2022-02-26, 14:50
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är också ett välkänt faktum att Putin sprider exakt de här lögnerna om Ukraina. Som den sanna psykopat som Putin är så är det inte konstigt att han ljuger hela tiden. Det är bara att se på hur han ljugit om sin invasion av Ukraina. Många stackars ryska ungdomar som han skickat dit trodde att de var på övning 😥

Säger du det lille vän, då tycker jag att du skall ringa upp Putin och riktigt läsa av lusen på han.

Du får då gärna hälsa från mig och tacka för underhållningen han bjuder på...Puss
Citera
2022-02-26, 14:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Så är det. Dessutom går Tyskarnas betalning för gas och olja via Swish. Tyskarna stänger av sig själva om dom okeyar Swishsanktioner

SWIFT, inte Swish...
Citera
2022-02-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
SWIFT, inte Swish...

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenapa
Turkey Bans Russia warships from entering the Black Sea. Zelensky announces move after call with Erdogan

De sas igår med och sedan visade sig inte stämma.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
"Turkey Bans Russia warships from entering the Black Sea. Zelensky announces move after call with Erdogan"
Var har du sett det?

Tidigare har Turkiets utrikesminister sagt att det inte finns lagliga möjligheter att göra detta:
Citat:
“Russia had its own clause put in [to the Montreux Convention]. Articles 19, 20 and 21 stipulate that if the ship of a country that is on the Black Sea wishes to pass with a request to return to its base, this is allowed,” Çavuşoğlu said.
https://edition.cnn.com/europe/live-...54d84d5672d68b

Så, sanning eller något Zelensky säger. Är källan Zelenskys twitter?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottgodis
Du verkar inte vara så påläst.

Varsågod - https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4
En random Youtube-video med en talare i USA är alltså Psykopat-Putins "bevis" som gör att han invaderar Ukraina? Det är värre ställt med honom än vad jag trodde. Tack för att du klargjorde.
Citera
Medlem
Förberedande lufta fallen gick ju bra men de smarta kryssningsmisiler s finns ju inte i överflöd.

Så nu blir de nog mer vanligt arteleri etc.

Men det kommer bli svårt för Ukraina nu. Den stora vågen från norr, Belarus, närmar sig sakta men säkert och söderifrån där man landsatre massa trupper via svartahavet kommer från söder..... När den norra axeln når Kiev blir det tufft. Väldigt tufft.

Men, som jag sagt sedan dag 1. Ryssland misslyckades kapitalt med att ta över luften, trots att man slog ut typ alla fasta Luftvärnsförsva. Tacka vet jag Bofors NLAW, jävlar vad de hjälpt ukrainarna att hålla stången.
Citera
2022-02-26, 14:52
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenapa
Turkey Bans Russia warships from entering the Black Sea. Zelensky announces move after call with Erdogan

Så jävla nice! Erdogan har redan satt ryssen på plats i Syrien när de sköt ner deras krigsflyg som var inne 30 sekunder på Turkiskt luftrum så Putin vet vad som händer om han försöker provocera den galne turken i Ankara

Källa på det? givetvis eftersom jag inte är ett rysstroll
: https://en.wikipedia.org/wiki/2015_R...-24_shootdownd
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Bra, då har Sverige, Finland och NATO rätt att neutralisera och avmilitarisera Ryssland och deras mördarregim.
Haha! Ja, ska man följa rysstrollens logik så är det ju så.

Ont, jäklar vad oförberedda putin var strategiskt. Förvånande faktiskt. Såtillvida vi inte missar något men han verkar ju mest bara kötta in ryska liv att spilla..

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Du är nog lite väl insnöad på sagan om sagan om ringen känna det som. Verkligheten är inte riktigt som på film, med en ond och en god sida.
Oavsett hur du vrider och vänder på det så är Ryssland oändligt mer korrupt och totalitärt än Ukraina. Invasionen kan inte ses som något annat än en attack på den fria världen. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att Putin totalt har tappat förståndet helt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Påminner om moderatormeddelandet för tråden.

Citat:
Låt bli följande:

1) Inlägg som bara består av en länk - det ska framgå varför innehållet är relevant i diskussionen.
2) Trollanklagelser - bemöt varandra i sak.
3) Tillåtna språk är svenska, norska, danska samt engelska. Inlägg på andra språk är inte tillåtna.

// mod

/Mod
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Nice try. De trodde att de var döda för att de tappade kontakten med dem. Inte konstigt att man drar den slutsatsen när ett stort jävla krigsskepp står och hotar utanför en liten ö med 12-13 lätt beväpnade gränsvakter.

Det förringar inte de ukrainska gränsvakternas hjältemod. "Russian warship, go fuck yourself!".

Men , det var en underbar nyhet, om det inte är fake news.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in