Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-02-05, 13:32
Medlem
bobo909s avatar
Huvudkort: - Start 01.00 (fulstreams, Viaplay)

Mellanvikt: Jack Hermansson (185.5) vs. Sean Strickland (185.5)
Mellanvikt: Punahele Soriano (185) vs. Nick Maximov (185)
Weltervikt: Shavkat Rakhmonov (170.5) vs. Carlston Harris (169)
Mellanvikt: Sam Alvey (205) vs. Brendan Allen (205)
Mellanvikt: Tresean Gore (186) vs. Bryan Battle (185.5)
Fjdervikt: Julian Erosa (145.5) vs. Steven Peterson (149)*

Underkort: - Start 22.00 (fulstreams, UFC fight pass)

Bantamvikt: Miles Johns (135.5) vs. John Castaneda (136)
Fjdervikt: Hakeem Dawodu (146) vs. Mike Trizano (145.5)
Mellanvikt: Chidi Njokuani (185) vs. Marc-Andre Barriault (184.5)
Weltervikt: Jason Witt (171) vs. Philip Rowe (170.5)
Bantamvikt (damer): Alexis Davis (135) vs. Julija Stoliarenko (135.5)
Ltt tungvikt: Jailton Almeida (203) vs. Danilo Marques (205.5)
Flugvikt: Malcolm Gordon (126) vs. Denys Bondar (125)

Faceoffs: https://www.youtube.com/watch?v=_w1AsGfR6uI

Bonus: lite roligt att SVT gjorde en intervju med Jack infr fighten: https://www.svt.se/sport/mma/jack-he...ufc-mma-nevada
2022-02-05, 13:45
Medlem
SkoterFreaks avatar
Har 10.000kr p Jack
2022-02-05, 13:54
Medlem
bobo909s avatar
Fr er som gillar att betta, tror jag personligen inte ngon vidare skrll kommer att ske ikvll tyvrr. Mina egna frmodade utgngar:

Flugvikt: Malcolm Gordon vs. Denys Bondar
Ltt tungvikt: Jailton Almeida vs. Danilo Marques
Weltervikt: Jason Witt vs. Philip Rowe
Bantamvikt (damer): Alexis Davis vs. Julija Stoliarenko
Mellanvikt: Chidi Njokuani vs. Marc-Andre Barriault
Fjdervikt: Hakeem Dawodu vs. Mike Trizano
Bantamvikt: Miles Johns vs. John Castaneda

Fjdervikt: Julian Erosa vs. Steven Peterson
Mellanvikt: Tresean Gore vs. Bryan Battle
Mellanvikt: Sam Alvey vs. Brendan Allen
Weltervikt: Shavkat Rakhmonov vs. Carlston Harris
Mellanvikt: Punahele Soriano vs. Nick Maximov
Mellanvikt: Jack Hermansson vs. Sean Strickland

Ser mest fram emot Chidi Njokuani mot Marc-Andre Barriault tillsammans med Hakeem Dawodu mot Mike Trizano nr det kommer till underkortet.

Nr det kommer till huvudkortet ser jag mest fram emot de tre sista fighterna p kortet

Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Har 10.000kr p Jack

Lycka till! Vi fr frska jobba in den tillsammans hr i trden!
2022-02-05, 22:40
Medlem
bobo909s avatar
Witt ppnade upp fighten med en calf kick. Rtt avvaktade inledning, frmst frn Rowe. Witt exploderade en minut in fr att sedan g fr en level change och lyckades med en nedtagning. Rowe lyckades dock ta sig upp fr att sedan ka i backen igen. Vl dr hnde dock inte s mycket frn en half guard. Lite vl passivt frn Witt sida men man mste sklart ge Rowe att han frsvarade sig bra frn guarden ronden ut nstan d Rowe till slut lyckades ta sig upp med 20 sekunder kvar, och hann stta ngra halvfina trffar. 10-9 Witt.

Witt frskte tidigt i andra med en andra nedtagning som blev lngdragen, vldigt lngdragen. Efter 1-2 minuter lyckades Rowe bryta upp frsket och drifrn lyckades han ganska snabbt kalkylerat avsluta Witt genom riktigt underbar boxning! Vilket ovntat avslut frn ingenstans. Hatten av!
2022-02-05, 23:00
Medlem
bobo909s avatar
Almedia vntade inte lnge med att g fr en nedtagning, vilket han lyckades med 15 sekunder in. Vl nere p mattan lyckades han g frn side control till full mount och brjade slppa ls som king kong sjlv hade gjort vilket gav domaren ingen annat alternativ att sga - nu rcker det.

Wow! Hypen lever vidare frn DWCS!
2022-02-05, 23:38
Medlem
bobo909s avatar
Stoliarenko sg ut att ha suttit sitt signumsmove - en armbar en minut in, men Davis verlevde och bjd p en massa ground and pound frn ovan samt verlevde ngra ytterligare armbar frsk och en illegal spark mitt i nyllet. 10-9 Davis.

Andra rond blev ett rtt underhllande stende krig dr i min mening Stoliarenko fick mest utrttat. Visst, Davis satte ngra fina legkicks och pressade mest men Stoliarenko gjorde mest skada i boxningsutvxlingarna, jvligt fin headkick dr i slutet av ronden 10-9 Stoliarenko.

Tidigt i tredje fick legkicksen sin utdelning d Davis lyckades snka Stoliarenko med en. Davis var aktiv ronden ut med en massa ground and pound, och Stoliarenko var inte ens i nrheten av att ta sig upp. 10-9 Davis, finns argument fr en 10-8 rond.

29-28 Davis i min bok.

EDIT: 29-27 av tv domare dr sista hade det 30-27.
2022-02-05, 23:39
Medlem
Mx_1337s avatar
Undrar om Davis stal den matchen i tredje ronden. Tyckte Stoliarenko gjorde tillrckligt fr att vinna frsta tv.

Edit: Frsta ronden var tight dock, kan se att Davis tog den, och hller definitivt med om att hon tog 3e 10-8. S det var rttvist.
Senast redigerad av Mx_1337 2022-02-05 kl. 23:45.
2022-02-05, 23:49
Medlem
bobo909s avatar
OJOJ! Njokuani ville inte vnta! 15 sekunder och smack
2022-02-05, 23:53
Medlem
Mx_1337s avatar
Njukoani! Fyfan vad nice!! Innan han dk upp p Contender Series trodde jag han lagt av fr lnge sen. Minns att han, eller hans bror (troligen) mtte ngon av Spng-brderna i kickboxning fr en evighet sen.
2022-02-05, 23:54
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Njukoani! Fyfan vad nice!! Innan han dk upp p Contender Series trodde jag han lagt av fr lnge sen. Minns att han, eller hans bror (troligen) mtte ngon av Spng-brderna i kickboxning fr en evighet sen.

Dr ser man! Brorsan var ju med dr och fick lite cred i intervjun. Inget fel p sjlvfrtroendet heller: "Im coming for that belt!"
2022-02-06, 00:04
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Dr ser man! Brorsan var ju med dr och fick lite cred i intervjun. Inget fel p sjlvfrtroendet heller: "Im coming for that belt!"
Tnkte nog fel dr. De kan ha trnat ihop eller nt. Det jag tnkte p var att Joe Schilling mtte Chris Spng och Chidi Njokuani, efter varandra, fr en evighet sen, som sagt Blir rrigt med tiden, tydligen!
2022-02-06, 00:06
Medlem
Straminskys avatar
Aldrig sett s mnga oknda fighters p ett och samma kort.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in