Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-15, 01:22
  #1
Medlem
Om Putin beordrar bombningar i natt och Hesa Fredrik går vad gör man då? Jag har kollat upp närmsta skyddsrum nu. Vad bör man ha med sig ner? Toapapper har jag, sex rullar. Tandborste, filt, varm tröja. Mat har jag inte jättemycket hemma. Jag har några ägg och knäckebröd, frysta köttbullar mm.

Hur stor är risken för kannibalism i skyddsrum när folk börjar bli desperata?

Kan man ladda mobilen? Om det finns något elnät i morgon.

Om vi överlever natten blir det väl att köpa massor med knäckebröd och konserver i morgon.
Citera
2022-01-15, 01:26
  #2
Medlem
Milton.Millss avatar
Man stannar kvar i sitt rum och chillar...fan ska jag behöva förnedra mig själv inför ryssfan. Då dör jag hellre av svält.
Citera
2022-01-15, 01:27
  #3
Medlem
Varför ska du ha med 6 toarullar? Hur länge ska du stanna där nere?
Citera
2022-01-15, 01:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om Putin beordrar bombningar i natt och Hesa Fredrik går vad gör man då? Jag har kollat upp närmsta skyddsrum nu. Vad bör man ha med sig ner? Toapapper har jag, sex rullar. Tandborste, filt, varm tröja. Mat har jag inte jättemycket hemma. Jag har några ägg och knäckebröd, frysta köttbullar mm.

Hur stor är risken för kannibalism i skyddsrum när folk börjar bli desperata?

Kan man ladda mobilen? Om det finns något elnät i morgon.

Om vi överlever natten blir det väl att köpa massor med knäckebröd och konserver i morgon.

De där hesa-fredrikarna funkar dåligt så chansen är att de går i onödan eller inte alls och på tal om det så finns det inga generella skyddsrum kvar. Du får leta dig ner i tunnelbanan om du har möjlighet.

Det är bara regimen som åtnjuter någon typ av skydd eller hjälp vid händelse av krig. Det finns några Gripen-plan att skicka upp, men effekten av de trodde vara närmare noll då personalen i försvaret fokuserar mer på pride och jämställdhet för pederaster än tid för skarp övning.

Risken för krig är dock närmare noll då det absolut inte finns något av värde för den lede fi, bara massa elände och problem som det inte finns några som helst lösningar på, det är som en utspridd samhällelig kvicksand för vilken ockupant som helst och det är nog idag vår främsta garant för fred.

Ingen främmande makt skulle vilja ta över de enorma problem som finns internt i landet.

Här i Norge är det aktiva skyddsrum överallt, varenda gångtunnel genom fjällen har ett extra syfte. Jag vet precis vad jag gör vid händelse av krig.
Citera
2022-01-15, 01:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
De där hesa-fredrikarna funkar dåligt så chansen är att de går i onödan eller inte alls och på tal om det så finns det inga generella skyddsrum kvar. Du får leta dig ner i tunnelbanan om du har möjlighet.

Det är bara regimen som åtnjuter någon typ av skydd eller hjälp vid händelse av krig. Det finns några Gripen-plan att skicka upp, men effekten av de trodde vara närmare noll då personalen i försvaret fokuserar mer på pride och jämställdhet för pederaster än tid för skarp övning.

Risken för krig är dock närmare noll då det absolut inte finns något av värde för den lede fi, bara massa elände och problem som det inte finns några som helst lösningar på, det är som en utspridd samhällelig kvicksand för vilken ockupant som helst och det är nog idag vår främsta garant för fred.

Ingen främmande makt skulle vilja ta över de enorma problem som finns internt i landet.

Här i Norge är det aktiva skyddsrum överallt, varenda gångtunnel genom fjällen har ett extra syfte. Jag vet precis vad jag gör vid händelse av krig.

Det finns visst massor med skyddsrum det är en ut av sakerna MSB tittar på hela Stockholm är full ut av skyddsrum så sluta säg saker du inte har belägg för.
Citera
2022-01-15, 01:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Varför ska du ha med 6 toarullar? Hur länge ska du stanna där nere?
Om Putin atombombar oss tillbaks till medeltiden blir det väl att söka skydd från radioaktivt nedfall i några år, då räcker inte 6 toarullar. Kommer några affärer att vara öppna i morgon?
Citera
2022-01-15, 01:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelius82
Det finns visst massor med skyddsrum det är en ut av sakerna MSB tittar på hela Stockholm är full ut av skyddsrum så sluta säg saker du inte har belägg för.
Men hur många tror du går att använda? Vem ska låsa upp och hjälpa människor på plats? Något sånt är inte förberett. De stackarna som valt försvaret som födkrok är alldeles för få.

Det är säkert ingen som har översikt på alla skyddsrum eller hur man kommer in i de, vilka nycklar är det eller måste det svettas upp?

Tunnelbanan är bästa tipset.
Citera
2022-01-15, 01:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelius82
Det finns visst massor med skyddsrum det är en ut av sakerna MSB tittar på hela Stockholm är full ut av skyddsrum så sluta säg saker du inte har belägg för.
Hela Stockholm..resten av landet då?
Citera
2022-01-15, 02:01
  #9
Medlem
Om larmet skulle gå inatt? 😅

1. Då tar man fram alla sina vapen ur vapenskåpet. Laddar alla gevären fulla, lastar en ryggsäck med all extra ammunition, kom ihåg att lasta strukturerat så det går fort att plocka fram mer vid behov.

2. Plocka ner alla vapen utom ett (gärna hagelgeväret) i fodral.

3. Packa förnödenheter så du klarar dig. Har du inte tillräckligt hemma? Bryt dig då in i någon matbutik.

4. Ta bilen, ställ hagelgeväret i passagerarsätet, här är lämpligt att stanna och bryta sig in i någon mindre matbutik. Rensa hyllorna på vatten, läsk, konserver och godis. Toalettpapper och värmeljus är också bra.

5. Leta dig ut i skogen till någon sommarstuga eller liknande, bryter sig in, radar upp alla sina väskor strukturerat.
Gå igenom allt och se vad du har.

6. Börja sedan söka igenom huset efter ett bra gömställe att sitta med geväret och försöka försvara dig. När det är klart bär du dit ammunition, vapen, värmeljus, mat, stol, bord, ja, allt nödvändigt.

7. Gör ordning något att sova på/i, här ska även hagelgeväret med tillhörande ammunition ha en lättillgänglig men diskret plats.

8. Klä dig bekvämt. Ta en burk mat och värm upp. Sätt dig till rätta och ät och slutligen. Sista steget.

9. Ta av dig foliehatten och inse, ryssen vill inte ha Sverige för hade dom viljat ha oss så hade dom redan tagit oss.
Citera
2022-01-15, 02:05
  #10
Medlem
Jag tror risken för kannibalism är störst. Ta med en stor kniv under skithuspapperet i packningen.
Citera
2022-01-15, 02:05
  #11
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om Putin atombombar oss tillbaks till medeltiden blir det väl att söka skydd från radioaktivt nedfall i några år, då räcker inte 6 toarullar. Kommer några affärer att vara öppna i morgon?
efter 2 veckor så är 95% eller något sånt av strålningen borta och då kan man söka sig så långt från detonationsplatsen som möjligt.
Citera
2022-01-15, 02:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Hela Stockholm..resten av landet då?

det finns över 5000 bergrum och då är inte skyddsrummen medräknade dessutom så är det de stora städerna man når effekt om man slår ut såvida inte man man använder Atombomb mot läs knäckebröhult för att visa att man menar allvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback