2022-09-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Ja, det låter ju som en galen gamble om det skulle visa sig att Ukraina utfört eller initierat detta, absolut.

Ryska ultranationalister (med tillgång till militära leksaker) som känner sig oroliga för att Putin ska bli för sugen på att börja exportera gas igen?

Gissar igen nu, men att göra sånt från Ryssland utan att fråga Putin först känns inte ryskt.
Citera
2022-09-27, 23:32
Medlem
Sickmyducks avatar
Kan diskussioner om NS1/NS2 vänligen hållas i tråden om det så slipper samma saker upprepas i denna tråden.

(FB) Gasläcka i Nord Stream 1 och 2. Vad har hänt, attack eller olycka? (2022-09-26)
Citera
2022-09-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Det tillhör sakens natur att Putinrunkarna hela tiden måste ändra ”målen” eller storyn. Avnazifiera, befria, inta Kiev, inte inta Kiev, bomba sönder allt, skydda vårt folk, förinta hela Ukraina. Befria Ukraina. ..

Dom låter som Trump. Tog inte med några dokument. Lämnade tillbaka dom. Avklassificerade dom. Det var inte mina dokument, men om det ändå var mina dokument så har dom ingen betydelse …

Det som är jobbigt när man hela tiden ljuger är ju att man tillslut inte kan hålla reda på alla lögner. En naturlag som gäller för alla..

Fast Putin, Trump, Lavrov och några till är ju på den nivån att dom ljuger konstant. Slutade nog bry sig för länge länge sen att det inte hänger ihop logiskt och att dom blir påkomna dagligen. Bara göra nya utspel med större gester.
Citera
2022-09-27, 23:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
En rySSk propagandists lumpna funderingar:

https://youtu.be/wvai0_UAhVg

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ja lite så.

Bonus är ju att en eventuell opposition inom Ryssland inte kan bjäbba om att sälja gas och tjäna bra pengar på det vilket skulle försämra Putins möjlighet att satsa allt på att göra vintern tuff för europa så stödet mjuknar och mindre effektiva vapen väljs för att skicka till Ukraina.

Det har gått för långt så tror inte något kommer att fungera.

Enligt Kremls playbook så borde de redan ”veta” vem som var angriparen och ha ett körschema för sin propaganda redan om det nu faktiskt var en rysk operation men avsaknaden av det får mig att kanske tro att de blev lika överraskade som alla andra av vad som hände.

Dock så betyder inte det att jag utesluter möjligheten eller skulle peka på USA eller Ukraina men det är en puzzelbit som jag tycker är intressant att se hur den utvecklar sig.
Citera
2022-09-27, 23:44
Medlem
Det är roligt att se hur västmedia låtsas att 100% av alla som bor i Donbass älskar Ukraina.

Det finns inga ryssvänliga människor där. Det är bara propaganda....

Sanningen är krigets första offer, indeed...
Citera
2022-09-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nord stream ägs till 51% Gazprom 49% av olika europeiska bolag men jag sissa alla investeringat kommer från EU. Nu är väl Nord Stream konkursat så det är väl fodringsägarna som äger tillgångarna. Kan nog vara en smårig juridisk del.

Som jag sade, Nordsteam är i EFTERHAND på aktiebasis inhandlat utav GAZPROM ja, men under utveckling, byggande och finasiering så stod de för mer eller mindre NADA! Oavsett om de hade eller ej, så är det så simpelt att, precis som alla flygen, fabrikerna och restaurangerna som ryss-asen STAL, så finns där ingen som helst bäring till att behandla GAZPROMZ PARASITKÖP som annat än just detta. Självklart har de ingen som helst del i detta projekt utanför rysk mark, och detta vet de dessutom om. Appropå plötsliga sprängningar
Citera
2022-09-27, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Gissar igen nu, men att göra sånt från Ryssland utan att fråga Putin först känns inte ryskt.

Nej, det är väl inte det antar jag. Men det skulle också kunna vara första steget mot att vingklippa ett Kreml som man anser är alldeles för mjäkiga mot väst i allmänhet. Skulle ju inte vara ett helt osannolikt scenario för starten på en statskupp? Jag upplever det som att Putin blivit allt mer pressad från ultranationalistiskt håll. Jag får känslan av att han inte är helt bekväm med vart det här kommer barka. Jag tror helt ärligt att Putin satte allt mer eller mindre på ett kort och hoppades innerligt på att kunna inta Kiev på någon vecka. När det inte lyckades så tror jag han också insåg att det på lång sikt inte kommer att gå att hålla ihop Ryssland.
Citera
2022-09-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Det är roligt att se hur västmedia låtsas att 100% av alla som bor i Donbass älskar Ukraina.

Det är än mer "roligt" att INGA västliga eller LEGITIMA kontrollanter har låtits övervaka detta "val". Men det brydde du dig inte om såklart, nej? Detta är också svaret på varför du skall deporteras fortare än fan från Europa. Och nej, Serbien tillhör inte Europa utan är bara en svart fläck som skulle utrotats långt innan inavlen fick lov att sprida sig åt alla håll.
Citera
2022-09-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Veckans ord i media: "skenomröstningar".

Ryska skenomröstningar inledda - tv4.se
Aftonbladet Direkt - Skenomröstningar startar i Ukraina i dag
DI: Ryska skenomröstningar inledda
Svenska YLE: Rysslands skenomröstningar på ukrainska områden har inletts

Vilken propagandacentral hittar på dessa ord?
Vad menar du? Att dessa omröstningar har genomförts som riktiga omröstningar görs? Var det det du ville säga med din urbota korkade konlussion där?
Citera
2022-09-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Fast Putin, Trump, Lavrov och några till är ju på den nivån att dom ljuger konstant. Slutade nog bry sig för länge länge sen att det inte hänger ihop logiskt och att dom blir påkomna dagligen. Bara göra nya utspel med större gester.

Dom tillhör alla den kategorin som drabbats av kronisk mytomani och inte längre vet skillnaden mellan verklighet och fantasier.

Personer som har problem att skilja på verklighet och fantasier brukar ju å andra sidan undergå någon typ av behandling och kanske medicinering. Just saying …
Citera
2022-09-27, 23:53
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1

Alltså. På riktigt. Vem f-n bryr sig om RyZZland?! Världens värsta shithole country!

Kommer att begravas på historiens skithög - enbart på egna meriter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in