2022-09-29, 23:39
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Putin är verkligen genomvidrig.

Ta död på hundratusentals människor, enbart för att ingen behandlat hans paranoia och hans tvångstankar.

Hur fan kan karljäveln leva med sig själv?
Framförallt släpar han hela sitt land tillbaks till början av 1800-talet, och de ryzka dödssiffrorna ligger runt 60.000 i nuläget.
Sade han inte att han startade det här kriget "för att rädda ryzka liv" för typ ett halvår sedan, lol...?
Citera
2022-09-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Polen och en del andra extremister vill utöka kriget och inta städer och områden där ryssarna e försvagade. Jag vet inte varför en del tycker det skulle vara kul med ett tredje världskrig, men det e så en del resonerar.

Fake. Alla vill att putin lämnar Ukraina.
Citera
2022-09-29, 23:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Och imorgon kommer vi få se dem skaldera högre än någonsin. Inte runt Kreml och talet nej, men oj vad Ryssland lätt glömmer bort att de kallar alla de andra SITT FOLK också. Tiden är kommen

Personligen är jag lite spänd på vad mullorna i Dagestan kommer att säga under sin fredagsbön. Kanske kommer inte att ske denna fredag.., men misstänker att det behövs inte mycket för att "tända luntan" där.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, skulle inte förvåna.

Plus en massa civila.

Ta död på hundratusentals människor, enbart för att ingen behandlat hans paranoia och hans tvångstankar.

Finns väl ingen som hävdar att Putin är trevlig. Han vill avmilitärisera Ukraina. Och det gör han genom att döda deras soldater. En masse.
Citera
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Mr "Salorm", jag vet detta också , och även mer därtill. Dock lämnar jag det utanför utav ren respekt till flashback och TS. Men visst är vi flera som har koll och mer därtill. Låt dem göra jobbet för oss och låt mönsterna i VPN'erna bli synliga som sig bör. Just nu håller vi oss till topic dock, visst. Resten sköter sig själv

Ok, sorry.. Men tillslut blir man matt.. Det är fan skrattretande
Citera
2022-09-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen är jag lite spänd på vad mullorna i Dagestan kommer att säga under sin fredagsbön. Kanske kommer inte att ske denna fredag.., men misstänker att det behövs inte mycket för att "tända luntan" där.
Du är på helt rätt spår "snap"
Citera
2022-09-29, 23:46
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hur mycket har USA satsat hittills? 100 miljarder USD?

Lägg till vad vasallstaterna satsat.

Allt på mindre än ett år. Förmodligen dubbelt så mycket som Rysslands kostnader för militär för ett år. Vansinne. På utrustning.

Och Ryssland vinner. Tämligen enkelt. Nato är desperata och måste tvinga kvar sina allierade genom attentat. Italien röstade för Italien först. Och direkt efter så förstördes möjligheterna att förhandla om hur Italien skulle kunna trygga sin energi. Och tyskarna bara väntade på italienarna så att de inte skulle vara först. Men nu finns inte längre möjligheten att förhandla med Ryssland.

Och alla vet om att Nato gjorde det.

Ukraina har oändligt mycket fler soldater, men de slaktas. Nato säger att det nu är 70.000 casualities för Ryssland. En enorm överdrift. Men man brukar säga att det är tre skadade på varje död. Det skulle innebära ca 20.000 döda. Mer än hälften är från utbrytarrepublikerna. Säg 7.000 ryssar. Och halvera det eftersom Nato såklart överdriver in absurdum. Så 3.000 till 5.000 döda ryssar. Varav många såklart är tjetjener osv.

Hur många ukrainska soldater har dött? Det är förmodligen långt över hundratusen.

Idag passerade RyZZland 58500 döda soldater. Den ”magiska” gränsen som bestod i USA:s förluster under Vietnamkriget.

Skillnaden är bara att Vietnamkriget varade i ca 20 år, medan Ukrainakriget bara pågått i 7 månader….
Citera
2022-09-29, 23:47
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
"Den 29 september gick flera hundra mobiliserade invånare i Volgograd-regionen från Prudboy-järnvägsstationen till träningsplatserna och träningscentren i det södra militärdistriktet för att träna i stridsprogram. Många släktingar och vänner kom för att ta hand om de män som hade genomgått enskild brandutbildning under de senaste sju dagarna."
"Vi uppfostrade våra barn till män vars plikt det är att skydda sina mödrar och fruar. Det är dags - så vi tar det för givet." <3

Fast...nu var det ju så att Putin gjorde det möjligt för de ryska modiga männen att slå sin fru på käften utan följd, har du glömt det din sopa?
Citera
2022-09-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag förstår inte att ryssarna inte har räknat ut det här, men att demonstrera i små grupper funkar inte i en polisstat som Ryssland. Några poliser dyker upp med batonger, slår folk i huvudet, splittrar grupperingen och släpar iväg dem. Men hur ska polisen kunna tackla tiotusentals eller hundratusentals ryssar som samlas på en och samma plats? De kan inte bura in 50.000 personer.

Helt riktigt. Ryssarna behöver peta djupare i sitt psyke och släppa ut det raseri som ligger och slumrar, då jävlar blir det revolution på riktigt.
Citera
2022-09-29, 23:55
Medlem
Citat:
Ja, skulle inte förvåna.

Plus en massa civila.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Finns väl ingen som hävdar att Putin är trevlig. Han vill avmilitärisera Ukraina. Och det gör han genom att döda deras soldater. En masse.

Nej, finns ingen som hävdat att piss-Putin är trevlig. Vad det nu har med saken att göra.

Han är vidrig. Totalt genomrutten. Psyksjuk. Borde vara intagen på rättspsyk, istället för att ta död på hundratusentals människor i sitt skruvade, inbillade universum.

Helt i onödan.

Han borde naturligtvis ha stoppats betydligt tidigare, tagits av daga, innan han körde sin Pol Pot 2.0.
Citera
2022-09-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Helt obegripligt för mig att vuxna människor kan vara så otroligt obildade - stämmer det att ryssarna är så handlingsförlamade att de inte ens kan ordna med en skitplats utomhus? Eller är det en fakefilm?
Att man inte skiter där man skall sova och äta lär man sig väl vid liten ålder? Att bestämma var man går och skiter var en standard grej när jag var ute och campade med kompisar redan i 10års åldern. Välja lämpligt nedramlat träd och sitta på och sedan skölja med vatten. Skräp eldade man upp (inte miljövänligt, jag vet).

https://twitter.com/sotiridi/status/1575591367618633729

Inte ens vilda djur gör så, man kackar inte i eget bo om man är normal vill säga.
Citera
2022-09-30, 00:00
Medlem
Snapcounts avatar
Jag måste fråga er, "New York Times" har ju fått tillgång till ett mindre scoop. Det är ju frågan om inspelade telefonsamtal ifrån ryssar där de käftar på Putin, befäl, erkänner mord på civila, hur man plundrar, att kriget är skit..etc, mm, osv..

Det skall vara frågan om många samtal. Här "skummar" man lite över vad som blivit sagt : https://www.youtube.com/watch?v=cxjyGVnAsdg

Vet någon om var man kan lyssna på allt detta ?
(vart själv på jobb hela dagen, och kvällen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in