2022-09-22, 14:33
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nu rapporteras det att Kreml skickar antikrigsdemonstranter till fronten som kanonmat.

Ryssland är ren och skär ondska.

Ja det verkar inte finnas någon gräns på hur jävliga Kremlin kan vara mot folket i Ryssland. Helt sjukt att det sitter folk på Flashback i Sverige och sympatiserar med de kriminella svinen.
Citera
2022-09-22, 14:34
Medlem
Knut-Annes avatar
Ge er om denna jävla "folkomröstning", om Kirunavara folkomröstar om att bryta sig ut ur Sverige med 90% marginal får de ändå inte det, de kanske skulle gilla att få all malm för sig själva men det är inte så det går till.
Även om omröstningarna vore rättvisa och ett utträde från Ukraina vann, skulle de ändå inte vara giltiga.
Citera
2022-09-22, 14:37
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Nu rapporteras det att Kreml skickar antikrigsdemonstranter till fronten som kanonmat.

Skulle inte heller förvåna mig om det fanns en baktanke med denna mobilisering. Putin visste att det skulle utlösa demonstrationer och många skulle fängslas, så vips har han lite extra kanonmat att skicka till sitt folkmord i Ukraina.
En väg att gå för att snabbt få in extra soldater(min tanke)

En väg utav många vägar alltså.
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-09-22 kl. 14:39.
Citera
Medlem
sista-vagen-uts avatar
Citat:

"my source is that I made it the fuck up"

skulle aldrig fungera. så fort dom skulle få vapen i hand, skulle dom skjuta sina generaler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ja det verkar inte finnas någon gräns på hur jävliga Kremlin kan vara mot folket i Ryssland. Helt sjukt att det sitter folk på Flashback i Sverige och sympatiserar med de kriminella svinen.

Enda bra med det är att det visar att Ryssland är svagare än alla trodde. Deras "riktiga" styrkor räcker alltså inte för ett krig i grannlandet. Alltså är de inget hot för oss som har turen att ha dem på lite avstånd.
Citera
2022-09-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du läser inte efter, jag skrev ju att det förutsätter att det är FN som bevakar lokaler. Det största problemet är dock inte militärer vid vallokalerna, det är att det krävs en demokratisk debatt där alla får diskutera genom för- och nackdelar med valet utan hot om "landsförräderi". Antagligen är det därför som det är utopiskt med denna typ av omröstningar. Hur garanterar man säkerheten hos politikerna och diskussionsdeltagarna efter att valet är genomfört? Förlorarna i debatten kommer få flytta.

Om man har ett behov av att diskutera fördelar med ett sådant val så är man endera en patologisk problematiserare, en idiot som problematiserar frågeställningar för problematiserandets egen skull, inte för att komma fram till något (nytt) resultat eller för att nå en djupare insikt. Ett tvättäkta klappmongo, med andra ord.

Eller - så är man en landsförrädare.

Det finns bara dom två alternativen.
Citera
2022-09-22, 14:39
Medlem
Har Peter Zaihan rätt i sin analys? Han har väl haft både rätt och fel i tidigare analyser vad jag förstår
https://www.youtube.com/watch?v=jdFq_BQ4Msc
Citera
2022-09-22, 14:41
Medlem
Eftersom bundsförvanterna Indien och Kina någon dag innan vädjade åt Putin att stoppa kriget och Erdogan sa häromdagen att han hade en känsla av att Putin ville avsluta kriget så är det hör draget extremt konstigt. Riktigt desperat drag.

Indien och Kina samt Turkiet kan ju inte vara särskilt glad direkt.
Citera
2022-09-22, 14:41
Medlem
Kommer börja bubbla ordentligt snart i Federation Z. Vänta bara tills de civila (tvångsrekryterade) ryzzorna börjar dö som flugor tack vare amerikanska HIMARS, oj oj. En tidsfråga som sagt.
Citera
2022-09-22, 14:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du svarar inte på frågor och skriver bara one-liners. Där är inget okritiskt hyllande av Ryssland i att säga att det är en vettig lösning att man folkomröstar i ett område med 25% av befolkningen i ett land om vad de vill tillhöra. När hundratusentals människor har dött för att vi ska komma dit vi är nu! Och alternativet till folkomröstning, när alla aktörer agerar efter sina intressen, kan nog vara hundratusentals döda ytterligare. Sen kan man ju sitta och önska att andra var annorlunda. Önskar Putin ändrar sig och bara rullar hem, osv...Men vad hjälper det?
Det hjälper faktiskt förbannat mycket om man önskar det och även ser det som den enda lösningen.

För om denna "gambling" lyckas av Ryssland så kommer vi att få se samma saker i världen hända igen. Antingen från Ryssland eller något annat likasinnat land.

Detta måste misslyckas annars kommer vi sitta i samma sitsar igen i framtiden. Men ytterligare tusentals döda.
Citera
2022-09-22, 14:42
Medlem
Wakzlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Då är dessa etniska ryssar rätt IQ-befriade.

Hade jag som utlandssvensk upplevt något likande hade jag tagit mitt pick och pack och flyttat till mitt moderland eller ett annat land, istället för att kämpa i ett land jag etniskt inte tillhör och upplever stora motgångar i.

Det måste man väl ha i åtanken oavsett vart man än flyttar eller vilket land man än lever i.

Man anpassar sig efter landet man lever i om man vill bo kvar eller också lämnar man landet.

Den dummaste förstår nog det? Men du kanske är lika IQ-befriad som de etniska ryssarna?

Edit: Då hade man sluppit folkmord enligt ditt sätt att se det och om det är din sanning.

Vad smart! Om man blir utsatt för folkmord är det bara att flytta!

Synd att inte de hundratals miljoner som dött i olika etniska rensningar tänkte på det.
Citera
2022-09-22, 14:43
Medlem
Citat:
Du svarar inte på frågor och skriver bara one-liners. Där är inget okritiskt hyllande av Ryssland i att säga att det är en vettig lösning att man folkomröstar i ett område med 25% av befolkningen i ett land om vad de vill tillhöra. När hundratusentals människor har dött för att vi ska komma dit vi är nu! Och alternativet till folkomröstning, när alla aktörer agerar efter sina intressen, kan nog vara hundratusentals döda ytterligare. Sen kan man ju sitta och önska att andra var annorlunda. Önskar Putin ändrar sig och bara rullar hem, osv...Men vad hjälper det?

Så nu, efter partiet Nyans framgångar, så ska vi med början i nästa vecka genomföra omröstningar för om Rosengård, Husby och Tensta vill tillhöra Etiopien? Men är du helt jävla förryckt, människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in