2022-10-02, 11:12
Medlem
Putin - skönhetsoperationer/hårimplantat.

Såg video där han spelade hockey o tog av sig hjälmen - klart mindre hår o högre panna än idag.

Kolla denna bild från 2015 dvs 7 år sedan - o man blir inte naturligt hårfager i pensionsåldern

https://www.dailystar.co.uk/news/lat...-63rd-17206907

Apropå det - varför inte pensionera Putin han är ju överårig o rätteligen pensionär o behöver'
ta det lugnt o vårda sin prostata mm
Citera
2022-10-02, 11:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Utan Ryssland som motvikt kommer vi att få leva under USAs stövel. Utan Ryssland och Kina har USA världsherravälde och kan diktera villkoren för alla andra länder. Ingenstans för folk som Snowden eller Assange att gömma sig. USAs fiender jagas över hela världen, oliktänkande hamnar på Guantanamo för att "omprogrammeras" Olydiga nationer bestraffas med sanktioner, vi har redan sett hur oliktänkande nationer bestraffas.

Nu vet jag inte var du bor, själv bor jag i väst och känner inte att jag befinner mig under en amerikansk stövel, snarare åtnjuter jag yttrandefrihet och kan röra mig fritt i världen. Om du med oliktänkande menar nationer som invaderar andra så ser även jag dem som en fiende.
Citera
2022-10-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Kina har visst en gränskonflikt med Ryssland. Fullt möjligt att de tar tillbaka sitt förlorade landområde när Ryssland förlorat sitt krig.

Det vore ju en spektakulär bieffekt av kriget.
Händer det, har kineserna planerat det 100%
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Kina har visst en gränskonflikt med Ryssland. Fullt möjligt att de tar tillbaka sitt förlorade landområde när Ryssland förlorat sitt krig.
Ja, vad ska Ryssland säga om Kina håller "folkomröstningar" och tar delar av Ryssland?
De har verkligen gjort ett episkt självmål i Ukraina på alla plan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
100% Nord korea varning på det hysteriska klappandet.

Oh yes!
Citera
2022-10-02, 11:17
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är trendvändningen som är intressant. Ryssland pressade på, stagnerade, och blir nu tillbakapressade. Räkna yta är inte så intressant.

Trendvändningen är dock också ett "epifenomen". Vad vi får för trend beror på hur mycket de bägge parterna eskalerar, och om någon av parterna vid ett läge inte kan eller vill eskalera mer. Om ryssarna inte eskalerar nu (tar sina 350K soldater i bruk, eventuellt mer), kommer Ukraina så småningom ta allt territorium tillbaka. De kommer naturligtvis ta soldaterna i bruk - och naturligtvis ändras då trenden igen - men USA kommer kanske då att eskalera igen.

Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Du sa att de kunde mobilisera 44 miljoner. Jag vet att invånarna är 44 miljoner. Mobilisera kan de göra någon miljon, inte mer.
Vad stödjer du dig på att de bara kan mobilisera 1 miljon?
Citera
2022-10-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hur svårt är det att fatta detta???

Defense chief says Russia not to call up women for partial mobilization

Svenskar verkar inte fatta.. dom ser det mer som att dom blir kränkta. Och staten att kvinnor blir diskriminerade.

I Ryssland ser man det som att skydda kvinnor för dom är viktiga för barnen och landets framtid. Farliga jobb med risk för död och hälsofara är mer ett jobb för män.

Feminister i Väst skulle dock inte klara av detta.
Citera
2022-10-02, 11:19
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Svenskar verkar inte fatta.. dom ser det mer som att dom blir kränkta. Och staten att kvinnor blir diskriminerade.

I Ryssland ser man det som att skydda kvinnor för dom är viktiga för barnen och landets framtid. Farliga jobb med risk för död och hälsofara är mer ett jobb för män.
Så varför har en kvinna nu fått inkallelseorder och är på träning???
Dom skulle inte kalla in kvinnor!!
Citera
2022-10-02, 11:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är trendvändningen som är intressant. Ryssland pressade på, stagnerade, och blir nu tillbakapressade. Räkna yta är inte så intressant.

Trendvändningen är dock också ett "epifenomen". Vad vi får för trend beror på hur mycket de bägge parterna eskalerar, och om någon av parterna vid ett läge inte kan eller vill eskalera mer. Om ryssarna inte eskalerar nu (tar sina 350K soldater i bruk, eventuellt mer), kommer Ukraina så småningom ta allt territorium tillbaka. De kommer naturligtvis ta soldaterna i bruk - och naturligtvis ändras då trenden igen - men USA kommer kanske då att eskalera igen.
Varför att det givet att Ryssland börjar ta mark igen pga den partiella mobiliseringen? Det beror väl på mycket annat också som logistik, träning, ledning och utrustning.
I bästa fall (sett ur ryskt perspektiv) kan de nog bromsa Ukrainas framryckning skulle jag tro.
Citera
2022-10-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Du sa att de kunde mobilisera 44 miljoner. Jag vet att invånarna är 44 miljoner. Mobilisera kan de göra någon miljon, inte mer.

Nej, jag jämförde invånarantalet. Du får läsa mitt inlägg igen helt enkelt.

Ju längre tiden går, ju mer materiell har Ukraina och ju fler kan de mobilisera.

Det där är Rysslands problem, av flera skäl.

Men deras soldater tar med sig tamponger i alla fall.
Citera
2022-10-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Inte stor skillnad i svensk och rysk media hittills. Eller jo förresten Eu skyller på Ryssland angående gasläckan men i ryska nyheter står det att Ryssland inte misstänker Europa utan anglosaxarna.

Du kan inte ha gått i en västerländsk skola. Inget fel i det, men det förklarar din okunskap. Anglosaxer bor i Storbritanien, USA och Australien och mm. Vad jag vet så tillhör Storbritannien Europa. Varför det bor anglosaxer i USA och Aus beror på att folk flyttade från Storbritannien till USA och Aus. Saxarna, som senare blev anglosaxer är de som flyttade från nuvarande Holland, Danmark och mm. till England under främst 400-talet. Så Anglosaxerna är Europeer, som även bor främst i Aus och USA.

Jag gissar att FSB snart kommer säga att Ukrainskan som de säger dödade Dugins dotter även sprängde gasledningarna.
Citera
2022-10-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Så varför har en kvinna nu fått inkallelseorder och är på träning???

Det kan vara för andra viktiga områden i bakgrunden av kriget.. läkare,sjukvård,administration, matlagning osv osv. Men du måste endå ha en grundkunskap i vapen. Precis som många civilanställda har i Försvarsmakten som gör kombatantutbildning. Du får bara försvara dig eller andra om det krävs. Men du är inte tänkt att vara i fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in