Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-03, 14:01
Medlem
Allt blir bara dyrare och sämre för oss arbetare, detta kommer resultera i att vi snart ger fan i att ens gå till jobbet då skillnaden blir påtagligt mindre o mindre lönsam för varje år som går.

Vi har klimat, covid osv som gör att sämre o sämre på vår bekostnad och befolkningen mår allt sämre o sämre vilket är solklart i mängden antidep som pumpas ut.

Folk håller upp skenet men snart briserar bomben.
Citera
2022-01-03, 14:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyanimal
...befolkningen mår allt sämre o sämre vilket är solklart i mängden antidep som pumpas ut.
Skrivs det ut mer i dag än för två år sedan, alltså innan Covid?
Citera
2022-01-03, 14:05
Medlem
icuesofty20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Skrivs det ut mer i dag än för två år sedan, alltså innan Covid?

Det är väl ingen högoddsare direkt när många jobb gått förlorade och folk isolerar sig i allt högre grad?
Citera
2022-01-03, 14:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icuesofty20
Det är väl ingen högoddsare direkt när många jobb gått förlorade och folk isolerar sig i allt högre grad?
Inte alls, men eftersom ts skrev att det skrivs ut mer i dag tänkte jag att man kunde få siffror.
Citera
2022-01-03, 15:02
Medlem
Den för eviga "effektiviseringen"..
Citera
2022-01-03, 15:05
Medlem
Så mycket Fake News som måste bemötas.

1. 'Vanligt folk' har inte fått de sämre.
2. Vi (befolkningen i stort) mår inte sämre än tidigare, om du har bevis på motsatsen får du gärna hänvisa till någon studie.
3. Att vi har mer antidepressiva utskrivet behöver inte bero på att vi mår sämre utan att vården blivit mer lättillgänglig och/eller att stimatiseringen kring psykisk ohälsa och mediciner minskat.
Citera
2022-01-03, 15:11
Medlem
Citat:
Allt blir bara dyrare och sämre för oss arbetare, detta kommer resultera i att vi snart ger fan i att ens gå till jobbet då skillnaden blir påtagligt mindre o mindre lönsam för varje år som går.

Vi har klimat, covid osv som gör att sämre o sämre på vår bekostnad och befolkningen mår allt sämre o sämre vilket är solklart i mängden antidep som pumpas ut.

Konstigt att arbetare alltid får det sämre när ett arbetarparti sitter vid makten.
Citera
2022-01-03, 15:56
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:

Orka en sådan här dyster/bitter tråd till. Det finns minst två andra aktuella.

Alltid samma sak. "Alla" får det sämre, ""kollapsen är nära", allt blir dyrare.

Det är ju inte så att de som startar sådana här trådar direkt vurmar för fakta och objektivitet.
Citera
2022-01-03, 17:25
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Arbete i Sverige blir mindre lönsamt för var dag för en majoritet av befolkningen, löneutvecklingen hänger inte med. Inflationen är påtaglig, men du kan lita på att SCB och RB kommer ljuga och sedan ljuga lite till.
Citera
2022-01-03, 17:30
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Arbete i Sverige blir mindre lönsamt för var dag för en majoritet av befolkningen, löneutvecklingen hänger inte med. Inflationen är påtaglig, men du kan lita på att SCB och RB kommer ljuga och sedan ljuga lite till.

Detta vad jag kallar en helgardering på förhand. Därför att du antagligen redan vet svaret, att du ljög. Jag har korrigerat din text:
Arbete i Sverige mer lönsamt för var dag för en majoritet av befolkningen, löneutvecklingen hänger med. Inflationen är lägre än löneutvecklingen (*).

(*) Sedan 1995, men inte just hösten/vintern 2021 då reallönerna i Sverige gör något så oerhört ovanligt som att dippa (!) aningens tiondelar av procent.

Här så kallad fakta (det är ett ord för något som är objektivt sett sant, dvs siffror). Kanske min herre inte är så intresserad av fakta, men jag är:
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ar...och-inflation/
Citera
2022-01-03, 17:30
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Orka en sådan här dyster/bitter tråd till. Det finns minst två andra aktuella.

Alltid samma sak. "Alla" får det sämre, ""kollapsen är nära", allt blir dyrare.

Det är ju inte så att de som startar sådana här trådar direkt vurmar för fakta och objektivitet.

Ja men det handlar inte om kvantitet utan om kvalitet. Ta en funderare på det.
Citera
2022-01-03, 17:32
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Detta vad jag kallar en helgardering på förhand. Därför att du antagligen redan vet svaret, att du ljög. Jag har korrigerat din text:
Arbete i Sverige mer lönsamt för var dag för en majoritet av befolkningen, löneutvecklingen hänger med. Inflationen är lägre än löneutvecklingen (*).

(*) Sedan 1995, men inte just hösten/vintern 2021 då reallönerna i Sverige gör något så oerhört ovanligt som att dippa (!) aningens tiondelar av procent.

Här så kallad fakta (det är ett ord för något som är objektivt sett sant, dvs siffror). Kanske min herre inte är så intresserad av fakta, men jag är:
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ar...och-inflation/

SCB och RB ljuger om inflationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in