Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-02-07, 22:11
  #13
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Du ska alltså åka tåg till asien? Ha så kul

Hm helt omöjligt ska det väl inte vara. Man kan i alla fall resa från Helsingfors-Moskva-Peking.
Citera
2022-03-09, 05:57
  #14
Medlem
flipMaisters avatar
Ska själv dra å ”backpacka” i Asien efter sommaren. Som tidigare personer har skrivit så är det lugnt så länge du nt hittar på skit å befinner dig på rätt plaster.

Du lär ju träffa på andra som gör likadant på olika ställen. Rekommenderar dig isf att hitta ”backpacker hotell” där det är många som stannar där en kort eller längre stund. Isf kan de dela med sig av deras upplevelser och ge dig tips osv!

När hade du tänkt å åka och hur länge?
Citera
2022-05-31, 13:25
  #15
Medlem
jag ska åka ner själv med ..antingen vietnam som ar släppt på restricktionerna eller thailand .. ungefär i mitten av juli hoijta till =)
Citera
2022-12-21, 23:26
  #16
Medlem
Du borde kika på tex worldpackers eller wwoof. Billigt, mycket säkrare än backpacking och kanske lite roligare (naturlig mötesplats att träffa folk). Du kan ju boka in dig på en-två veckor på ett ställe, några dagar ledigt och bo på hostel, sen åka vidare till annan stad/land. Worldpackers är dessutom mycket noga med vilka som får bli hosts.

Själv skulle jag INTE våga backpacka ”på riktigt” där. Är tjej ungefär i din ålder. Gör det i europa istället? Jag var iväg själv 2 månader och såg europa, bodde på massa hostels osv. Det var fortfarande riktigt kul och kände mig alltid trygg och säker.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3391637

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback