Den här Micke ska vad jag förstår, redan varit känd av polisen. Polisen gjorde sedan ett hembesök, utifrån misstanken. Jag har för mig kvinnan sagt GM haft trasiga byxor. Polismannen letade igenom GM:s tvättkorg och hittade ett par byxor som stämde överens med vad kvinnan sagt. En reva på byxorna, en trasig ficka som stämde överens med vittnesmålet som kvinnan gett.
Därefter vart GM misstänkt. Det är förstås väldigt slumpartat kan tyckas att byxorna som kvinnan vittnat om. Hittades under polismannens undersökning av lägenheten, som föregicks av polismannens intuitiva uppfattning om att detta kunde vara GM. Polisen hade åtminstone förr i tiden, bra koll på vilka personer som stack ut och som kunde tänkas utföra diverse brott. Det var pga polisens lokala kunskap om folk som bodde i polisområdet som den här Micke hamnade under radarn och fick ett hembesök av en polisman. Sedan nystades brottet upp.
Vem Micke närmare var det vet jag inte. Utöver att polisen hade kunskap om Mickes närvaro i kommunen och hans personlighet. Utifrån den kunskapen kunde misstanke mot Micke skapas och sedan genom ett hembesök undersöka ifall misstanken var berättigad.
Senast redigerad av Hegamon 2022-02-10 kl. 22:16.
bor i kommunen men har missat detta . någon som vet vem den sk micke är ?
Jag vet en person som våldtog en kvinna omkring dom åren, men om det var just det året och just dem personerna som jag tänker på vette sjutton. Så därför vill jag inte skriva några namn, ifall det ej är dem.
Fy f*n vilken vidrig människa, som knivskar och våldtog kvinnan framför hennes två små barn (2 och 4 år gamla). Det lär finnas många i lilla Kallinge, som vet vem denne vedervärdige ”man” är.
Åklagaren yrkade på 5 års fängelse, men Ronneby tingsrätt valde att döma GM till 3,5 år. Detta med ”hänsyn” till GM:s ålder - han var 18 år vid brottstillfället.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2022-11-29 kl. 19:39.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!