2022-10-12, 18:24
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boris.Shcherbina
Tackar för det citatet. (Satt och sökte efter vem som sa det första gången men Google verkar inte kunna hjälpa mig här) Så jag antar att det är ett till Ryskt talesätt när deras värld är helt uppåt väggarna galen, i alla fall när jag som utomstående betraktare försöker förstå mig på deras totala haveri i Ukraina.
Det är ett uttryck, talesätt som används av ryssar för att beskriva sin politiska ledning.Passar lika bra idag som under sovjettiden och tsartiden.
Citera
2022-10-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ja het riktigt 1914 hade det varit korrekt. Det har dock gått hundra år sen dess. Men skriker ryssen " hooorrrrraaaaayy" när dom anfaller så kanske det funkar bättre.

Orcherna skriker visserligen "Uuuraaaah".
Men skitsamma, det lär inte hjälpa dom att kasta sig mot kulor iförda flipflops...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Putin har kärnvapenkortet. Men ja just nu så är min gissning att kinesen får fina råvarupositioner i Ryssland. Kinas enda problem är, liksom Putin, att få till ett bra avslut på denna konflikt. Kina skiter i Ryssland, men de vill inte se en USA-vinst. Deras ideella outcome är att på något vis slänga ryssen under bussen men ändå få det att se ut som USA också fick en knäpp på näsan.

Kärnvapenkortet ser jag som uteslutet.
Det använder Putin som inhemsk propaganda.

Hade det blivit skarpt läge så hade Moskva och St Petersburg blivit punktmarkerade av väst med kärnvapen.
All petroleumproduktion hade blivit utraderat.

I min värld så har Putin gjort bort sig ordentligt.
Putin förstår inte att hans fiende finns i öst.
Väst har aldrig haft intentioner att ta över Ryssland.

Nu har han fiender på bägge sidor.
Det kommer framtiden att utvisa.

Detta krig är inget som han kommer att vinna, befolkningen är de som får betala, som i alla krig.
Citera
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är egentligen ingen som föredrar alternativ 3, förutom några enstaka förlorare som inte har något att förlora.

För oss med något att förlora så är alternativ 3, dvs världskrig helt absurt att ens tänka på.

Men jag tror inte att vi kommer behöva oroa oss om ett världskrig. Ryssland kommer att ta det de vill, och i vissa fall har rätt till, sen är det slut med det.
Men Ryssland har inte någon rätt till att ta territorium som tillhör Ukraina, hur kan det vara så svårt att förstå det?
Citera
2022-10-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Okej. En input är alltid en input. T.ex. att du är trött.

Var man nu ska sortera den inputen? I runda arkivet?

Eller stod du upp för något jag missade?
Ursäkta herr enkelslipade sax, men vad i mitt inlägg avhandlade annat än att, de facto, artilleri ÄR något man använder för HELT andra saker än som det används i Ukraina? Ok, för att det kan och görs,används, rätt utav Ukraina idag ja, men det är likt förbannat artilleri, and that's it! Tog du det personligt? Pull!!!!!!
Citera
2022-10-12, 18:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
De har granater med luftbrisad också Typ ett helt okänt koncept i Ryssland år 2022 . Så billigt blir det också bara att skyffla igen dikena när man är färdig och så dyker det upp någon benrest när man plöjer för sådden varje år

Tippar man kommer att få se ryssar i bedrövliga skodon också, som inte håller vatten/fukt ute. Kommer att bli lååånga dagar och nätter. Kommer man ens att få ett mål varm mat om dagen där i skyttegravarna ?

Blåser gör det också, landskapet på videon var öppet..
Citera
2022-10-12, 18:33
Medlem
Citat:
Det är egentligen ingen som föredrar alternativ 3, förutom några enstaka förlorare som inte har något att förlora.

För oss med något att förlora så är alternativ 3, dvs världskrig helt absurt att ens tänka på.

Men jag tror inte att vi kommer behöva oroa oss om ett världskrig. Ryssland kommer att ta det de vill, och i vissa fall har rätt till, sen är det slut med det.

Ryssland har inte rätt till något alls.
Ta det dom vill? Det klarar dom ju inte av
Citera
2022-10-12, 18:33
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Dessutom har den starkes rätt alltid gällt i alla tider. Man kan tycka vad man vill om det.

Nu när det visat sig att Ryssland är den svage på samtliga fronter, inklusive det pågående propagandakriget där ryssens troll framstår som fullständigt efterblivna mähän, är jag faktiskt rätt bekväm med det.

För tillfället är det väst som visar återhållsamhet och det är endast på grund av kärnvapenhotet, varför Putin ständigt viftar med kärnvapenkortet som ett get out of jail-card.
Citera
2022-10-12, 18:34
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
För lite. Hoppas man utbildar många fler. Föreberedelser för ett krig som nog pågår till augusti/september nästa år, såvida en storbögen Putin avlägsnas tidigare.

Blir ca 40000 per år i UK.

"London has set a target of training 10,000 soldiers every three months."

Även Frankrike ska börja träna. Förhoppningsvis fler länder som ställer upp

French military personnel are expected to set up in Poland, where they will provide five weeks of training in dedicated army camps.
Citera
2022-10-12, 18:34
Medlem
Citat:
Jaja, vi har förstått att du har den mentala kapaciteten av en 10 åring som är beroende av TikTok, jag förväntar mig inte speciellt mycket av dig.

Ryssland har både juridisk och moralisk rätt till delar av landet som idag kallas för ”Ukraina”.

Nej det har dom inte. Spelar ingen roll vad du tror hoppas och ber om.
Citera
2022-10-12, 18:35
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jaja, vi har förstått att du har den mentala kapaciteten av en 10 åring som är beroende av TikTok, jag förväntar mig inte speciellt mycket av dig.

Ryssland har både juridisk och moralisk rätt till delar av landet som idag kallas för ”Ukraina”.
Anser du att Ryssland har någon rätt till Urkrainas territorium? Hela eller delar? Och varför?

Och i frågan ”varför” menar jag sedan Sovjetunionens upplösning 1991.
Citera
2022-10-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Sen använda sig av en civil som levande bomb är kanske inte så en militärer jobbar. Terrorister gör dock så.
Varför har du alltid fel och varför ljuger du alltid?
Definition: Terrorism är det systematiska och hänsynslösa användandet av våld eller förstörelse, för att genom att injaga rädsla försöka tvinga fram politiska förändringar.

Att bomba en marknad i Avdiivka och mörda 7 civila som ryssarna gjorde på förmiddagen är en terroristhandling, då det är en hänsynslöst användande av våld för att injaga rädsla i civilbefolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in