Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Hen försöker subilt hota om kärnvapen. Snark zzzzzz Detta har man hört sen dag 1 ang kärnvapen!
Ryssland inser inte vilken prestigeförlust det skulle vara om man nu måste ta till kärnvapen för att slå ut UAF trupper. Vilket fall så tror jag att det skulle slå tillbaka så enormt mot regimen då omvärlden och den egna befolkningen skulle reagera något enormt negativt på detta så regimen skulle absolut falla i såna fall.
Sedan tror jag inte det är många inom militären på marken som är så jävla sugna på att vara med och starta det som potienellt kan bli WW3.
Titta bara på hur ww1 startade med skotten i Saravejo så kan detta mycket väl bli det som sätter igång ww3 och bollen är på rysk planhalva huruvida man vill starta det eller ej.
Vi som kommer mellan kan inte göra så jävla mycket åt det hela utan det är ryska befolkningen som måste göra denna förändring som kan stoppa ww3.
Vad spelar det för roll om det är en prestigeförlust?
Skulle det vara en mindre prestigeförlust om de förlorade sitt nyröstade område (som de inte verkar veta gränserna för) och Krim?
Där är ju hundratusentals människor på bägge sidor och även som hejar på här på Flashback för vad som kan bli WW3 redan. Du skickar ju själv gärna vapen fast det kan bli ww3, då finns där säkert nån ryss som gärna lobbar en nukleär Iskander trots att det finns risk kan bli ww3. Ryssen tänker "bollen låg hos dem, de skulle inte skickat så mycket vapen".
Däremot tror jag tröskeln skulle vara stor och risken för myteri hög om imorgon en ubåtsbesättning fick order om att sänka USAs hangarfartyg i medelhavet. Jag tror också ryska civilbefolkningen skulle reagera negativt vid alla kärnvapenangrepp eftersom de då inser att deras liv faktiskt kommer i fara. Därför kommer nog en eventuell kärnvapenattack att föregås av förslag på fred från Putin, för att konstruera en syn där "det är de andras fel", samt en känsla av nödvändighet.
Men vi i väst har lika mycket/lite agens i detta händelseförlopp som andra parter i kriget.