Citat:
Ursprungligen postat av
VerseradXantippa
Jag lever i en stadig och fin relation sedan många år tillbaka. Vi har byggt upp våra liv tilsammans, bildat familj, köpt hus och planerar att bli gamla ihop. Jag älskar verkligen min partner, verkligen.
Men, ibland tänker jag tillbaka på tiden innan, på min första riktigt starka förälskelse, som egentligen var mer än bara en förälskelse. Trots att jag är otroligt lycklig i min nuvarande relation blir jag ibland skrämd av mig själv, då jag har en känsla av att jag skulle kunna sätta allt jag nu har på spel om denne tidigare kärlek skulle sträcka ut sin hand.
Är första kärleken alltid den starkaste?
Slutar man någonsin att älska någon man en gång älskat, om man inte skilts genom att kärleken upphört? Och kan man då älska flera samtidigt?
Är det någon som känner igen sig?
Det är ju förstås en svår fråga då man normalt inte slutar älska sin första kärlek i samband med att relationen bryts upp, utan givetvis har man starka känslor även om man tvingats inse att relationen inte fungerat. Framförallt om man delat ett par år ihop och att det då är tal om den första seriösa relationen.
Men samtidigt är det nog lätt hänt att man tittar tillbaka på en bild som inte är verklig, och att man förskönar en tid som inte var så bra.