2022-10-03, 20:56
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Tyskland med hjälp till Ukraina:

Germany will deliver the first of four advanced IRIS-T air defence systems to Ukraine in the coming days to help ward off drone attacks, its defence minister Christine Lambrecht said during an unannounced visit to Odessa on Saturday.

https://www.reuters.com/world/europe...ys-2022-10-01/
Nice!

Det är väl den som Sverige köpt, robot 98?

Den lär ställa till det rejält för ryssen!
Citera
2022-10-03, 20:56
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Man behöver inte ta sig över floden i Kershon bara ta omvägen via Vasylivka som naturligtvis också ska befrias. När Vasylivka faller så är vägen fri både åt Kershon, Krim och Melitopol.

Jag går ut från att ryssarna kan försvara ett kort frontavsnitt. Men kan bli några sjuka pansarslag...
Citera
2022-10-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Man kan ju tänka sig att en viss kines manat på det hela..

Putin för ett proxykrig med kinas goda minne och dom senast mobiliserade får nog ses som civila.
De närmare miljonen som flytt Ryssland får nog ses som civila.

Det är nog få länder som förlorat så mycket på att inleda en invasion som Ryssland gjort i detta fallet.

Braindrain deluxe.
Tror du Ryssland ville det här då?
Tror nog dom ville in i det sista att detta kunde lösas fredligt.
Citera
2022-10-03, 20:57
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Nej, där bor 400000.
Det er er korrekt med 400.000 innbyggere.
Luhansk er derimot ingen «mangemillionstad»:

https://en.wikipedia.org/wiki/Luhansk
Citera
2022-10-03, 20:58
Medlem
Det börjar bli lite väl mycket Putin=Ryssland härinne nu.

Ber att få rekommendera en rysk youtubekanal, Vasya in the Hay. Det räcker med att se ett par filmer på 10 minuter för att man ska få en stor klump i halsen. Det är helt jävla ofattbart vilken misär det här folket tvingas leva i.

https://www.youtube.com/channel/UCaN...UqcUBpvHx-rwYw

Putin kan verkligen dra åt helvete.
Citera
2022-10-03, 20:58
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Hur är det "fritt" detta är ett ryskt samhälle som har ockuperats av främmande makt.

Haha 😂, ni ryzztroll är ju för roliga. Bara för att bäbis Putin säger han vill ha Ukraina så betyder det ju inte det är Ryzzland 😂

Tänk om vi fejkade ett röstresultat som sa att Moskva tillhör Sverige? Pajas....
Citera
2022-10-03, 20:59
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
"Placerar ut”? Vad faan? Tror du att det är några reflexstoplar i vägkanten eller?

- Hej! Vi fick just några lådor kärnvapen och anda förnödenheter från Moskva så ställ Er nu alla i kö och så tar ni varsitt par nya stumpor ur ena lådan och ett kärnvapen ur den andra lådan. Sen har vi packat en termos med varm choklad och Mariekex till alla på bordet vid ytterdörren.

- Och innan ni försvinner så lyssna, för det här är viktigt!

- Termosen öppnar man genom att vrida locket medsols och kärnvapnet apterar ni genom att vrida det motsols. Chokladen är jättevarm och vi vill inte att någon gör sig illa av misstag!

-När ni är klara där och så kan ni kila iväg ut till fronten och kriga, så ropar vi sen när middagen är klar..😂

Varför är ni Putinrunkare så satans efterblivna?
Jag blir fan mörkrädd måste jag ärligt säga. Jag är inte haj på vapen och massa skit men lite kan man ju tänka ändå. Det man inte kan eller vet något om tar man väl ändå reda på hur det fungerar? 🤔 gör iaf jag
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Hur är det "fritt" detta är ett ryskt samhälle som har ockuperats av främmande makt.
Det är ett samhälle som var ockuperat av främmande makt. Fritt, betyder att det inte är ockuperat.

Nu har man haft ett direktdemokratiskt val med handuppräckning om de vill tillhöra Ukraina. Eftersom alla fem som bodde kvar röstade ja, har Ukraina beslutat att annektera det, enligt rysk tradition.

Frågor på det?
Senast redigerad av EnCarte 2022-10-03 kl. 21:01.
Citera
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Men herregud tror du man får för sig mitt i allt att gå in i ett land bara så där?
Ja från 24 februari så har säkert Ryssland mer skit på sina axlar.
Men troligtvis minst med civila offer i detta krig än något annat i den här klassen.

”Bara då där” Du menar att han plötsligt blev lite sugen på krig efter förmiddagskaffet.
Nej, det tror jag inte.
Jag är med på att han har byggt upp sin verklighetsbeskrivning under många år, som ligger till grund till det vi ser nu.
Tyvärr verkade han dessvärre ha missat att bygga upp en stark militär styrka som inte verkar lira med det han gör nu.
Citera
2022-10-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det beror på vad han prioriterar. Om det är ett demilitariserat, alliansfritt Ukraina han är ute efter, så räcker det inte med att bara hota. Men om han börjar vifta med kärnvapnen så är det för att han är ute i Plan B, dvs han kan inte nå det målet.

Men vad tänker du att han ska göra istället, där han blir ihågkommen för något bättre?

Ser du inte Putins alternativ så är du väl blind?

Allt handlar kanske om att han helt enkelt inte har makt nog att backa, att reformera landet han styr över osv.
Ta ansvar för sina misstag och misslyckanden finns väl inte..

Trist att han blev en sådan uppenbar nickedocka som trodde att Ryssland var hela världen.. när dom får hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ukraina är tydligen Europas mest korrupta land.

"Ukraina är Europas mest korrupta land, om man ska tro på Transparency Internationals årliga index."
https://www.svd.se/a/6APnO/europas-e...orrupta-lander
https://www.globalis.se/Statistik/korruption
Citera
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Men herregud tror du man får för sig mitt i allt att gå in i ett land bara så där?
Ja från 24 februari så har säkert Ryssland mer skit på sina axlar.
Men troligtvis minst med civila offer i detta krig än något annat i den här klassen.

”Bara då där” Du menar att han plötsligt blev lite sugen på krig efter förmiddagskaffet.
Nej, det tror jag inte.
Jag är med på att han har byggt upp sin verklighetsbeskrivning under många år, som ligger till grund till det vi ser nu.
Tyvärr verkade han dessvärre ha missat att bygga upp en stark militär styrka som inte verkar lira med det han gör nu.

Men hur som helst. Jag tror alla förutom Putin hade velat se en fredlig lösning på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in