Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-10, 23:38
Medlem
Snapcounts avatar
Mera på kommande till Ukraina :

Biden lover Ukraina avanserte luftvernsystemer

USAs president Joe Biden lover president Volodymyr Zelenskyj og Ukraina avanserte luftvernsystemer etter Russlands omfattende angrep mandag. De to presidentene hadde en lengre samtale mandag kveld, heter det i en uttalelse fra Det hvite hus.

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/...ukraina-krigen

Vad väntade Putin för ett motdrag ifrån väst efter idag ?
Citera
2022-10-10, 23:39
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har det skett något ikväll..?
(har vart på jobb)

Ryssland och Vitryssland har slagit ihop sina påsar och det påstods tidigare att mer rysk trupp anlänt till Vitryssland. Det finns en liten liten hake Vitryska medborgare är inte sådär jätteglad i sin diktator och hans syn på val Förra valet var rysk militär där och " hjälpte till "

Det här kommer att bli väldigt väldigt spännande ( då sabotage redan tidigare förekommit mot ryska leveranser bland annat )
Citera
2022-10-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Resolutionen ang fördömande av de olagliga annekteringar i de 4 oblasten i Ukraina
kommer kringgå den vanliga röstningen i FN's säkerhetsråd, röstningen kommer avgöras i generalförsamlingen vilket innebär att alla medlemsländer kommer att rösta nu. Ryssland ville ha en hemlig röstning men gick ej igenom, kommer bli öppen röstning.

Är vad jag fått med mig hitintills då jag lyssnar på mötet.

Så källan är jag.

Betyder att Ryssland kan ej lägga sitt veto nu!!

Det kommer bli ett rungande fördömande som sårar lille putler. Men Nordkorea och Iran kommer nog stötta upp honom här och rysstrollen kommer lovorda dessa fina stater.
Citera
2022-10-10, 23:41
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Som du beskriver det kan de inte det, nej
Nä denna gången kan dom inte använda sin veto-rätt.
Citera
2022-10-10, 23:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför? Det går ingen front där. Alla ledningscentraler har garanterat egna elverk. Likaså presidenten.

Tågen med förnödenheter, soldater och ammunition går med tåg. Bara en sån sak.
Citera
2022-10-10, 23:42
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Varför skulle Putin detonera en kärnvapenladdning på Ukrainsk territorium? Dagens uppvisning av missiler, raketer och drönare visar ju att det knappast behövs. Däremot är jag rädd att Ukraina alt NATO ska göra det som en false flag nu när man tappat kommandot.

Dagens "uppvisning" var, förutom att ytterligare befästa putin som en terrorist som urskiljningslöst skjuter på civila mål, en pinsam föreställning där vi återigen fick se ryssen langa iväg en salig blandning av gammalt skrot som diverse sjömålsrobotar(!), några iskander/kalibr, en knippe s-300 luftvärnsmissiler(!) med absolut noll i precision.

Man har svårt att ta en stridande "supermakt" på allvar där soldaterna inte har en enhetlig klädsel, där vissa kör med adidasbrallor & gympaskor, där fordonen består av allt gammalt mög man lyckats gräva fram, där rekryterna utrustas med rostiga vapen & ammunition från 50-talet och där de står med rosa/blåa sovsäckar&liggunderlag de köpt på rysslands motsvarighet till Lidl, där käket består av gammal mögligt skit. Pinsamt!

Ryssland kunde varit ett av världens rikaste, bästa & främsta länder med tanke på sina stora naturtillgångar. Tyvärr har man under +100 år styrts av maktfullkomliga barbarer med storhetsvansinne som kört landet ner i absoluta botten - nu är man paria i hela den civiliserade världen. Skickligt.
Citera
2022-10-10, 23:42
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och hur har det gått ?

För jävligt. Man lyckades bättre under ww1 som jag ser det. Den tiden hade man även allierade, om du nu inte räknar med.."ja du vet vilka"..

Specialoperationen har haft pyspunka i flera månader, på flera hjul..och man struntar i att fixa dessa punkteringar.., utan skyller på att det är vägen (Ukraina) som är det grundläggande problemet...
Specialoperationen fortskrider som planerat, just nu sker planering, mobilisering och omgrupperingar, transport av militärutrustning, nya militärfordon, vapen och militär specialutrustning.

Inom kort kommer den stora offensiven dra igång .

Enligt mina beräkningar faller Kiev innan den 1.februari och flyter allt som det ska så bör hela Ukraina vara befriat till våren.

Sen blir det att fira med dans och fest på Röda Torget
Citera
2022-10-10, 23:43
Medlem
Den kända svenska professorn Max Tegmark säger att det är 1/6 chans tiil nukleär katastrof

https://twitter.com/tegmark/status/1...ine-viral-clip
Citera
2022-10-10, 23:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
41 nedskjutna av strax över 80, det är inte 25%.. tillbaka till skolbänken med dig.

Dom skickade iväg 200 och överbelastade luftförsvaret på så vis. Gissar att siffran 80 kommer från Ukrainas försvar.
Citera
2022-10-10, 23:45
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Nebenzya gör pinsamma försök att underminera mötet i FN's säkerhetsråd, obehagligt att se en diplomat bete sig på det sättet. Svettpärlorna i hans panna och paniken i hans ögon visar tydligt vilken omöjlig situation Putin skapat med attacken på lekparker i Ukraina strax innan mötet.

De lyckades med konststycket att med ca 90 missiler (varav kanske 70 nådde fram?) inte pricka ett enda militärt mål….

7 döda (tillräckligt sorgligt på alla vis - inget att förringa) betyder att det krävdes hela 10 missiler för att döda en enda civil ukrainare. Förmodligen världsrekord i militär ineffektivitet!!!
Citera
2022-10-10, 23:46
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Lviv, Kharkov och Poltava är utan ström. Blir svårt att föra krig då.
Visst, begränsad eltillgång i vissa städer, kanske så länge som ett par dagar. Kan man hålla i det här i ett par månader så kan det börja bli jobbigt, men ställer mig klart tveksam till att man kan det.
Citera
2022-10-10, 23:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ryssland och Vitryssland har slagit ihop sina påsar och det påstods tidigare att mer rysk trupp anlänt till Vitryssland. Det finns en liten liten hake Vitryska medborgare är inte sådär jätteglad i sin diktator och hans syn på val Förra valet var rysk militär där och " hjälpte till "

Det här kommer att bli väldigt väldigt spännande ( då sabotage redan tidigare förekommit mot ryska leveranser bland annat )

Ok, och tack för svar..

Fick med mig det innan jag for iväg på jobbet. Nää.., tills nu har Luka hållit sig till Putin närmast som den där odrägliga släktingen som även måste bli inviterad till släktträffen. Blir bara problem om man följer med på hans efterfest..

Så, säger fortfarande ett "nej" på att Luka går över gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in