Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-22, 18:13
Medlem
Spackhetts avatar
Jag brukade förr om åren ta en halvliters petflaska och ett par dm trädgårdsslang och göra en bong av. Elda bara ungefär på mitten av flaskan tills du kan trycka igenom slangen genom den mjuka plasten. Man KAN göra en liten kopp av folie och sätta längst upp på slangen men det kommer innebära att slangen värms upp och du drar i dig lite gummi. Inte supernajs. Så man bör ha någon liten kopp eller piphuvud som man kan trycka in i slangen. Fyll på med någon dl vatten och glöm inte att skära ett litet hål ovanför vattenytan som torped.
Det här med att man behöver en kopp till slangen lyckades vi aldrig lösa när jag var ung, alltså genom hempul. Om någon har ett bra tips på hur man tillverkar en kopp lite snabbt av sånt man har hemma eller kan hitta i grannens trädgård vore det trevligt.
Citera
2022-02-22, 19:39
Medlem
fittpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ett blad ur en psalmbok funkar bra som ciggpapper.

detta har jag gjort många gånger med psalmboken jag fick i konfirmationspresent. funkar prima.
Citera
2022-02-22, 22:43
Medlem
Hur funkar bakplåtspapper?
Citera
2022-02-22, 22:44
Bannlyst
Du gör flaska som bong eller du gör frukt som pipa. svårare är det inte.
Citera
2022-02-22, 22:46
Medlem
Laureths avatar
Töm en cigg och fyll den med din CB-blandning. Det är lite sämre, men det fungerar.

(ta såklart bort filtret och ersätt)
Citera
2022-02-23, 01:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Töm en cigg och fyll den med din CB-blandning. Det är lite sämre, men det fungerar.

(ta såklart bort filtret och ersätt)

Det är det ju smidigaste sättet. Ta bort filtret och ta en bit av ciggpaketet och ha det som filter.
Citera
2022-02-23, 01:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Annars så är burkbongarna klassiker, gör små hål där rökat kan läggas eller flaskbong med folie på flaskhalsen och och ett hål andas ut röken igenom. Eller röka hink, man kan bli väldigt kreativ om man vill röka. En gång rökte jag ur ett gammal munspel, var rätt kul.
Citera
2022-04-03, 16:51
Medlem
billyblues avatar
Metoden att tömma en cigg och fylla det pappret och byta ut filtret kallas för dammsugare av en anledning. Pappret brinner jävligt fort, och den lilla jointen är klar på några få puffs. Inget jag rekommenderar.
Väg ifall det är värt att bränna den mängden röka på det lilla tillfället, eller vänta bara lite och njut 10 gånger mer när du har vanliga rullpapper istället.
Citera
2022-04-03, 17:25
Medlem
mattias_rs avatar
Gör en "pipa" utav en stor potatis eller äpple.
Citera
2022-04-14, 16:00
Medlem
Äpplebong funkar alltid
Citera
2022-04-18, 12:04
Medlem
Sadkawts avatar
Min föredragna metod av konsumption är en variation på "nål och glas" tricket! Istället för att använda dig av ett glas tar du istället en petflaska (0.5-1.0 liter tycker jag är bäst) och trycker nålen genom korken. För att göra klart din nya "bong" skär du sedan ut ett litet hål ur botten av flaskan, detta kommer att vara ditt munstycke, gör det litet nog att du kan täcka det med ditt finger för att förhindra spill av rök.

Nu behöver du bara rulla en liten korv av hasch som du sedan fäster på nålen, få glöd på bruningen, skruva på korken och täpp för munstycket! Sen är det bara att tuta och köra! När du väl ska ta din rip måste du skruva upp korken lite för att luft ska kunna flöda.

Pros: Ingen tobak, du tappar ingen värdefull rök då allt fångas i flaskan, funkar toppen om du behöver röka genom ett fönster.

Cons: Du ser ut som en missbrukare.

Videodemonstration från Youtube för den nyfikne
Citera
2022-04-22, 12:46
Avstängd
JuicyBrahs avatar
Men om du nu ska göra secret agent med ciggpapper, se till att slicka pappret blöt innan du röker så brinner de saktare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in