2022-02-26, 20:14
Medlem
serbisknegers avatar
Ni modiga själar! Slava ukrajini!!!
Citat:
This is raw bravery. Ukrainian women who have just joined the territorial defense to protect Kyiv. At background you can hear a sounds of fight.

Inna is a psychologist. Yuliia (in the center) is a Ukrainian language teacher. And Olesya.
https://twitter.com/i/status/1497627078283624448

Jävla mongolpack från ryssland!! Fuck you!!
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Tusentals stupade, inga mål uppnådda, enorma materiella förluster, massiva sanktioner, ingen uppslutning från klientstater (Serbien & Kazakstan), upprustad NATO-trupp vid Rysslands gräns och ökad chans för att Sverige och Finland går med i NATO. Du får gärna förklara på vilket sätt det som sker inte är ett monumentalt fiasko.

Det vet ingen med vett i skallen.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Var realist.

Den ryska fredsbevarande insatsen har en överlägsen militär styrka i förhållande till Kiev-regimens. Vid den ukrainska östfronten har redan miltals med mark vunnits, bara på ett par dagar, och det spelar ingen roll vad Kiev gör, de kommer inte att kunna vända detta. Därför skall Kiev ge upp.

Ryssland å andra sidan har ingen som helst anledning att ge upp. Det vinner och det kommer att etablera fred i Ukraina, som blir ett neutralt och till stora delar avmilitariserat land då den fredsbevarande operationen är genomförd. Om det tar 1 vecka, 1 månad eller 6 månader, har ingen betydelse – resultatet blir detsamma. Det sorgliga är att Ukraina förlorar bara fler människoliv så länge juntan i Kiev vägrar kapitulera.

Kriget som Putin startat har inget med fred att göra, han är paria och större delarna av världen fördömer denna aggression. Detta är enkelt, Putin startade detta och Ukraina försvarar sig.

Ukraina är försvararen, Ryssland är den attackerar. Försök inte blanda ihop korten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Hur då släppt?
Har han skänkt det till England?
Han är ej ägare längre.

Sanktionerna mot han gör så att han ej har råd att ha kvar klubben.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
WOW, trodde inte andra länder vågade skicka trupper, men kul att dom gör det.

Jag vet inte riktigt..
Det riskerar att eskalera situationen.

Ryssland har under eftermiddagen meddelat att man avser utöka den militära offensiven på alla fronter, bla med fler trupper och med effektivare vapensystem, exempelvis tunga eldkastare TOS-1, ett termobariskt övertrycksvapen-system med vakuumbomber.

Kiev är hårt ansatt och lär falla inom kort, kanske redan i natt.

Ryssarna tar större och större områden i syd, bla tog man tidigare idag kontroll över en strategiskt viktig flygplats vid svarta havskusten.

Ska ukrainska liv räddas, borde Ukraina omedelbart meddela att de är beredda för en ovillkorlig kapitulation.

Ukraina är tyvärr chanslösa, och ju längre Ukraina drar ut på lidandet, desto fler oskyldiga ukrainare kommer dö i kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, jag vill att Ukrainas regim kapitulerar så fort som möjligt, precis som jag vill att alla som för befälet i vilket krig som helst kapitulerar då utsikterna att vinna är lika med NOLL. Man måste spara människoliv. Så tänker iaf vi humanister.

Men det är väl inget krig som pågår, utan en "fredsskapande" "militär operation"?

För övrigt, vill man spara människoliv så vore det kanske bättre att inte invadera ett grannland?
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Nej, jag vill att Ukrainas regim kapitulerar så fort som möjligt, precis som jag vill att alla som för befälet i vilket krig som helst kapitulerar då utsikterna att vinna är lika med NOLL. Man måste spara människoliv. Så tänker iaf vi humanister.
Ha, ha!
Skulle du vara humanist säger du...

Är det då inte bättre att den som anfaller ett annat land avbryter anfallet och drar tillbaks sina trupper till sitt eget territorium?
Bara en enkel fråga till en som säger sig vara humanist.
Citera
2022-02-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
De massiva mängderna av just denna T-14 Armata består av två stycken förbandsplacerade vagnar. Det verkar vara något svårlöst fel på kärrorna, de kan inte massproduceras och leveransdatum har återigen skjutits fram - denna gång till 2023.

Länk: https://en.m.wikipedia.org/wiki/T-14_Armata

Jag menade föregångaren till T-14, missade föregångaren när jag skrev på luren.

Mitt fel.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Ok så om jag förstår dig rätt nu är att om A som är en diktator förtrycker B som är folket så är det helt ok att Bomba B sönder o samman?

För det var det man gjorde i Libyen exempelvis.

Det är viktigt att poängtera.

Den som står på ryssens sida ska lämna Sverige omedelbart. Tänk om diktaturmakten bestämmer sig för att göra ett besök i Sverige, dödar våra familjer och våra barn. Då ska era fula ansikten inte finnas där.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Roman har släppt Chelsea.

Roman är nära vän med Putin.

Hans dotter gjorde ett instagraminlägg där hon tillkännagav att hon ville få bort Putin. Intressanta diskussioner kring det matbordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Hur i helvete har putin tänkt sig att installera en ryssvänlig regering? Ukraina går med i nato och eu i år

Ja, skulle Ryssland tvingas dra sig ur Ukraina så är ju ett Ukrainskt Nato-medlemskap mycket nära förestående. Och mycket talar ju för att Ryssland kommer behöva dra sig ur denna konflikt.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristocles
Helt rätt! Exempel: https://www.rodakorset.se/var-varld/...ar-vi/ukraina/
Tar 10 sek med swish.
Jag skickade 1000kr. Har också sträckt ut en hand till en kollega från Ukraina och erbjuder sängplatser i vårt gästrum om han har familj som behöver hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in