Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det som gr mycket fr det hr spelet r att det r Warhammer 40K, om du inte bryr dig ngot om det universumet och den loren s trs jag inte sga om det r en GoW ripoff eller inte d jag aldrig lirat GoW s huruvida det r en rip p det eller inte lter jag vara osagt. Dock s kom

Fr oss som lskar 40K universumet (frn att mla figurer, spela tabletop, lyssna p lorevideos, spelar andra spel i det universumet osv) s trs jag sga att det hr spelet levererar ngot enormt.
Jag var skeptisk till Tyranids som "hordefiende" d Orks var helt underbara i frsta spelet med deras voicelines medans tyranids r soulless utan ngon humor (Space Marine 1, frn 2010(?)), men de funkar. Har inte kommit lngt i storyn nnu ven om man frstr att Chaos gr ett terintrda tmligen omgende.

Sen har du ven multiplayer Coop och PVP utver kampanjen.

Tack s mycket fr en begriplig reflektion. Har ingen personlig anknytning till Warhammer franchisen (frutom Warhammer vermintide 2) men efter ditt inlgg s tror jag nog det blir ett kp.
Citera
2024-09-07, 20:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Tack s mycket fr en begriplig reflektion. Har ingen personlig anknytning till Warhammer franchisen (frutom Warhammer vermintide 2) men efter ditt inlgg s tror jag nog det blir ett kp.

Miljn, grafiken, hur vapnen knns (mnga spel misslyckas med hur tunga bolters ska knna nr man skjuter dem, det hr spelet lyckas. Darktide lyckades ocks vilket r 40K versionen av Vermintide. Bde Vermintide och Darktide r riktigt trevliga spel, ven om jag gillar Vermintide mer om jag ska vara rlig), ljudet. Allt det har de verkligen lyckats med.

Sen fienderna r helt underbara, men det r nog min Tyranid fanboy som talar en del dr iom att jag hller p att mla en tyranid arm
Citera
2024-09-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Miljn, grafiken, hur vapnen knns (mnga spel misslyckas med hur tunga bolters ska knna nr man skjuter dem, det hr spelet lyckas. Darktide lyckades ocks vilket r 40K versionen av Vermintide. Bde Vermintide och Darktide r riktigt trevliga spel, ven om jag gillar Vermintide mer om jag ska vara rlig), ljudet. Allt det har de verkligen lyckats med.

Sen fienderna r helt underbara, men det r nog min Tyranid fanboy som talar en del dr iom att jag hller p att mla en tyranid arm

Lter vldigt inbjudande. Jag r lite rdd fr att det ska vara ett "spring hit, skjut ihjl dem hr"-spel, men det verkar ha lite mera djup n s om jag tolkar din reflektion rtt Jag lskade vermintide 2, frutom att det inte fanns ngot "springa"-alternativ.
Citera
2024-09-09, 15:30
Medlem
Space Marine 2 r klart en solid 8-8,5/10. Otroligt detaljerade miljer och stmning r p top redan frn brjan nr introt och texten rullar.

Striderna r klart roligare och svrare n 1an fast som 1an en aning repetitiva efter en stund, trots det och den kanske lite simpla bandesign r spelet alltid kul vilket talar mycket fr hur bra de positiva delarna r.

Skert ett 10/10 spel om man dessutom r ett 40k fan som fr uppleva all lore och detaljer.
Citera
2024-09-09, 16:16
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Space Marine 2 r klart en solid 8-8,5/10. Otroligt detaljerade miljer och stmning r p top redan frn brjan nr introt och texten rullar.

Striderna r klart roligare och svrare n 1an fast som 1an en aning repetitiva efter en stund, trots det och den kanske lite simpla bandesign r spelet alltid kul vilket talar mycket fr hur bra de positiva delarna r.

Skert ett 10/10 spel om man dessutom r ett 40k fan som fr uppleva all lore och detaljer.

Fr typ 6 av 10 frn min, klart smre, fr "rent" och ljuden r verkligen skit. Heavy Bolter lter mindre n ett luftgevr.
Citera
2024-09-22, 15:25
Medlem
Nihennas avatar
Frvnad ver hur svrt spelet nd r. Dr konstant. Inget mig emot, men jag frvntade mig innan (spelade aldrig ettan) ngon slags power fantasy, fr visst ska space marines vara sinnessjukt starka?

Man tar ju kopist med skada p vldigt kort tid, och vldigt sllan knns det som att man kan undvika den. Sen verkar "Bloodborne"-grejen med att man kan hela tillbaka skadan inte helt med p noterna hela tiden. Ibland kan man hela jttemycket, medans andra gnger kan man knappt hela ngot alls.

Bra spel annars, men som sagt, frvntar man sig en powerfantasy dr man nter ner fiender utan problem lr man bli besviken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in