• 1
  • 2
2022-02-14, 15:59
Medlem
Hej! Jag har ett stort bekymmer. För ett år sen tog jag lastbilskörkort som min pappa betalde och jag jobbar nu åt honom, han har eget företag. Just nu är det bara pappa och jag och vi har varsin lastbil. Jag trivs inte med min körning och har ångest varje dag. Vi kör timmer och jag är rädd varje gång jag ska ut i skogen, jag är rädd för att välta och dö på alla små skogsvägar.
Någon som har ett bra tips hur man kan säga upp sig utan att bli osams?
Han har väldigt hett temperament.
Citera
2022-02-14, 16:01
Medlem
Henssons avatar
Va den man du är och säg sanningen till honom.
Citera
2022-02-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soifa
Hej! Jag har ett stort bekymmer. För ett år sen tog jag lastbilskörkort som min pappa betalde och jag jobbar nu åt honom, han har eget företag. Just nu är det bara pappa och jag och vi har varsin lastbil. Jag trivs inte med min körning och har ångest varje dag. Vi kör timmer och jag är rädd varje gång jag ska ut i skogen, jag är rädd för att välta och dö på alla små skogsvägar.

du borde komma över din rädsla för arbetet istället, om han betalar för både kort och lastbil kanske du borde betala tillbaka honom på något sätt innan du tänker lämna honom?
Citera
2022-02-14, 16:03
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Du får nog säga som det är, att du vill gå din egen väg i livet.
Citera
2022-02-14, 16:03
Medlem
Annars kan du säga för honom att du är rädd och får ångest varje gång du ska ut i skogen? Känns inte som att du bara ska säga upp dig och han får inte reda på varför?
Citera
2022-02-14, 16:04
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Ställ till med en olycka med flit så förstår han senare att du får dödsångest varje gång du kommer i närheten utav en lastbil.
Citera
2022-02-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ställ till med en olycka med flit så förstår han senare att du får dödsångest varje gång du kommer i närheten utav en lastbil.

Borde ts inte bara säga till att de får ångest när de kommer ut i skogen?
Citera
2022-02-14, 16:08
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBallRunkare
Borde ts inte bara säga till att de får ångest när de kommer ut i skogen?

Nej det kmr inte fungera.
Citera
2022-02-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nej det kmr inte fungera.

Varför inte?
Citera
2022-02-14, 16:11
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Va den man du är och säg sanningen till honom.

Precis så.

Du kan väl kanske köra frilans m snnat än timmer? Du kanske kan få din far att finna nya branscher än timmer?
Citera
2022-02-14, 16:15
Medlem
Har jobbat väldigt mycket under detta år och inte fått något ob eller extra betalt på helger. Är ju inte så lätt att få en annan körning med dom bilar vi har
Senast redigerad av Soifa 2022-02-14 kl. 16:18.
Citera
2022-02-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soifa
Börja med att berätta vad du skrivit här. Kommunicera med din far.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in