2022-02-27, 00:38
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Get bomb har landat utan att exploderat

https://twitter.com/666_mancer/statu...eWztrXN0g&s=19

Made in China?
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rothman
https://www.bredbandsval.se/blogg/starlink-bredband

Hur fungerar installationen av Starlink?
När du beställer Starlink får man ett Starlink Kit som innehåller allt du behöver för att ansluta till internet. Kittet innehåller en Starlink parabol, kablar, en WiFi-router med strömförsörjningskabel samt en ställning. Det som skiljer Starlinks parabol från andra paraboler är att de är gjorda för att kunna placeras på marken på en ställning.

På en adress i mellansverige som vi testat skulle totalkostnaden första året, inklusive hårdvara och frakt, uppgå till 19252 kronor, fördelat på:

Hårdvara: 5429 kr
Månadskostnad: 1079 kr
Frakt- och hanteringsavgift: 875 kr
Ok. Om det innebär bättre rapportering av vad som händer i Ukraina så är det väldigt bra.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
I vanlig ordning så är det såklart de två giganterna USA och Ryssland som bråkar. Vad annars..
Alright. Så Psykopat-Putin är arg på USA och invaderar..... Ukraina?
Om Sverige blir lite arga på Storbritannien, tycker du att vi ska invadera Danmark då? I all välmening, men det låter som att du behöver slipa lite på dina argument.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Är väl ganska givet att Putin är skyldig till invasionen då Ryssen de-facto invaderat ett land.
Han menade väl folk som skriver smuts och liknande och beskriver ett helt folk som undermänniskor.

Förstår inte ens varför man orkar göra det då det inte leder någonstans i konversationen. Vet inte om jag är trög men vet verkligen inte vad man kommer fram till genom att skriva så.

Tidigare var detta forumet så jävla grymt, skulle kunna jämföra det med grym journalistik där folk kom med information som var svår att hitta.

Nu är det 99% vad folk tycker om något vilket är helt ointressant.

Sant att nyanserna kan försvinna i allt detta. Finns ryssar jag vilken dag som helst käkar soljanka med. Putin däremot är galen och kommer att ha förstört Rysslands rykte för flera generationer, så mycket lögner om att inget anfall kommer, och så sker det ändå inbäddat i vackra ord och i vanföreställningar.

Jag skulle gärna se både ukrainare och ryssar bryta bröd och käka tillsammans.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Nej, det var en "oil depot" som sprängdes av ryssarna, strax utanför Kiev. "Ballistic Missiles".

Ok, tack för infot!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Vrf ska vi förhandla med losern Putin?

Ryssland är förlorat.
De har inget som vi väst vill ha.

Vilka är vi? Är du Ukrainare? Då borde du veta vad din president håller på med. Om du inte hängt med så bör du veta att Zelensky tog initiativet igår om fredsförhandlingar och sa att det där med NATO-medlemsskap är vi beredda att bortse ifrån.

Märks att folk härinne knappt vet vad som försigår.
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Vart tog Tjetjenska trupperna vägen
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Känns som att många härinne tycker att det är helt otroligt att Ukraina förlorar manskap? Men när det handlar om Ryssland så köper alla det direkt?

Givetvis förlorar Ukraina manskap med men då Ryssland är angriparen och totalt överlägsen militärt på pappret så rapporteras det mer om ryska förluster. Särskilt när trollen hyllade den ryska krigsmakten till skyarna i starten och att Ukraina skulle ge upp efter 24h. Alla siffror ska tas med en nypa salt men finns flertalet videos som styrker mycket för den som letar.
Citera
2022-02-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Va?

Enligt rysstrollen så är Putin den stora ledaren som krossar eu på en dag?
Lång dags väg mot natt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
https://youtu.be/KqV7GWRiJEs

Helt klart sevärd.

Det mesta med Brian Berletic eller Tony Cartalucci som han väl kallade sig förr är verkligen inte sevärt. Känd försvarare av asiatiska diktaturer och har en samtida avsky till väst.

Vad gör han här? Cherry picking av några artiklar med en slutsats som är fånigt förenklad av ett mycket mer komplicerat problem.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!
Du är tappad bakom en vagn! Ukraina har rätt att försvara sig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!

Du snackar om att diskutera neutralt för att följa upp med att bara snacka skit om Ukraina. 😂

Ingen egen agenda här inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in