2022-02-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Verkar inte så:

https://www.rferl.org/a/russian-troo.../31711282.html

https://www.rferl.org/a/russia-milit.../31612793.html

https://nationalinterest.org/blog/bu...-america-54307

Detta är bara medias sätt att skriva.

Bara för att dom super och är allmänt dumma kan dom fortsatt krossa Ukraina.
Citera
2022-02-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedinslakting
Spelar nog ingen roll.Har nån utplånat din släkt o vänner tror jag nog du gör lite vad sm helst,behöver inte vara självmordsbombning specifikt finns ju många alternativ,attentat,sprängningar mm.

Jovisst kan det bli en del av den varan. Det bekommer dock inte ryssarna vad det verkar.
Citera
Medlem
hashs avatar
Dan Eliasson om Putin.

-Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jag tor att du är lite fåfängt som tror det ja. Men det är lätt att utmåla sig själv som offerkofta när man är på FB.
Offer hur?

Du har inte förstått vad jag menade med mitt inlägg ? Det är skillnad mellan den ryska regimen och det ryska folket.
Jag förstod exakt vad sa, höll bara inte med. Har du något motargument?

Tyskarnas förakt mot slaver ? Var har du fått det ifrån ? Från 40-talet ?
Ja, vart annars? Skolkat mycket under historielektionerna?
Citera
2022-02-23, 21:43
Medlem
brigades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Genom att befria Ukraina från väst menar du? Som väst stal 2014?
Ukraina Vill tillhöra Ryssland och välkomnar deras fredsstyrkor.
Snälla, kan folk sluta tro på allt ljugmedia här i väst spyr ur sig på löpande band?

Har du alltid otur när du tänker? Ukraina vill inte alls tillhöra Ryssland. Då hade ej en majoritet varit för NATO/EU/Väst. Troligen hade man då gått ut och protesterat i massor eller röstat bort dessa PRO väst politiker. Däremot är en liten minoritet som vill vara en del av Ryssland.
Citera
2022-02-23, 21:43
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Tror inte du fått presenterat för dig alla information och absolut inte från båda sidor. Vad har du för informationskanal som inte är västlig?

Presenterat för mig all information? Du menar Putins propaganda?

Jag har sett Putins tal på rt.com etc. Han är patetisk i sina resonemang. Totalt löjeveckande. Fattar inte hur ryssarna kan ha kvar honom som sin ledare. Han kommer att köra landet i botten och det ryska folket kommer återigen att behöva kämpa sig upp ur smutsen. Ni kommer att gå till historien som ett totalt förödmjukat folk.

Men som ordspråket gör gällande - som man sår får man skörda.
Senast redigerad av midvintermorker 2022-02-23 kl. 21:46.
Citera
2022-02-23, 21:47
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Medhåll.
Ryssland bör dessutom demilitariseras när det nu är på gång att rämna igen.
Vidare bör Sverige gå med i NATO.

Hur tänker du dig att att en demilitarisering av planeten till ytans största land ska gå till? Eftersom det nu "bör" göras. Och vad blir den långsiktiga geopolitiska effekten av en sådan åtgärd enligt dig?
Citera
2022-02-23, 21:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Nej, det är därför han kan göra så utan att det betyder något. Möjligen kan Putin anmäla Reinfeldt för förtal och driva det i domstol. Jag önskar nästan det. Det ljugs och propaganderas friskt i svensk media, framförallt åt ena hållet.

Att Fredriks hjärta fortfarande slår är ett brott mot mänskligheten.
Citera
2022-02-23, 21:51
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Har du alltid otur när du tänker? Ukraina vill inte alls tillhöra Ryssland. Då hade ej en majoritet varit för NATO/EU/Väst. Troligen hade man då gått ut och protesterat i massor eller röstat bort dessa PRO väst politiker. Däremot är en liten minoritet som vill vara en del av Ryssland.

Folket i Ukraina är inte den majoritet du tror att dom är.
Men du är för oupplyst för att försöka förklara för. Du får göra din egen research helt enkelt.
Citera
2022-02-23, 21:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Detta är bara medias sätt att skriva.

Bara för att dom super och är allmänt dumma kan dom fortsatt krossa Ukraina.

Ja det tvekar jag inte på. Det som är mer osäkert är deras förmåga att hålla Ukraina efter att de har tågat in och omvärldens sanktioner börjar bita in samtidigt som USA och andra länder flyger in kontinuerligt med nya vapen till gerillan.
Citera
2022-02-23, 21:53
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Ja, vart annars? Skolkat mycket under historielektionerna?

Bra att du erkänner att du är en långsint nobody i den politiska diskursen idag.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina personliga hang.ups härstammande från 40-talet Den här tråden diskuterar något helt annat ur ett helt annat tidsperspektiv.

Men säg mig , ifall du orkar ..

1. Är du själv ryssättad ?
2. Hur kommer det sig att Ryska folket inte orkat göra en revolution sedan 1917 då det kommunistiska partiet föddes, ni har under mer än 100 år utnyttjas, interneras,hunsade,förföljda och tystade och lönnmördade ifall ni öppnar käften mot makten. Vad är egentligen så bra med det ryska folket ? Det finns definitivt ingen stake någonstans i ryssland. Det finns rädsla och kuvade människor. Har det blivit en tradition att Ryssen bara accepterar att han/hon ska bli knullade i röven av sina despoter i 100 år ?

Behöver ni ha lite hjälp ? eller är ni nöjda med att leva i psykologisk misär och fortsätter slicka maktens anus ? Vet ni inte om att ni är totalt uppfuckade ? Eller blir sanningen för mycket att bära
På vilket sätt är Ryssar som levt i ryssland ett positivt föredöme för alla andra ? Ni är bara ett gäng rädda kuvade möss i mer än 100 år av dresserande underkuvande och utnyttjande. Det måste svida oerhört att se sina grannar i väst kommit bra mycket längre på bara 100 år . Ni är djupt ner i skiten, och nu kan det bli försent, det blir ytterligare en bit ner i dyngan genom Puttes patetiska imperialistiska dröm. Och ingen kommer till er hjälp. Ni är helt ensamma
Senast redigerad av Opaque 2022-02-23 kl. 22:03.
Citera
2022-02-23, 21:54
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Jo det var ett folkmord på ukrainare. Exakt när det blev ett folkmord är en teknisk detalj som går att diskutera. Det är fullt möjligt att Stalin inte planerade att utföra ett folkmord men det är solklart att han förstod att det blev ett folkmord när det väl rullade igång. Och det är solklart att han var chill med det.
Jag har förstått att du väldigt, väldigt gärna vill få rätt, men det fungerar inte med argumenationen "jo, det var ett folkmord". Du får skaffa kunskap, och när du väl har skaffat kunskap får du återkomma med seriösa källor. Du har inte presenterat några källor över huvud taget.

Att georgiern Stalin var allmänt "chill" med att slakta och plåga folk är ingen nyhet och hjälper inte din plågsamt usla argumentationsteknik.

Citat:
Men det var bara ukrainare som fick sin mat beslagtagen.
Vilka är dina källor? Med din svartvita syn på historien kommer du snart farande med att enbart ukrainare hamnade i Gulag medan ryssar åt kaviar och drack champagne.

Citat:
Jag känner inte till den historien.
Föga förvånande. Ändå envisas du med tvärsäkra påståenden utan att ha elementär kunskap om områdets historiska förvecklingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in