Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Det kom en uppdatering till om Lyman nyss från pro-rysk källa. Belägringen måste hävas inom en dag annars måste Röda Armén ge upp staden.
https://twitter.com/wartranslated/st...08730699243521
Det är såhär det funkar när en militär blir helt toppstyrd. Nu sitter Putin och domderar ordrar tydligen
Ge aldrig upp, håll era positioner tills ni dör! Så gör dom det och allt går åt helvete. Man hade kunnat spara en jevla massa faktiskt krigsdugliga förband där. Istället låter man dom antagligen dö eller bli krigsfångar. Ukrainas offensiv är understöd av Himars som Ryssbögarna inte har nåt försvar emot.
Istället offrar man en väldigt massa krigsdugliga människor och verktyg. Det är värt att notera att enligt Putins order skulle man inte ge upp en tum i Khersson heller.
Jag är ingen militär expert, men tom jag kan se att jag som militär hade hatat att ha en ryssbög som Putin som gör helt efterblivna beslut åt mig. Inte fan hade jag viljat dö för han.
En annan grej jag skulle vilja säga, landade i cluj (rumänien) för några dagar sen. O det var rätt många amerikanska soldater som landade med mig