Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-01-08, 21:51
Medlem
dinmamma1335s avatar
Hej flashback, har funderat lite på att sälja/donera sperma. Tycker mig ha rätt schyssta gener, är lång, rätt bra byggd, rätt smart (iallafall högutbildad ) och ser rätt bra ut. Borde således ha rätt bra förutsättningar att skapa en vettig unge. Att donera sagge är dock ganska tråkigt, runka i en kopp och inte få något för det, kanske en macka eller något om kliniken känner sig generösa. Funderade därför på om det går att sälja saggen svart istället. Kvinna ger mig några kronor, vi båda testar oss för könssjukdomar, jag tömmer i henne tills hon blir gravid och sedan hörs vi aldrig igen. Givetvis håller vi oss båda anonyma under denna processen för att jag inte ska komma tillbaka och störa familjelivet och för att hon inte ska kunna påstå att jag är fadern.

Tror ni att det finns någon marknad för detta? Det är väl ganska lätt att få tag på sagge som kvinna, ett snabbt besök till krogen eller tinder så får man lätt lite i sig. Dock kommer det från något slumpmässigt krogenslusk. Tänker mig att det finns en viss efterfrågan efter vettig sagge från en vettig person för att säkra att avkomman blir vettig.

Hur skulle man leta upp kunder? Stå och ragga utanför en fertilitetsklinik? Annons på blocket?

Vad säger lagen? Bryr mig inte jättemycket, men känns som att det faller farligt nära prostitution.
Citera
2022-01-08, 21:58
Medlem
AquaBears avatar
Finns en sida, donordating, som du kan lägga ut annons på! Vi försökte med en därifrån och det har funkat bra. Han skulle dock åka och skriva av sig faderskapet, så det är väl en ide kanske så du slipper att bli betalningsskyldig. Dock skulle jag tro att kopp är att föredra... Men visst, hon kan ju söka upp dig och säga att du är pappan. Då kanske du blir tvingad till faderskapstest och då är det ju kört. Då behöver du nog vara väldigt inkognito.
Citera
2022-01-08, 22:13
Medlem
dinmamma1335s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaBear
Finns en sida, donordating, som du kan lägga ut annons på! Vi försökte med en därifrån och det har funkat bra. Han skulle dock åka och skriva av sig faderskapet, så det är väl en ide kanske så du slipper att bli betalningsskyldig. Dock skulle jag tro att kopp är att föredra... Men visst, hon kan ju söka upp dig och säga att du är pappan. Då kanske du blir tvingad till faderskapstest och då är det ju kört. Då behöver du nog vara väldigt inkognito.

Äsch det kostade ju pengar och verkar inte gå att hålla sig anonym där. Tack för länken iallafall, funderade faktiskt över att det borde finnas en sådan tjänst. Tänker att det blir ganska lätt att hålla sig anonym, berättar jag inte mitt namn eller några personliga detaljer så blir det svårt att leta upp mig. Inte heller tror jag att personen som jag donerar till kommer vilja det, anonymiteten gynnar ju båda. Inte fan skulle jag vilja ha min spermadonator i familjelivet.

Kan ju tillägga att min anledning till att donera spermier är:
  • Hjälpa barnlösa, verkar finnas brist på spermier
  • Sprida mina gener (det är väl mänskligt att vilja göra det?)
  • Kanske lite extra cash (sekundärt)
  • Kanske få ligga (också sekundärt, skulle vara okej med att tömma i en kopp)
Citera
2022-01-08, 23:41
Medlem
Mr.Berits avatar
Det är kört sedan flera år om du vill vara anonym.

Det räcker för barnet som blivit till att ladda upp sitt DNA på en DNA-släktforskningssida och vips dyker diverse släktingar upp till dig. Kusiner, sysslingar, kanske en morbror till dig etc. Därefter kan man lägga pussel som till slut leder till dig.

Min poäng är att om barnet verkligen vill hitta dig i framtiden så är det fullt möjligt med hjälp av lite tid och eventuellt hjälp av en expert.
Citera
2022-01-09, 00:18
Medlem
Deckard-Cains avatar
Bara din trådstart bevisar att du inte är intelligent. Behåll din säd för dig själv
Citera
2022-01-09, 08:20
Medlem
dinmamma1335s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Berit
Det är kört sedan flera år om du vill vara anonym.

Det räcker för barnet som blivit till att ladda upp sitt DNA på en DNA-släktforskningssida och vips dyker diverse släktingar upp till dig. Kusiner, sysslingar, kanske en morbror till dig etc. Därefter kan man lägga pussel som till slut leder till dig.

Min poäng är att om barnet verkligen vill hitta dig i framtiden så är det fullt möjligt med hjälp av lite tid och eventuellt hjälp av en expert.
DNA-test tänkte jag inte ens på. Det blir väl främst ett problem när barnet blir äldre och vill leta upp sitt ursprung. Har inga egentliga problem med att ta en fika med min avkomma. Kan ju dock tänka mig att det blir lite mer intriger än så med fel person. Värt att tänka på helt enkelt.
Citera
2022-01-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaBear
Det går inte att skriva av sig faderskapet.
Citera
2022-01-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1335
Hej flashback, har funderat lite på att sälja/donera sperma. Tycker mig ha rätt schyssta gener, är lång, rätt bra byggd, rätt smart (iallafall högutbildad ) och ser rätt bra ut. Borde således ha rätt bra förutsättningar att skapa en vettig unge. Att donera sagge är dock ganska tråkigt, runka i en kopp och inte få något för det, kanske en macka eller något om kliniken känner sig generösa. Funderade därför på om det går att sälja saggen svart istället. Kvinna ger mig några kronor, vi båda testar oss för könssjukdomar, jag tömmer i henne tills hon blir gravid och sedan hörs vi aldrig igen. Givetvis håller vi oss båda anonyma under denna processen för att jag inte ska komma tillbaka och störa familjelivet och för att hon inte ska kunna påstå att jag är fadern.

Tror ni att det finns någon marknad för detta? Det är väl ganska lätt att få tag på sagge som kvinna, ett snabbt besök till krogen eller tinder så får man lätt lite i sig. Dock kommer det från något slumpmässigt krogenslusk. Tänker mig att det finns en viss efterfrågan efter vettig sagge från en vettig person för att säkra att avkomman blir vettig.

Hur skulle man leta upp kunder? Stå och ragga utanför en fertilitetsklinik? Annons på blocket?

Vad säger lagen? Bryr mig inte jättemycket, men känns som att det faller farligt nära prostitution.
Varför skulle personen i fråga vilja ligga med dig?
Citera
2022-01-09, 11:53
Medlem
Bulkninjas avatar
Jättebra ide om hon bestämmer sig för att kräva dig på underhåll i 18år.
Då får hon tillbaka sina pengar.

Finns verkliga fall som inträffat flera gånger. Kompisar som donerat till lesbiska kvinnor och blivit fast med att betala underhåll.
Senast redigerad av Bulkninja 2022-01-09 kl. 11:57.
Citera
2022-01-09, 13:01
Medlem
dinmamma1335s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja

Finns verkliga fall som inträffat flera gånger. Kompisar som donerat till lesbiska kvinnor och blivit fast med att betala underhåll.
Därför jag håller mig anonym. Dessutom, skulle hon kräva mig på underhåll kommer det väl med vissa rättigheter också, som att få träffa barnet. Kan tänka mig att det inte är allt för populärt för mottagaren.
Citera
2023-03-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja

Det är väl bara att skriva på ett avtal där mannen avsäger sig rätten till umgänge och kvinnan rätten till underhåll.
Citera
2023-03-23, 12:54
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Det är väl bara att skriva på ett avtal där mannen avsäger sig rätten till umgänge och kvinnan rätten till underhåll.

Du kan inte skriva avtal för att kringå lagen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in