2022-02-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det låter helt sjukt. Varför dela ut vapen till civila?!? De kommer ju bara dö när de konfronteras av rysk militär. Vad ska vara meningen med detta?!? Att ännu fler ska dö?

Även om de är sämre, så kan ju mängden ha en effekt. Soldaterna är inga oövervinnliga actionhjältar, det är fortfarande människor. Men det är en metod som bara görs då ledaren för landet verkligen bara ser sin befolkning som kanonmat.
Citera
Finns det en längre version av detta "möte" med Putin i veckan?

"Speak directly!': Putin has tense exchange with his chief spy": https://youtu.be/o9A-u8EoWcI

Har bara hittat en till nedklippt version.

Det verkar i allafall för mig som att han kör ett eget race, hans "Chief spy" verkar helt klart mer tveksam till att gå in i Ukraina och han ser rätt nervös ut... När Putin inte gillade vad "Spion-chefen" först sa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Nu verkar det som Ryssarna tagit hela Sumy, se video:
https://twitter.com/gbazov/status/1497356883866361860

Nu är det raka vägen ner till Kiev..

Vi har nog inte ens fått se 1/10 av vad Ryssland/Vitryssland har att erbjuda i militär väg.
Det känns som mobilisering på allvar startat nu inatt.

Kiev kommer omringas från alla håll, någon som vet hur många män som skyddar Kiev?
I och med att privatpersoner fått tillgång till vapen och de gör Molotov cocktails lär det bli ett blodbad med många civila dödsoffer.

De civila som är beväpnade kommer bara dra ut på sin plågsamma död om de börjar beskjuta styrkorna som kommer.
Citera
2022-02-26, 00:51
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du ser det som kablas ut, dvs de civila dödsoffren som inträffar i alla krig. Resten glömmer du bort eller väljer medvetet att bortse ifrån.
Vad fan snackar du om? Försöker du rationalisera Rysslands massmord på den Ukrainska befolkningen?Ryssland skjuter på civila ukrainare. Punkt. Här är ett klipp som visar hur en rysk tank kör över en civil ukrainsk bil med en äldre man i.
https://www.youtube.com/watch?v=-xcfJY6QwnY
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Vi har nog inte ens fått se 1/10 av vad Ryssland/Vitryssland har att erbjuda i militär väg.

Kiev kommer omringas från alla håll, någon som vet hur många män som skyddar Kiev?
I och med att privatpersoner fått tillgång till vapen och de gör Molotov cocktails lär det bli ett blodbad med många civila dödsoffer.
De var inne i Sumy igår natt med, då sköts de sönder och samman. Vi får nog avvakta natten.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Inlägg för att nedvärdera Mongolhordernas misslyckande.

Planen har misslyckats.

Det var raka vägen ned mot Kiev redan från början. Titta på kartan och strunta i Sumy.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NudityMiles
Får jag någon konkret framgång i det jag söker(att göra någon nytta här i världen) så är flashback den första platsen jag vänder mig till för uppdatering, ska ringa runt och söka information. Förhoppningen är att slippa döda eller bli dödad självfallet, så jag siktar på att bara kunna vara en hjälpande hand, föra fram provianter, ammunition, transportera skadade, hjälpa civila mm. Men kommer stunden där jag behöver ställa mig i strid för en fri värld så tror jag fan jag är redo, har aldrig platsat in i samhället, aldrig hittat min roll. Men att kämpa för ett VERKLIGT krig(jämfört med usas kukmätarkrigshistoria) känns rätt i själen för mig, önskar ingen död eller smärta. Vill bara skydda dom som behöver skydd, förhindra mer död, stå upp för det jag tror på.

Kolla upp vilka hjälporganisationer som är på plats och prata med dom I första hand. Risken att råka illa ut minskar markant om du jobbar för exempelvis rödakorset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NudityMiles
Kan jag som civil svensk utan någon militär utbildning ansluta mig till dom Ukrainska styrkorna?
Är speciellt duktig på transport och har CE-kort.
Ingen aning hur det ser ut idag men 2014 - 2015 åkte ju flertalet svenskar och folk ifrån andra nationer ner och anslöt sig till Asovbataljonen för att aktivt strida emot separatisterna i Donbassregionen.

Andra åkte ner och erbjöd sin hjälp typ humanitära insatser, såsom sjukvård odyl under själva Majdanrevolutionen.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-02-26 kl. 00:54.
Citera
2022-02-26, 00:52
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Absolut, allt denna skit är USAs verk. Som skapade en anti-rysk regim i Kiev, stod bakom statskuppen 2014.

Ukraina instrumentaliserades för att avsiktligt verka destruktivt för Rysslands intressen och tillväxt i regionen.

Sen när man lägger till att Ukraina förbjudit ryska språket, krigat mot ryssar i Donbass, skitit i Minsk avtalet och importerat mängder med effektiva vapen så har Putin inget annat val än att tillgodose Rysslands säkerhetsintressen.

USA har gjort detta otaliga gånger förut. Dags för folk att vakna upp och inse att USA är en skurkstat.

Ni kommunister ger aldrig upp.
Vi gör såhär. Ni åker till Ryssland imorgon och stannar kvar där.
Citera
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Gäsp. Försök lura i någon annan att det inte var folket i Ukraina som insett att Ryssland inte var framtiden...

Att ni ens orkar med att spamma den där skiten.

Dom kunde röstat om det demokratiskt istället för att göra en statskupp?

Det fanns definitivt CIA provokatörer som sköt ihjäl demonstranter för att piska upp stämningen. Det går i USAs intressen att folket blir förargade på en sittande pro-rysk president.

Ukraina får gå västerut, men då får de vara militärt neutrala, skriva på avtal med Ryssland med garantier. De får också respektera ryska språket och att folk med släkt i Ryssland vill fortfarande ha bra relationer med Ryssland.

Eller vill du bygga en mur precis som Trump gjorde mot Mexico?
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du har helt missuppfattat hela den här aktionen. Ryssland är inte emot det Ukrainska folket, det är bara globalistmedia som vill få dig att tro det.

Visst, man bombar ett helt land och invaderar, bombar barnhem och sjukhus, Det är för skojs skull, antar jag? Visst förstår du att ni, den ryska ohyran är hatad nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Inget av skitet du skickade hänvisar till att Putin ser upp till Stalin, bara massa bullshit.
Tror han är delad där, har sett många intervjuer där han sågar de förra ledarna för deras inkompetens.
Men klart han är inget fan av Stalin, men han saknar ju uppenbarligen det imperium Ryssland var förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in