Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-11, 21:27
  #1
Medlem
Dempa19s avatar
Som många här på Flashback finner jag det oerhört intressant att fundera kring vad som är bögigt och vad som inte är det. Någonting som jag blivit fundersam på ifall det är bögigt eller inte den senaste tiden är rasism. Jag ser goda argument för båda sidor, dels är rasism fånigt (i den mån det ens finns), dock saknar det en tydlig koppling till denna perversion av den manliga sexualiteten.

Dock räcker det med mina tankar för nu... Istället vill jag höra och lyssna till vad ni tänker, tycker, tror och anser om denna fråga. Är rasism bögigt?
Citera
2022-02-11, 21:29
  #2
Medlem
Medusa12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Som många här på Flashback finner jag det oerhört intressant att fundera kring vad som är bögigt och vad som inte är det. Någonting som jag blivit fundersam på ifall det är bögigt eller inte den senaste tiden är rasism. Jag ser goda argument för båda sidor, dels är rasism fånigt (i den mån det ens finns), dock saknar det en tydlig koppling till denna perversion av den manliga sexualiteten.

Dock räcker det med mina tankar för nu... Istället vill jag höra och lyssna till vad ni tänker, tycker, tror och anser om denna fråga. Är rasism bögigt?

Rasism är inte bögigt med tanke på att bögar oftast är vänstervridna.
Citera
2022-02-11, 21:36
  #3
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa12
Rasism är inte bögigt med tanke på att bögar oftast är vänstervridna.
Bra att du skrev oftast, men oftast är dom inte ens det. Det är bara den lilla klick skara som hörs mest. De flesta är antingen i mitten eller mer åt höger. 😁

OnT: och nej, det är inte "bögigt," däremot fånigt med rasism. 🙄
Citera
2022-02-11, 23:12
  #4
Medlem
Att hålla på och fundera på vilka saker som är bögiga, det är riktigt bögigt.
Citera
2022-02-12, 00:43
  #5
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Bögar är väl ofta rasister men rasister är ofta inte bögar.
Citera
2022-02-13, 18:07
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Som många här på Flashback finner jag det oerhört intressant att fundera kring vad som är bögigt och vad som inte är det. Någonting som jag blivit fundersam på ifall det är bögigt eller inte den senaste tiden är rasism. Jag ser goda argument för båda sidor, dels är rasism fånigt (i den mån det ens finns), dock saknar det en tydlig koppling till denna perversion av den manliga sexualiteten.

Dock räcker det med mina tankar för nu... Istället vill jag höra och lyssna till vad ni tänker, tycker, tror och anser om denna fråga. Är rasism bögigt?
Det är sunt att va rasist. Det är mindre sunt att va bög.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback