2022-10-10, 23:33
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Varför skulle Putin detonera en kärnvapenladdning på Ukrainsk territorium? Dagens uppvisning av missiler, raketer och drönare visar ju att det knappast behövs. Däremot är jag rädd att Ukraina alt NATO ska göra det som en false flag nu när man tappat kommandot.

Usel militär analys. Ukrainas försvarsförmåga påverkas inte överhuvudtaget av att tappa 10 civila. Enda som händer är att ryssen dräller pengar runt sig och ukrainsk moral stärks ännu mer.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Dröjer inte länge innan Lukasjenko rymmer sin väg med statskassan nu Ryssland kan inte riktigt rädda honom från Folkets missnöje nu när de har händerna fulla .
Och ingriper rysk militär mot vitryska protester så lär det bli omöjligt att få med dom som allierade . Ska Putin aldrig sluta trassla in sig .

Är ni riktigt säkra på att Putin inte blivit dement så han tror att året är 1988 ?

Har det skett något ikväll..?
(har vart på jobb)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Hälften sköts ner på vägen. Resten hamnade iof oerhört tragiskt, vissa helt korkat och andra lite random.

Ingen av dem påverkade Ukrainas förmåga att föra krig, så lycka till

25% fick man ner. Lviv, Poltava och Kharkov utan ström. Du tror inte det påverkar krigsförmågan?
Citera
2022-10-10, 23:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Lviv, Kharkov och Poltava är utan ström. Blir svårt att föra krig då.

Varför? Det går ingen front där. Alla ledningscentraler har garanterat egna elverk. Likaså presidenten.
Citera
2022-10-10, 23:34
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Resolutionen ang fördömande av de olagliga annekteringar i de 4 oblasten i Ukraina
kommer kringgå den vanliga röstningen i FN's säkerhetsråd, röstningen kommer avgöras i generalförsamlingen vilket innebär att alla medlemsländer kommer att rösta nu. Ryssland ville ha en hemlig röstning men gick ej igenom, kommer bli öppen röstning.

Är vad jag fått med mig hitintills då jag lyssnar på mötet.

Så källan är jag.

Betyder att Ryssland kan ej lägga sitt veto nu!!
Citera
2022-10-10, 23:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
25% fick man ner. Lviv, Poltava och Kharkov utan ström. Du tror inte det påverkar krigsförmågan?

Nej, inte till det sämre i alla fall. Hur skulle det?

Enda jag kan tänka mig är att avskyn för Ryssland bland civilbefolkningen ökar, och därmed stridsviljan
Citera
2022-10-10, 23:36
Medlem
Citat:

41 nedskjutna av strax över 80, det är inte 25%.. tillbaka till skolbänken med dig.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Varför skulle Putin detonera en kärnvapenladdning på Ukrainsk territorium? Dagens uppvisning av missiler, raketer och drönare visar ju att det knappast behövs. Däremot är jag rädd att Ukraina alt NATO ska göra det som en false flag nu när man tappat kommandot.

”Uppvisning”….

En pyttipanna av den materiel de tvingades leta djupt inne i det dammigaste hörnet av förrådet. Gamla luftvärnsrobotar och icke adekvata sjömålsrobotar. Samt något donerat smuts från Iran…
Citera
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
exakt. majoriteten vann. demokrati. deal with it

Det märks att du är en piss-ryzz som hela ditt liv levt i diktatur. Du vet inte vad demokrati är.

Demokrati är inte att bedriva etnisk rensning och folkmord och sedan fråga den minoritet man inte fördrivit, kidnappat eller mördat vad de tycker.

Det funkar inte så i en demokrati.
Citera
2022-10-10, 23:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Resolutionen ang fördömande av de olagliga annekteringar i de 4 oblasten i Ukraina
kommer kringgå den vanliga röstningen i FN's säkerhetsråd, röstningen kommer avgöras i generalförsamlingen vilket innebär att alla medlemsländer kommer att rösta nu. Ryssland ville ha en hemlig röstning men gick ej igenom, kommer bli öppen röstning.

Så källan är jag.

Som du beskriver det kan de inte det, nej
Citera
2022-10-10, 23:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Så källan är jag.

Nej. Öppen blir ju också bra sett till de som röstar för Ryssland vet man alltså direkt vilka de är.

Men det är ju fortsatt ganska tandlöst. För att det ska betyda något måste det komma från Säkerhetsrådet. Vilket visar det sjuka med FN.
Citera
2022-10-10, 23:38
Medlem
Snapcounts avatar
Mera på kommande till Ukraina :

Biden lover Ukraina avanserte luftvernsystemer

USAs president Joe Biden lover president Volodymyr Zelenskyj og Ukraina avanserte luftvernsystemer etter Russlands omfattende angrep mandag. De to presidentene hadde en lengre samtale mandag kveld, heter det i en uttalelse fra Det hvite hus.

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/...ukraina-krigen

Vad väntade Putin för ett motdrag ifrån väst efter idag ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in