2022-09-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Pga. deras folkmord på etniska ryssar. Nej, för Sverige begår inte brott mot mänskligheten eller mördar minoriteter.

Däremot är det är som att Finland skulle börja mörda finlandssvenskar. Och vi gav dem på flabben.

Det enda folkmordet är ryssarnas planerade folkmord på oskyldiga ukrainare.
Citera
2022-09-22, 14:19
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Missile strike at Russian base in Yenakiyeve.

En hemlig paragraf:
According to Novaya Gazeta, classified 7th paragraph of Putin's decree on mobilisation put number of mobilised at 1 million

Källa Liveuamap
Citera
2022-09-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du svarar inte på frågor och skriver bara one-liners. Där är inget okritiskt hyllande av Ryssland i att säga att det är en vettig lösning att man folkomröstar i ett område med 25% av befolkningen i ett land om vad de vill tillhöra. När hundratusentals människor har dött för att vi ska komma dit vi är nu! Och alternativet till folkomröstning, när alla aktörer agerar efter sina intressen, kan nog vara hundratusentals döda ytterligare. Sen kan man ju sitta och önska att andra var annorlunda. Önskar Putin ändrar sig och bara rullar hem, osv...Men vad hjälper det?

Men är det vettigt att utomstående länder initierar folkomröstningar i andras länder och dessutom med sin militära närvaro kring röstlokalerna?
Inget land accepterar en sån hjärndöd lösning, den har noll internationellt värde.
Det är u-lands nivå på en sån lösning...
Citera
2022-09-22, 14:22
Avstängd
psychicsailors avatar
Varför tror ni Medvedchuk blev frigiven, men hans värde ser ut att vara 160 ukrainska POWs, däribland många Azovs?

Det visar, som många skrivit om här inne, att denazifiering inte är ryssarnas huvudmål. I alla fall inte denazifiering av Ukraina som helhet.

Möjliga teorier jag sett:
1 Det finns någon dold del som vi inte ser i förhandlingen. (Ryssland har fått något ytterligare, som de inte vill nämna).
2 De ryska POWs som utväxlades har högt värde av någon anledning. (kan vara agenter, höga ryska officerare). Den tror jag inte på själv, Ukraina hade skrutit mer om sina krigsfångar.
3 Medvedchuck är faktiskt nödvändig. I så fall skulle det vara för att han har cred i sydöstra Ukraina, kan brygga bro mellan den kvarvarande ukrainska eliten och ryssarna.
4 Putin signallerar att om man är mäktig, och är på Putins sida, så får man hjälp. Putin är lojal. Det gillar man att se om man är Assad, Lukasjenko, eller någon ukrainsk toppagent inne i Kiev.

Proryssarnas egen förklaringar är usla.

Jag tror själv på 1) men att 4) är en positiv bieffekt.
Citera
2022-09-22, 14:25
Medlem
Citat:
Det är väl en passande beskrivning på nazister som krigar för en jude. Bisarrt, men sant.

Något säger mig att du aldrig gått i polemik mot de som kallar Ryssar för "orcher"

Äckliga hycklare

Så du påstår att Putin är jude.
Citera
2022-09-22, 14:28
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Men är det vettigt att utomstående länder initierar folkomröstningar i andras länder och dessutom med sin militära närvaro kring röstlokalerna?
Inget land accepterar en sån hjärndöd lösning, den har noll internationellt värde.
Det är u-lands nivå på en sån lösning...

Du läser inte efter, jag skrev ju att det förutsätter att det är FN som bevakar lokaler. Det största problemet är dock inte militärer vid vallokalerna, det är att det krävs en demokratisk debatt där alla får diskutera genom för- och nackdelar med valet utan hot om "landsförräderi". Antagligen är det därför som det är utopiskt med denna typ av omröstningar. Hur garanterar man säkerheten hos politikerna och diskussionsdeltagarna efter att valet är genomfört? Förlorarna i debatten kommer få flytta.
Citera
Medlem
Citat:
Deras egna mödrar och barn såklart. Alla äckliga nazister har redan lämnat Donetsk.

Så alla nazister i Donetsk ägnar sig nu åt anfallskriget mot Ukraina på andra platser än Donetsk oblast?
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Pga. deras folkmord på etniska ryssar. Nej, för Sverige begår inte brott mot mänskligheten eller mördar minoriteter.

Däremot är det är som att Finland skulle börja mörda finlandssvenskar. Och vi gav dem på flabben.

Då är dessa etniska ryssar rätt IQ-befriade.

Hade jag som utlandssvensk upplevt något likande hade jag tagit mitt pick och pack och flyttat till mitt moderland eller ett annat land, istället för att kämpa i ett land jag etniskt inte tillhör och upplever stora motgångar i.

Det måste man väl ha i åtanken oavsett vart man än flyttar eller vilket land man än lever i.

Man anpassar sig efter landet man lever i om man vill bo kvar eller också lämnar man landet.

Den dummaste förstår nog det? Men du kanske är lika IQ-befriad som de etniska ryssarna?

Edit: Då hade man sluppit folkmord enligt ditt sätt att se det och om det är din sanning.
Senast redigerad av CanisMinor 2022-09-22 kl. 14:36.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Nu rapporteras det att Kreml skickar antikrigsdemonstranter till fronten som kanonmat.

Ryssland är ren och skär ondska.
Citera
2022-09-22, 14:29
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Varför tror ni Medvedchuk blev frigiven, men hans värde ser ut att vara 160 ukrainska POWs, däribland många Azovs?

Det visar, som många skrivit om här inne, att denazifiering inte är ryssarnas huvudmål. I alla fall inte denazifiering av Ukraina som helhet.

Möjliga teorier jag sett:
1 Det finns någon dold del som vi inte ser i förhandlingen. (Ryssland har fått något ytterligare, som de inte vill nämna).
2 De ryska POWs som utväxlades har högt värde av någon anledning. (kan vara agenter, höga ryska officerare). Den tror jag inte på själv, Ukraina hade skrutit mer om sina krigsfångar.
3 Medvedchuck är faktiskt nödvändig. I så fall skulle det vara för att han har cred i sydöstra Ukraina, kan brygga bro mellan den kvarvarande ukrainska eliten och ryssarna.
4 Putin signallerar att om man är mäktig, och är på Putins sida, så får man hjälp. Putin är lojal. Det gillar man att se om man är Assad, Lukasjenko, eller någon ukrainsk toppagent inne i Kiev.

Proryssarnas egen förklaringar är usla.

Jag tror själv på 1) men att 4) är en positiv bieffekt.

Jag tror nog att utväxlingen skedde så att man själva får putta Medvedchuk utför en väl vald trappa.

https://www.newsweek.com/putin-ally-...zation-1744944

Finns det historiskt ett sådant otursförföljt land som Ryssland?

Brinnande fimpar och båtar, samt alla fina män som trillar ut från fönster och trappor?
Senast redigerad av Duvlort 2022-09-22 kl. 14:32.
Citera
2022-09-22, 14:31
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Ännu en högt uppsatt ryss som dött i en olycka, verkar vara farligt att sitta på höga poster inom Rysslands administration.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=957956

Haha herregud hade varit komiskt om det inte var så jävla tragiskt.

Farligt att vara nära fönster eller gå i trappor i Ryssland om man är kritisk mot kriget.
Citera
2022-09-22, 14:33
Medlem
Citat:
Så det enda beviset mot folkmordet är en fet amerikan som kollar väderleksrapporten?

Vad är din teori? Tog Ryssarna sitt eget folk, skar dem i två delar och strödde ut på gatan?

Vad vore konstigt med det?
De har begått mängder med brott och skyllt på Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in