2022-02-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
De sas igår med och sedan visade sig inte stämma.

De är dessutom redan där. Man landsatre ju massvis av trupper nära Odessa, som rullar norrut.
Citera
2022-02-26, 14:53
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenapa
Turkey Bans Russia warships from entering the Black Sea. Zelensky announces move after call with Erdogan

Finns inte en chans att Erdogan gör detta. Möjligen om det visar sig extremt uppenbart att Ryssland förlorar men antagligen inte ens då.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Haha skämtar du? Du lever i upp och ner världen. Du förnekar att det har varit ett inbördeskrig i Ukraina senaste åren - galet påstående
Det har varit Rysslands krig i östra Ukraina sedan 2014 och Ryssland som invaderade Krim 2014. Det är inget inbördeskrig när ett land invaderar ett annat land. Det är inte inbördeskrig i Ukraina nu heller utan Ryssland som invaderar.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Du har en så absurd världsuppfattning att ditt skräpinlägg inte förtjänar ett seriöst svar.

Men nej, man kan inte dra ett påstående rakt ur röven för att sedan agera militärt med invasion. Det är ingen förutom hjärndöda ryssar som köper det. Definitivt inte omvärlden.

Omvärlden har förståelse för Ryssland position. Både Indien och Kina har det t ex - länder som i FNs säkerhetsråd inte kritiserade Ryssland och länder som vida överstiger Västvärldens befolkning. Alltså delar omvärlden inte din uppfattning, snarare min uppfattning om vad som händer i Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
"Turkey Bans Russia warships from entering the Black Sea. Zelensky announces move after call with Erdogan"

Det där var ju intressant. Erdogan längtar inte efter något annat än ett krig för att ena nationen och slippa tänka på alla ekonomiska bekymmer hemmavid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Förberedande lufta fallen gick ju bra men de smarta kryssningsmisiler s finns ju inte i överflöd.

De har 6000 kärnvapen, du kan nog räkna med att dem har dubbla antalet kryssningsrobotar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Var har du sett det?

Tidigare har Turkiets utrikesminister sagt att det inte finns lagliga möjligheter att göra detta:

https://edition.cnn.com/europe/live-...54d84d5672d68b

Så, sanning eller något Zelensky säger. Är källan Zelenskys twitter?

Det är nog vad Zelensky säger, tar nog någon timme innan vi får en officiell klarhet i det
Citera
Medlem
Kan ngn förklara detta med Swift? Vad betyder avstängning? Att gemeneryss kan inte använda sitt bankkort? Och staten kan inte få betalt för sina leveranser utomlands eller betala själv för sina köp?
Citera
2022-02-26, 14:54
Medlem
Det spelar verkligen ingen roll hur Ryssland ser på det faktum att Ukraina närmar sig västvärlden, EU och NATO. Oavsett har dom ingen som helst rätt att kliva in i Ukraina.

Det finns något som är betydligt större än själva konflikten i det här och det är Rysslands vidriga psykotiska paranoida förhållningssätt som måste stoppas och förgöras. Nu och alltid.
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Så är det. Dessutom går Tyskarnas betalning för gas och olja via Swish. Tyskarna stänger av sig själva om dom okeyar Swishsanktioner

Du menar att Tyskland swishar direkt till Putin? Finns det inte en beloppsgräns för swish, eller delar dom upp det på flera dagar?
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Jag hoppas mitt kära Krim blir fritt från Putin svinet igen så jag kan åka dit och bada!!!
Ja, vi håller tummarna. Jag kommer göra en semester i Ukraina då också. Dels för att det vill jag gärna, dels för att sprida lite utomstående pengar.

Mvh
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Du är nog lite väl insnöad på sagan om sagan om ringen känna det som. Verkligheten är inte riktigt som på film, med en ond och en god sida.
Ibland är det invecklat och ibland är det lätt. I just det här fallet är det mycket lätt. Ryssland har en psykopat till ledare som utan omsvep valde att invadera en europeisk demokrati. Han försökte ju sig inte ens på att hitta på en anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in