2022-01-13, 20:08
Medlem
Det finns en ny dokumentärserie på Viaplay med titeln "Johanna Möller - Sveriges mest hatade kvinna". I serien ämnar man söka svar på om Möller är orättvist dömd och jag vill höra om era tankar som sett serien. Jag, personligen, börjar ifrågasätta grunderna till domen och tycker inte Afghanen Mohammad är trovärdig för fem öre. Och förstår inte heller hur hans vittnesmål, nästan enbart ligger till grund för hennes livstidsstraff. Vad tycker och tänker ni?
https://viaplay.se/serier/johanna-mo...seasonNumber=1
Citera
2022-01-13, 20:10
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2022-01-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigexisterat
Det finns en ny dokumentärserie på Viaplay med titeln "Johanna Möller - Sveriges mest hatade kvinna". I serien ämnar man söka svar på om Möller är orättvist dömd och jag vill höra om era tankar som sett serien. Jag, personligen, börjar ifrågasätta grunderna till domen och tycker inte Afghanen Mohammad är trovärdig för fem öre. Och förstår inte heller hur hans vittnesmål, nästan enbart ligger till grund för hennes livstidsstraff. Vad tycker och tänker ni?
Jag har sett dokumentären men hur många dokumentärer om fall har man inte sett när dom bygger fallet åt andra hållet för att visa "osykldighet". Finns mycket pengar att tjäna på dessa typer av dokumentärer.

Oavsett vad som kommer fram, Johanna är en psykopat-hora och kommer alltid vara. Blandar man sig in med afghanerna så får man skylla sig själv!
Citera
2022-01-13, 20:34
Avstängd
Klas-Vegass avatar
Skall media kampanja ut ännu en mördare. Har inte journalister ställt till med nog skada i fallen Kieth Cederholm (köpte knark för ersättningen) och Joe Raman (for till iNdien för ersättningen och mördade genast en annan människa).

Journalist är det lägsta av alla yrken.
Citera
2022-01-13, 20:37
Medlem
Tvärtom kom hon undan för billigt. Mordet på maken slapp hon. Gud vet vad hon gjort mer.
Citera
2022-01-13, 20:41
Medlem
johkv637s avatar
Märkligt att försvaret får 95 preocent av tiden, dessutom med en massa biträden som får prata fritt och som är nytvättade från juristutbildningen. Dessutom kringår de en av de mest centrala frågorna (har inte sett allt), motivet. Motivet avhandlas gällande Johanna, och då är hon såklart skyldig. Men varför skulle Mohammad döda Johannas föräldrar utan hennes inblandning? Har sett ett och ett halvt avsnitt och tycker bara det är trams, min åsikt. Man ska heller inte glömma att det finns ett ekonomisk incitament hos alla dessa skeptiker... som programet fokuserar på. Och Johanna och alla andra får i vanlig ordning stå oemotsagda, inga kritiska frågor.
Senast redigerad av johkv637 2022-01-13 kl. 20:48.
Citera
2022-01-13, 20:49
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tvärtom kom hon undan för billigt. Mordet på maken slapp hon. Gud vet vad hon gjort mer.

Håller med, hon sitter där hon ska sitta
Citera
2022-01-13, 20:51
Medlem
DoktorNos avatar
Hon är orättvist dömd ur en synvinkel. Ur brottsoffrens synvinkel. Hon borde inte ha friats för mordet på exmaken. Hon borde även fråntas rätten att ärva sin mor. Johanna Möller borde ha hängts.
Citera
2022-01-13, 20:56
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigexisterat

Du har rätt till din bild, det har alla. Nä Mohammad är inte trovärdig men det är inte Johannas heller. Jag anser att hon är skyldig som satan, det gör även hovrätten och vissa kunniga kriminologer t.ex. Mot det står en dokuentärserie som även om de hävdar sin opartiskhet även om de inte beter sig på opartiskt på något sätt.
Senast redigerad av johkv637 2022-01-13 kl. 21:15.
Citera
2022-01-13, 21:36
Medlem
Nu var det längesen jag satte mig in i detta och det börjar bli aningen tjatigt att höra om denna psykopatkvinna.

Att domen står och faller på afghanens vittnesmål stämmer ju inte alls, fanns en hel uppsjö med bevis.

Exempelvis ljudinspelningarna från bilen är svåra att glömma och är gravt försvårande för fröken Möller.
Citera
2022-01-13, 21:41
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Nu var det längesen jag satte mig in i detta och det börjar bli aningen tjatigt att höra om denna psykopatkvinna.

Att domen står och faller på afghanens vittnesmål stämmer ju inte alls, fanns en hel uppsjö med bevis.

Exempelvis ljudinspelningarna från bilen är svåra att glömma och är gravt försvårande för fröken Möller.
Exakt, hon är skylig som satan!
Citera
2022-01-13, 21:43
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Exakt, hon är skylig som satan!
Men Bodström tycker annorlunda, säkert Van der Kwast också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera