Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-29, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Skönt att Flashback finns där folk har bättre koll än polisen som är insatta i ärendet och häktat honom på sannolika skäl....

Undrar också som personen ovan, hur får man "Fame och cash" som våldtäktsoffer?

Till dom som påstår att detta är fake.

Det *kan* vara fake, men för att man ska bli häktad så måste det finnas något form av underlag i en häktningsförhandling. Don V & Kinnaman blev t ex inte häktade. Åklagaren försökte inte ens. Just på grund av att det inte fanns någon skälig misstanke efter de inledande förhören.

I detta fall så har det funnits något som har gjort att han har blivit häktad. Det betyder INTE att han är skyldig men åtminstone att det finns skäliga misstankar om det.
Citera
2021-12-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Men alltså har vi inte släppt myten om kvinnor som anmäler för våldtäkt för de ångrat sig eller vill ha ett förhållande? Om man ångrat sig hållet man väl käften och låtsats som det regnar? Vill man ha ett förhållande så kör man väl chanserna i botten om man anmäler?

Våldtäktsmän blir nästan aldrig dömda. Chansen att få någon oskyldig dömd för våldtäkt är ju absurt små. Varför skulle en kvinna vilja bli offentligt ifrågasatt och uthängd som lögnerska, slampa, hysterisk, efterhängsen och allmänt vidrig när sannolikheten att han blir dömd är så små? Det är ju ingen hämnd utan att förstöra för sig själv. Vill man hämnas finns det ju oändligt många bättre sätt.
Kunde verkligen inte sagt det bättre själv! Den enda ”famen” man får som våldtäkts offer är att bli kallad för lögnerska av dryga idioter. I Sverige får ju gärningsmannen cashen för tiden som de suttit häktade, vissa tom 1 miljon. Förstår inte hur folk lyckas vända det här till att tjejen skulle va ute efter fame, förhållanden, ånger eller cash. Om han dessutom är häktad med den högre misstänktsgraden så betyder det sannolikt att det finns stöd och bevis som tex vittnen osv. Man väljer alltså att häkta honom så att dessa bevis inte riskeras att försvinna
Senast redigerad av Kladdkaka777 2021-12-29 kl. 20:15.
Citera
2021-12-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-W12
Till dom som påstår att detta är fake.

Det *kan* vara fake, men för att man ska bli häktad så måste det finnas något form av underlag i en häktningsförhandling. Don V & Kinnaman blev t ex inte häktade. Åklagaren försökte inte ens. Just på grund av att det inte fanns någon skälig misstanke efter de inledande förhören.

I detta fall så har det funnits något som har gjort att han har blivit häktad. Det betyder INTE att han är skyldig men åtminstone att det finns skäliga misstankar om det.

Ja och han är häktad på sannolika skäl som är den högre misstankegraden, så det förstärker än mer det du säger. Det finns troligen stödbevisning och inte bara ett påstående från en part om våldtäkt.
Citera
2021-12-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Hur är han känd för det? För att han varit med i några videos med riskmongot Abbe blattelito och Andreas startklar för år sedan? Iofs inte sett dom och hatar mig själv för att jag ens har lite koll på det här.

Jag har inte kollat på ex on the beach eller liknande skit sedan jag var 16 men jag har sett glimtar ifrån där Josef är med, kommer ihåg mycket väl hur bilden av honom var en tillbakadragen och lugnare kille, definitivt inte som resterande av klientelet som brukar vara med i dessa program, skrikiga omogna och ett extremt behov av uppmärksamhet/bekräftelse.

För att han betett sig så på krogen och ibland folk.
Citera
2021-12-29, 20:23
Medlem
Vem är Bo?
Citera
2021-12-29, 20:45
Medlem
Alltid tyckt Loco är rätt slibbig
Citera
2021-12-29, 20:47
Medlem
Samma advokat som startklar alltid använder (hans polare). Roligt att dom håller han sysselsatt.

Jag har följt loco flera år, sett han både startklar och blatteliotos filmer. Han verkar alltid så lugn och försiktig (speciellt om man jämför med dom andra idioterna).

Men även i dom lugnaste vatten simmar dom fulaste fiskarna. Personligen skulle jag kunna tänka mig att han har fingerpullat nån brud.
Citera
2021-12-29, 20:50
Medlem
Casual-Cultures avatar
Kan tänka mig att det stämmer han går runt och tror han e sexigast och tror alla vill ha honom bara för att det finns ett antal blonda billiga svenska tjejer som spammar honom på instagram och går och tatuerar säg endast för att dom vill ha hans händer på dem.
Tur att alla tjejer inte är lika vidriga.
Sen pratar snubben som att han jobbar på samhall.
Citera
2021-12-29, 20:55
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Hur är Locos tjej en golddigger om hans firma omsätter lika mycket som en korvkiosk driven av scouter under sommarmånaderna (300k-499k) år 2020? Tänk då att vinsten brukar vara cirka 10 % av omsättningen.

Glöm inte att räntan är rekordlåg och att det är billigt att köpa saker på krediter.

Jag läser i protokollet att han är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt (det är den näst högsta misstankegraden), finns därmed med största sannolikhet ett brottsoffer som pekar ut honom och/eller annan teknisk bevisning. Här har åklagaren troligtvis på fötterna, men kom ihåg att en person ska räknas som oskyldig till motsatsen bevisas.

Han har ju endast denna studio för att ragga tjejer och sen hade han förhoppningen om att bli kriminell och låta kriminella tvätta pengar där men ingen kriminell vill ens vara i närheten av denna bög.
Citera
2021-12-29, 20:58
Medlem
Tror ni tjejen han är tillsammans med gör slut? Om inte är det ju en golddigger
Citera
2021-12-29, 21:01
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish

Hon är för korkad för att göra slut, han styr henne med järnhand. Dom är TRASH båda två så dom kan behålla varandra!
Citera
2021-12-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish

Eller blind i kärleken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto