2022-10-20, 11:55
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Fler gryningsräder av SBU att vänta?

https://t.me/intelslava/39708

🇺🇦 Ukrainian insider telegram channel:

Our source in the OP said that the Office of the President instructed the SBU to control the publication of the destruction of critical infrastructure, all information should be stopped and not get into social networks. At Bankova, they want to minimize the psychological effect of missile strikes on Ukrainians and prevent the release of information to the Western media. Technologists believe that this may cause doubts among our partners and a new wave of weapons sabotage.

Allt handlar i denna konflikt om hur bra PR Ukraina/väst kan måla upp för att snöflingorna i väst inte ska få trosorna vridna och sluta engagera sig på internet (där Ryssen är bannad)..
Har Ryssland stängt ner internet?

Ja det var ju ganska väntat i så fall!

Det gäller ju att hålla befolkningen i ett järngrepp!
Citera
2022-10-20, 11:55
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Låter konstigt att FN skulle skicka något att inspektera drönare. Det låter mer som något individuella nationer skulle vara intresserade av att göra.

FN har ett embargo mot Iran, de får inte exportera såna vapen.
Citera
2022-10-20, 11:56
Medlem
De ryska propagandakanalerna varierar nu mellan djupaste depression och verkligt delirium. Det är nästan så att man undrar om det är parodi eller på riktigt ibland.

Några helt färska exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=10Ai...NucLhZ0eFknoQ0

och

https://www.youtube.com/watch?v=ZAdmz1Ho8tg
Citera
2022-10-20, 11:57
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Smart att ha 150K otränade och dålig utrustade/motiverade soldater trycka in sig i ett litet område och bli bombade av Ukraina i 6 månader innan de får göra en offensiv...tror inte många blir kvar

Men iofs, Ryssland är ju kända för att göra riktigt smarta saker så det kanske är sant

Vad ska Ukraina bomba med menar du?
Citera
2022-10-20, 11:57
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej Jonatan var ingen kokaintrippad vettvilling likt Zelensky. Inte heller Biden är någon beskyddande broder.

Putin har inga planer på att jaga och slakta "kollaboratörer" i Donbass, likt Ukraina har. Det gör att Ukraina inte får ha Donbass längre.
Zelensky har som du förstår många saker gemensamt med Jonatan. Någon motsvarighet till Biden i form av en högre vänligt sinnad makt finns inte i den refererade sagan.

Putin har en lång historik av lönnmord och fängslande av alla som försöker motarbeta honom. Standard praxis i en fascistisk diktatur.

Folk som arbetar för och hjälper en fientlig regim i ockuperade områden under pågående krig är legitima mål. När Ukraina får full kontroll över området igen så kan dessa dömas i vanlig domstol för sina brott.
Citera
2022-10-20, 11:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Nu ska alltså Turkiet agera mellanhand och knutpunkt för rysk naturgas för att kunna kringgå sanktioner. Jag sa det redan för några månader sedan, Putin och Erdogan, best friends forever. Ni trodde mig inte då...

Ptjah, men det förändrar ju inget i sak. Sedan så är det ju inget nytt att Erdogan försöker fixa till sig billig energi själv.

Förhoppningen för Putin i längden att ju att kunna fortsätta kränga gasen till väst. Men att ha fixat en hub i Turkiet har inte löst det problemet. Finns inte några köpare i EU..., än skall tilläggas.

Det tar ju år att fixa till detta.., och under dessa år.., så fixar ju EU alternativ..
Citera
2022-10-20, 11:59
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Jag har sett ett antal avsnitt med honom och konstaterat att han knappast tillför något journalistiskt värde. Nu kanske du har hittat ett avsnitt som inte är lika jävligt som dom andra. Men kanske du skall tänka på hur propaganda fungerar, en källa som ständigt ljuger ( t.ex. ryska krigsministeriet ) avslöjas rätt snabbt av människor med logiskt tänkande, därför gör man regelbundet sånt som de facto är sant.

Patrick Lancaster har om någon valt en sida.

Jag ska kanske förtydliga en sak. Jag håller nästan med dig när han står och snackar själv. Det enda jag tycker är intressant är när han är tyst och låter ryssar eller ukrainare tala. Jag har f ö knappt sett avsnittet själv som jag länkade, jag konstaterade bara att det var av typen "10 personer blir intervjuade om X". Det tillför stort journalistiskt värde just för att få andra gör det, speciellt inte MSM.
Citera
2022-10-20, 12:01
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Vad ska Ukraina bomba med menar du?

Ja, vad brukar man bomba med?

Artilleri, drönare, visst flyg
Citera
2022-10-20, 12:02
Medlem
vad tycker proryssarna om att ryssarna överger Kherson?

Är det inte heller en viktig position?

Vad är egentligen planen med hela kriget undrar jag faktiskt
Citera
2022-10-20, 12:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du verkar tyvärr ha noll koll. Hålls av Ukraina? Nej, staden hålls inte av Ukraina, och de kommer aldrig att hålla den igen. Ja, en evakuerad stad är ju perfekt inkvartering. Åtminstone om staden är ordentligt befäst och har bra luftvärn. Jag tror inte att hundratusentals nya ryska soldater kommer att övervintra i tält på åkrarna i vinter...

Tält? De ligger ju sked och försöker värma varandra i skyttegravar och krevadkratnar.
Citera
2022-10-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag är den vuxne i rummet som säger att Ukraina (barnet) inte får ha Donbass längre. Det blir minst blodspillan så. Vi kan inte låta ukronazis gå loss på 87% "kollaboratörer".

Du resonerar likt ett barn. Allt du skriver är ren nonsens. Det är Ryssland som ska lämna Ukraina, inte tvärtom.
Citera
2022-10-20, 12:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Detta inlägg sparar jag, så återkommer jag senare och skrattar i ditt ansikte! Jag har ju redan sagt att Ukraina aldrig vinner detta, när ska ni börja lyssna så att ni slipper bli besvikna och gråta ännu mer?

Someone’s in for a treat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in