 veckor efter PCT'n terhmtat sig bra.
Acnen p axlarna tog tid p sig, men har gradvis frsvunnit sakta men skert. Lite acne i ansiktet frsvann direkt. Motivationen fick sklart en vntad dipp, det har varit att ktta p rutin.
Jag minskade medvetet trningsvolymen fr att inte bidra till fr hg nedbrytning av muskelmassa eftersom kroppens frmga att terhmta sig blir snkt.
Peptiderna vill jag tro hjlpte en hel del, jag upplevde skillnad nstan p dagen dels i hjd aptit men ocks hjt vlbefinnande. Nr ven peptiderna upphrde (samtidigt som Nolvadex slut) fick jag p nytt
en dipp i ngon vecka.

Allt som allt har jag landat p en markant hgre niv styrkemssigt och i muskelmassa, n vad jag lg p innan. Jag kr hgreps p mina tidigare max. ven mentalt knns det bra. Vgen ligger stabilt och jag fortstter ka blygsamt i styrka.
Strsta vikttappet var de frsta 4 veckorna efter kur - vilket tyder p vtska.

Blodvrdena
Pverkades mindre n vntat, tminstone mindre "negativt". Vissa vrden ligger bttre n innan. Intressant att testot ligger hgre 10 veckor efter kur n innan kurens start, kanske daglig fluktuation? Hgre kcal-intag?
Ser att mitt blodsocker nu r hgre n innan kur, och hemoglobinet ligger fortfarande hgt, nstan p referens.Br man vnta ytterligare ngon mnad eller tv innan nsta kur?
Ska tillggas att jag har verkligen frskt att naila allting, det r svrt att f med alla dagliga smsaker i denna rapport. Fyller p mer om jag kommer p ngot viktigt.

Nsta steg
Funderar p att kra precis samma upplgg istllet fr att addera ytterligare AAS. Kanske finns det mer att hmta, innan AAs behver kas. Vill frska hlla en s lg riskprofil som mjligt, har inte tnkt tvla.
Tips p vad jag kan kra fr att dra ned hgt blodtryck? Tar Omega3, oljor, Q10-tabletter. Vad gra t hemoglobinet, bara att tmma?
Senast redigerad av torminven 2021-12-26 kl. 11:28.
Citera
2021-12-26, 11:33
Medlem
Tack fr en utmrkt rapport.
Citera
2021-12-26, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torminven

lder
30-35
Lngd
174

Trningserfarenhet
Gym i 11 r, varav periodvis mycket fokuserat, och periodvis fallit bort helt ngot r pga jobb/annat fokus.

Anledning till kur:

Ml med kuren:
Bryta igenom min plat, bli strre och starkare n ngon gng under mina ~11 trningsr.

Kuren
20 veckor

Hantering av strogen
Arimidex 0.5mg endast vid symptom. Kost som ska verka som naturlig AI (t ex solrosfrn, broccoli m.m)
Nolvadex p standby.

Trningsupplgg
2 vilodagar per vecka

Kost

Plan fr PCT

Pre-PCT

PCT
Peptider: Ipamorelin + MOD grf1-29 (fr att motverka nolvadex's negativa inverkan p hypofysen i form GH)

Post-PCT

STATS FRE KUR
Body-mtning fre kur

Styrkestats innan kur

STATS VID KURSLUT (20V)
Body-mtning vid kurslut
% kroppsfett: 7.9% (tror inte denna stmmer helt varken fre eller efter.. knns lg)
Kommentar: Lr vara lite vtska i det som maskinen betraktar som muskelmassa, vill jag tro, ven om vatten finns som separat post i utlsningen.

Styrkestats vid kurslut:

STATS 10 VECKOR POST-KUR
Body-mtning

Kanske trist att inte testat max, men jag reppar nu mera utan problem p vikter som tidigare var ver mitt 1 RM... Sger vl ngot?

Tankar om kuren:
Biggest surprise:
sexlust (var betydligt hgre n vntat), och att benen grovade till sig. Trodde inte benen skulle svara s pass bra. Axlarna blev ingen wow-faktor, men ven de poppade ngot. Mnga kommentarer om att jag vuxit.

Biggest let-down:
Att periodvis behva hlla igen trningen pga muskelfsten och liknande. Var vl vntat, men samtidigt r man lite naiv. Musklerna gick helt enkelt inte att kra slut p, det som tog slut var just muskelfsten.
Fick en del inflammation p typiska stllen (brstmuskelfste, bicepsfste). Var hanterbart och blev aldrig s pass allvarligt att jag fick avbryta, men hlla tillbaka i ngra veckor. Lite variation p utfrande och lttare vikt med "mind-muscle-connetion" s fortsatte nd kningarna i muskelmassa. Kanske hade jag kunnat pressa mina 1RM mer, men fokus var p att ka mina 5RM och 10RM.

Biverkningar
Ptagliga:
Mycket lgt jrnvrde, mitt jrnfrrd ts totalt upp. Lstes sklart enkelt med jrntabletter.

Mindre ptagliga:

Tankar om PCT:
Var inte s illa som vntat, men jag var ocks mentalt instlld p att "det r nu det riktiga jobbet brjar". Har gtt till gymmet med fokus p att frsvara, snarare n att ka.
Sexlusten hll i sig ngra veckor efter kurens slut, troligtvis hjlpte HCG till med detta. Sexlusten dog nstan helt under Nolvadex, och har cirka 2 veckor efter PCT'n terhmtat sig bra.
Acnen p axlarna tog tid p sig, men har gradvis frsvunnit sakta men skert. Lite acne i ansiktet frsvann direkt. Motivationen fick sklart en vntad dipp, det har varit att ktta p rutin.
Jag minskade medvetet trningsvolymen fr att inte bidra till fr hg nedbrytning av muskelmassa eftersom kroppens frmga att terhmta sig blir snkt.
Peptiderna vill jag tro hjlpte en hel del, jag upplevde skillnad nstan p dagen dels i hjd aptit men ocks hjt vlbefinnande. Nr ven peptiderna upphrde (samtidigt som Nolvadex slut) fick jag p nytt
en dipp i ngon vecka.

Allt som allt har jag landat p en markant hgre niv styrkemssigt och i muskelmassa, n vad jag lg p innan. Jag kr hgreps p mina tidigare max. ven mentalt knns det bra. Vgen ligger stabilt och jag fortstter ka blygsamt i styrka.

Blodvrdena
Pverkades mindre n vntat, tminstone mindre "negativt". Vissa vrden ligger bttre n innan. Intressant att testot ligger hgre 10 veckor efter kur n innan kurens start, kanske daglig fluktuation? Hgre kcal-intag?
Ser att mitt blodsocker nu r hgre n innan kur, och hemoglobinet ligger fortfarande hgt, nstan p referens.Br man vnta ytterligare ngon mnad eller tv innan nsta kur?
Ska tillggas att jag har verkligen frskt att naila allting, det r svrt att f med alla dagliga smsaker i denna rapport. Fyller p mer om jag kommer p ngot viktigt.

Nsta steg
Funderar p att kra precis samma upplgg istllet fr att addera ytterligare AAS. Kanske finns det mer att hmta, innan AAs behver kas. Vill frska hlla en s lg riskprofil som mjligt, har inte tnkt tvla.
Tips p vad jag kan kra fr att dra ned hgt blodtryck? Tar Omega3, oljor, Q10-tabletter. Vad gra t hemoglobinet, bara att tmma?
Du vger 67kg, och bnkar 105kg och har inte trnat p ngot r. Har jag frsttt dig rtt d?
Citera
2021-12-28, 12:20
Medlem
Bra utfrligt skriven kurrapport! Intressant lsning. Tack!

Hur var dina problem med blodtrycket? Nr uppstod dem? Hade du problem med huvudvrk? Hur ofta har du mtt? Antar du har en egen mtare, fr du skriver du testat p kvllar ocks.

Hur sker r du p att det r anavar du tit frn vecka 8 till vecka 18 i 20 mg per dag? Tnker om det var hr ditt problem med blodtrycket uppstod, att du kanske ftt i dig ngot annat? Anavar har inte hgt blodtryck som biverkning. De orala som frfalskas med anavar har alla hgt blodtryck som biverkning.

Mrkte du ngon effekt nr du gick p anavar? Efter hur lnge? Vilka?

Men ja. Det kan ha kommit frn testot ocks och/eller en aning hgt strogen (periodvis).
Citera
2021-12-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Bra utfrligt skriven kurrapport! Intressant lsning. Tack!

Tack!

Citat:
Hur var dina problem med blodtrycket? Nr uppstod dem? Hade du problem med huvudvrk? Hur ofta har du mtt? Antar du har en egen mtare, fr du skriver du testat p kvllar ocks.

D jag brjade mrka av blodtrycket var nog frst ngon gng mellan vecka 5 och vecka 10, vet tyvrr inte exakt nr de kom - kanske redan hade haft en period innan jag faktiskt lade mrke till det och skaffade en mtare. Hade ej problem med huvudvrk. Frskte mta relativt regelbundet fr att f en bra bild, morgon och kvll ngra gnger i veckan, 2-3 gnger per tillflle och sedan dra ett snitt.

Citat:
Hur sker r du p att det r anavar du tit frn vecka 8 till vecka 18 i 20 mg per dag? Tnker om det var hr ditt problem med blodtrycket uppstod, att du kanske ftt i dig ngot annat? Anavar har inte hgt blodtryck som biverkning. De orala som frfalskas med anavar har alla hgt blodtryck som biverkning.

r tyvrr inte sker, mrket var Phenom Pharma och kunde valideras p deras sajt. Upplevde dock ingen "bloating" eller liknande dboll-effekt (har dock inte krt dbollar s vet inte hur jag skulle reagera). Fick inte heller ngon vrre acne under anavar-perioden.

Citat:
Mrkte du ngon effekt nr du gick p anavar? Efter hur lnge? Vilka?
Musklerna blev hrdare, mer "spnda" och nrmare till kramp, bara efter ngra dagar. Snkte drfr dosen till 20mg ED och d blev det lite bttre. Av mina bodymtningar att dma s ser det ut som att Anavar klev in och boostade upp fr att bibehlla hgt momentum, dr det annars kanske hade planat ut ngot och fortsatt ka lite lngsammare. r bara hypotes. Mrkte inte direkt skillnad i styrka, annat n att jag kunde fortstta ka vecka fr vecka. Jag hade redan s pass bra styrkekning frn testot, svrt att veta hur det hade varit utan anavaret som extra krydda.

Citat:

Men ja. Det kan ha kommit frn testot ocks och/eller en aning hgt strogen (periodvis).
Till nsta kur ska jag vga mig p lite mer adex, var vldigt vldigt snl och frsiktig med det. Har inte mjligt att testa knsligt stradiol tyvrr, fr lngt ifrn nrmaste teststlle fr detta. S har helt ftt utg frn knsla, vilket r lngt ifrn optimalt...
Citera
2021-12-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Du vger 67kg, och bnkar 105kg och har inte trnat p ngot r. Har jag frsttt dig rtt d?
Tack fr kommentaren! Har redan krt, kurrapporten blev ocks en slutrapport. Men 67kg var min startvikt och 105 kg var dvarande PB.
Citera
2021-12-28, 14:22
Bannlyst
Citat:
Tack fr kommentaren! Har redan krt, kurrapporten blev ocks en slutrapport. Men 67kg var min startvikt och 105 kg var dvarande PB.
D r jag med. Tack fr klargrandet!
Citera
2022-01-10, 21:06
Medlem
Citat:

lder
30-35
Lngd
174

Trningserfarenhet

Anledning till kur:

Ml med kuren:

Kuren
20 veckor

Hantering av strogen
Nolvadex p standby.

Trningsupplgg
2 vilodagar per vecka

Kost

Plan fr PCT

Pre-PCT

PCT

Post-PCT

STATS FRE KUR
Body-mtning fre kur

Styrkestats innan kur

STATS VID KURSLUT (20V)
Body-mtning vid kurslut

Styrkestats vid kurslut:

STATS 10 VECKOR POST-KUR
Body-mtning

Tankar om kuren:
Biggest surprise:

Biggest let-down:

Biverkningar
Ptagliga:

Mindre ptagliga:

Tankar om PCT:
en dipp i ngon vecka.

Blodvrdena

Nsta steg

Grymt bra rapport, snyggt! Extra bra nr jag sjlv kollar p Anavar + Testo kur.

Nu i efterhand, r du njd med din kur?
Hll sig resultaten bra efter din PCT eller tappade du snabbt?
Vad skulle du gjort annorlunda om du hade gjort om den?
Citera
2022-01-11, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basemaster
Grymt bra rapport, snyggt! Extra bra nr jag sjlv kollar p Anavar + Testo kur.

Nu i efterhand, r du njd med din kur?
Hll sig resultaten bra efter din PCT eller tappade du snabbt?

Tack! 3 mnader efter kuren hade jag dippat ned frn 78 kg till 74 kg, men frsta 3 kg frsvann frsta 3 veckorna - vilket tyder p att det var vtska. Kan lta som en stor dipp, men det r fortfarande 7kg upp mot kurstart, s jag r mycket njd. Styrkan var ocks riktigt bra ven 3 mnader efter kur, inte som under kur givetvis, men markant hgre n kurstart. Fettprocenten kat ngot, vilket var att vnta.

Upplever inte att jag tappade styrka snabbt, jag fortsatte gra blyga rep-PBs 1-2 mnader efter kur. Det var egentligen under mnad 3 som jag inte lngre hade gjort ngra nya PBs, det var lite extra slitsamt och "orken" var inte riktigt dr, nra till yrsel. Kan sklart bero p andra saker, och utan att g in p vaccintjaffs s var jag helt snkt 10 dagar efter sprutan (vilket infll mnad 3).

Citat:
Ursprungligen postat av Basemaster
Vad skulle du gjort annorlunda om du hade gjort om den?
1. Jag kanske skulle chillat lite med takten jag kade vikten p stngen, jag adderade 5% (ibland hgre) vikt varje vecka, i princip alla vningar, vilket musklerna pallade men inte muskelfsten/leder. Rookiemistake. Skulle lagt in en "lugn" vecka vare tredje vecka.
2. Jag skulle ha frberett mig p hgt blodtryck redan frn start och brjat ta kosttillskott/kost som motverkar detta direkt.
3. Jag skulle frberett mig p hravfall och acne direkt och haft produkterna p plats vid start.
4. Jag skulle inte snlat p saltet, natriumbrist ledde till hjrtklappningar och "orkeslshet", tills jag upptckte orsakten.
5. Skulle tagit jrntillskott tidigare eftersom nybildandet av rda blodkroppar snabbt drnerade mitt jrnfrrd.
6. Skulle adderat en "buffert" av nlar och olja, fr att kompensera svinn som sker nr man misslyckas med stick eller mste ta om pga blod eller annnat.
7. Vgat stta testo i skinkan direkt, och inte kra s mycket stick i lren.

Kontinuerliga blodprover (tminstone var 6e vecka) och kroppsmtningar var verkligen guld vrt.

Eftersom det var min frsta kur knner jag att det var rtt beslut att lta testo som bas "landa" frst innan jag adderade oral, vilket jag gjorde runt vecka 8 (om jag minns rtt.. str ovan )

Under kur 2 kr jag igng anavar direkt istllet, eftersom jag nu har fler receptorer frn start, n vad man har infr sin frsta kur. Tror drfr att jag fr bttre kickstart (vilket jag ocks har upplevt nu 2 veckor in). Jag har samtliga punkter ovan i tanke, och saker har brjat riktigt bra.
Senast redigerad av torminven 2022-01-11 kl. 10:17.
Citera
2022-01-11, 10:25
Medlem
Shr ska en kur utfras och rapporteras. Mycket bra jobbat! Vilka hrprodukter anvnde du som du tyckte hjlpte mot hravfallet?
Citera
2022-01-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Shr ska en kur utfras och rapporteras. Mycket bra jobbat! Vilka hrprodukter anvnde du som du tyckte hjlpte mot hravfallet?

Tack, kul att hra

Nsselpulver i morgon&kvllsshake, sgs bidra till att blockera nybildning av DHT. Sklart bra fr annat ocks.
https://www.apotea.se/rawpowder-nasselpulver-250-g
"DHT-schampoo" som sgs blockera DHT i hrbotten, och med lupinprotein som sgs stimulera hrtillvxt.
https://lyko.com/sv/watermans/waterm...ir-growth-trio
DHT-spray/serum fr hrbotten. Innehller lupinprotein som ovan nmnt.
Anvnder ocks macadamiolja fr skgg och hr (och i shake). Just i hret d det innehller bra mnen och motverkar uttorkningen som DHT-hrprodukterna kan ge.

Finns ocks "the big three" som More Plates More Dates tipsar om, men jag har inte behvt ta till annat n vad jag nmner ovan.
https://www.youtube.com/watch?v=6n-L-g9WaNM
finaxeride och minoxodil fr bli esset i rockrmen IFALL shit turns south.
Citera
2022-01-11, 18:44
Medlem
Applderar Mycket bra rapport! Bra utfrt 🙌🏻
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem