Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-21, 18:52
  #1081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Läste du ens mitt inlägg? Jag var väldigt tydlig med att jag inte lägger minsta vikt i ditt påstående, du behöver inte upprepa dig.


Ok, jag ljuger, såklart, du kom på mig!
Citera
2022-01-21, 19:22
  #1082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Varför hon skulle lämna? Han har varit otrogen?


Alla lämnar ju inte sin partner bara för att de är otrogna, även fast man själva kan anse att det är det första man bör göra
Citera
2022-01-21, 19:41
  #1083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Han gick fri, hahahhaha told ya!

Förtroendet i sveriges rättssystem är tillbaka.

KÄLLA?
Citera
2022-01-21, 19:51
  #1084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Ok, jag ljuger, såklart, du kom på mig!
Jag sa inte att du ljuger, för tredje gången så säger jag bara att jag inte lägger någon vikt vid ditt påstående.
Du kanske talar sanning, du kanske ljuger. Vem vet.
Ditt inlägg betyder bara inte ett skit utan källa. Hört talas om källa tidigare? Vad blir ett påstående utan källa? Ogiltigt och värdelöst.
Varför? För att du inte har någon påbackning på ditt påstående.
Varsågod för lärdomen.
Citera
2022-01-21, 19:52
  #1085
Medlem
Ni som inte vill tro mig det är okej, josef är ute i alla fall.
Citera
2022-01-21, 20:03
  #1086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Ni som inte vill tro mig det är okej, josef är ute i alla fall.


Hon kan ju överklaga, så man ska nog inte ta ut segern i förskott.
men vore bra att läsa dokumenten för att se vad som står.
Citera
2022-01-21, 20:09
  #1087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hon kan ju överklaga, så man ska nog inte ta ut segern i förskott.
men vore bra att läsa dokumenten för att se vad som står.

Åklagarn kan överklaga, gör han/hon inte det så kommer målsägande inte göra det haha, det har hon garanterat inte råd med.
Citera
2022-01-21, 20:13
  #1088
Medlem
Att han släppts från häktet betyder inte att han blivit frikänd. Kan också betyda att han dömts till ett straff lägre än 2 år (gränsen för obligatorisk häktning).
Citera
2022-01-21, 20:20
  #1089
Medlem
äh, ingen ide ge er info (som för övrigt stämmer). Hare bra!
Citera
2022-01-21, 20:21
  #1090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Åklagarn kan överklaga, gör han/hon inte det så kommer målsägande inte göra det haha, det har hon garanterat inte råd med.


Varför skulle hon inte ha råd med det?

Vi får när dokumenten blir tillgängliga om vad som står.
Citera
2022-01-21, 22:13
  #1091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför skulle hon inte ha råd med det?

Vi får när dokumenten blir tillgängliga om vad som står.


1. Bara att ringa/maila domstolen och kolla "dagboksbladet". Kan räcka med namn men underlättar med personnummer

2. Om han är släppt så talar de väldigt starkt för att de sannolikt inte blir åtal. Är man misstänkt för våldtäkt så kan påverka utredningen väldigt mycket när man är på frifot. har domstolen alternativt åklagare valt att häva häktningen så kan han åtals för ofredande eller annat av mindre allvarlig karaktär.

3. Väldigt ovanligt att tingsrätten häver häktningen som sedan ändras i hovrätten, oftast tvärt om.


Tacksamt om man fyller tråden med fakta och inte åsikter, tidsödande att läsa igenom tråden när 95 % handlar om annat än själva händelsen.
Citera
2022-01-21, 22:37
  #1092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef84g
1. Bara att ringa/maila domstolen och kolla "dagboksbladet". Kan räcka med namn men underlättar med personnummer

2. Om han är släppt så talar de väldigt starkt för att de sannolikt inte blir åtal. Är man misstänkt för våldtäkt så kan påverka utredningen väldigt mycket när man är på frifot. har domstolen alternativt åklagare valt att häva häktningen så kan han åtals för ofredande eller annat av mindre allvarlig karaktär.

3. Väldigt ovanligt att tingsrätten häver häktningen som sedan ändras i hovrätten, oftast tvärt om.


Tacksamt om man fyller tråden med fakta och inte åsikter, tidsödande att läsa igenom tråden när 95 % handlar om annat än själva händelsen.


Så många sidor är det inte i den här tråden
Vad för fakta besitter du själv i detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in