Citat:
Ursprungligen postat av
BonerBatman
Ryssarna kommer att få uppleva vad Stalingrad var för Tyskarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Ok. Låt mig säga detta då. För mitt inlägg var baserat på att "sätta jorden i brand" scenariot. Då är jag övertygad om att väst skulle slå till först, om de är övertygade till 100 % att Putin tänker göra det..
Så nästa, om Putin drar iväg en taktisk på Ukraina. Vad blir då responsen ?
Det finns en fördel att inte svara med samma mynt. För då förblir Ryssland/Putin "the bad guy". Så jag tror på detta :
1) USA deklarerar Ryssland som en "terror stat". Detta kommer att få mycket långtgående ekonomiska konsekvenser. Mycket långtgående..
2) Man kommer även att öppna kranen upp på fulla muggar på vapenleveranser...
3)..inklusive taktiska kärnvapen till Ukraina. Under förutsättningen att man säger till Ukraina : "-Bara om de drar iväg en andra ifrån rysk håll, får ni skjuta tillbaka !"
4) ?
1. Det kommer endast vara ett slag mot de andra nationer som är på ryssarnas sida. Dessa har redan en kall hållning mot USA. Det är Kina, Indien och en massa mindre nationer som kommer få mothugg av amerikanerna när de fortsatt bedriver handel med Ryssland.
Skulle USA spela ut denna så riskerar de att bli bortvalda av majoriteten av världens befolkning. De kommer som mest ha det uppe på bordet och vifta med, så som de redan har gjort. Inte mer än så.
Om det nu skulle barka iväg och ske ändå, så lär det komma med en hel del undantag, vilket gör att det mest blir på pappret. Aldrig en ”riktig” förklaring av en terroristorganisation.
2. Där var vi redan i somras. Det blir inte mer än vad USA redan ger, och vad EU tvingats ge. Däremot så kan man ju skriva mer om dessa planer, och poster fler bilder, beskrivningar och storys om materielens förträffligheter. Det tror jag säkert är en trolig fortsättning om inget annat sker, som en fred t.ex.
3. Inte en chans att världen kommer tillåta en nation likt dagens Ukraina att ha tillgång till kärnvapen. Det vore idiotiskt och något sådant kommer vi inte se. Var så säker på det. Tror inte ens de skulle betros att ha adevkvata moderna motmedel. För något sådant krävs en fungerande rättsstat och ett pålitligt styre. Det saknar Ukraina tyvärr. Jag hoppas att de når dit en dag, men de är inte där ännu.
4. ! Tramsandet.
Ryssland kommer inte använda kärnvapen mot Ukraina, det behöver de inte och de vill inte. De är inte där för att orsaka lidande, de är där för att få ett slut på lidandet. Om nu det mot förmodan skulle gå iväg kärnvapen från Ryssland som deras styre har medvetet beordrat att skjuta iväg, så går färden mot USA. Ingen annan stans finns anledning för dem att skicka kärnvapen. Bara USA är den typen av hot, och det är också detta som är anledningen till att vi har pratet om kärnvapenanvändning.