2022-02-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Kom igen nu. Lite höjd här tack. Det här är Flashback, yttrandefrihetens forum med användare som har stora lemmar, ingen sandlåda.
Lägg ner ”Rysstroll” och andra epitet och uppträd som vuxna.

Självklart kan Ryssland ta över hela Ukraina om dom vill, men denna insats handlar om minimala skador och civila dödsfall. Det är okunskap om man tror annat.
Att Ukrainas folk gjort oväntat hård motstånd är bara oväntat - ingen katastrof. Det som skrämmer mig är att om motståndet fortsätter ändrar Putin taktik och insats och jämnar landet med marken. Det kommer i sig leda till att omvärlden lägger sig i och plötsligt står vi vid randen till världskrig.

Jag inte förvånad över motståndet. Jag är dock förvånad över okunskapen. ”Nazister” är alltså numera motsatsen till prorysk. Är det något land som sabbat det för Ukraina och dess folk är det Ryssland, och det har man tröttnat på.

Sen är jag otroligt besviken på Putin.

Svårt, nästan omöjligt att inta en stad som försvaras av folk med hög motivation. Leningrad är ett utmärkt exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Bra av Tyskland! När ska Sverige också skicka ?

"Scholz wrote on Twitter: “The Russian attack marks a turning point. It is our duty to do our best to support Ukraine in its defense against #Putin's invading army. That's why we are delivering 1000 anti-tank weapons and 500 Stinger missiles to our friends in #Ukraine.”"

Sägs ju att Sverige redan skickat NLAW.
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Han blir avsugen Ramzan Kadyrov.
Kaduyov gråter för sina förlorade bröder, han har inte tid för sånt.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Tyskland anföll med Panzer I och II, typ som en fiat med lite skydd med gevärseld, en likkista om de möte riktig motstånd. Polen förlorade pga av dåligt ledarskap.

Panzer I och II var riktigt bra vapen med tanke på motståndet.

Allt är ju relativt.

Visst, de är inte som en Kungstiger, En JSIII eller en Centurion, men sådana stridsvagnar fanns inte heller.

Polackernas problem var att de var strategiskt omringade och att den industriella ekonomin inte kunde tävla med tyskarnas. På papperet var de polska förbanden inte några uråldriga missfoster, och den polska ledningen var inte dålig.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Kom igen nu. Lite höjd här tack. Det här är Flashback, yttrandefrihetens forum med användare som har stora lemmar, ingen sandlåda.
Lägg ner ”Rysstroll” och andra epitet och uppträd som vuxna.

Självklart kan Ryssland ta över hela Ukraina om dom vill, men denna insats handlar om minimala skador och civila dödsfall. Det är okunskap om man tror annat.
Att Ukrainas folk gjort oväntat hård motstånd är bara oväntat - ingen katastrof. Det som skrämmer mig är att om motståndet fortsätter ändrar Putin taktik och insats och jämnar landet med marken. Det kommer i sig leda till att omvärlden lägger sig i och plötsligt står vi vid randen till världskrig.

Jag tror inte något annat land kommer blanda sig i "direkt", dvs använda egen trupp mot ryssarna just för att alla är medvetna om att detta kommer leda till ett tredje världskrig. Däremot om Putin nu väljer att jämna landet med marken så kommer nog i princip hela den industriella världen göra Ryssland till den värsta pariastaten i världshistorien. Men ingen kommer vilja riskera att kickstarta domedagen.

Citat:
Jag inte förvånad över motståndet. Jag är dock förvånad över okunskapen. ”Nazister” är alltså numera motsatsen till prorysk. Är det något land som sabbat det för Ukraina och dess folk är det Ryssland, och det har man tröttnat på.

Sen är jag otroligt besviken på Putin.

Besviken? Vad förväntade du dig av honom egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Han har redan förlorat ansiktet. Även om Ryssland rimligtvis borde vinna kriget så är både Putin och hans land utskämda inför hela världen. Om Ukraina fortsätter att slåss så kommer tiotusentals döda bli följden och storstäder i Ukraina kommer att ligga i ruiner. Ryssland kommer att bli helt isolerat och det kommer att kosta enormt i både pengar och anseende. När även de rikaste oligarkerna och mäktigaste i kretsen kring Putin inser vad kriget fått för följder så kommer Putin att sitta löst. Jag tror inte att det bara blir ansiktet han kommer att tappa.

Fy fan! Detta krig är så jävla korkat. Även om jag inte gillar Putin så har jag alltid sett honom som intelligent och slipad, men att invadera Ukraina och inte ens verka ha en bra plan eller strategi visar bara på att han helt har tappat verklighetsuppfattningen.

Helt fel putin e smart men samtidigt en idiot. Killar so. Honom omger sig bara med jasägare som tutat i putin att deras militär e hypermodern och livsfarlig. Trots att de hade stora problem att besegra islamister som satt i toyotabilar i syrien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Dom skickar allt mot kiev med allt dom har inatt säger vissa.
Vilka vissa?
Citera
Bannlyst
Ryssland har stängt ned sitt luftrum för passagerarflygbolag som ägs av företag i Polen, Tjeckien och Bulgarien. Förbudet träder i kraft kl. 15.00 Moskvatid, sade Rysslands statliga luftfartsmyndighet, med hänvisning till "fientliga beslut" av Warszawa, Prag och Sofia.
Citera
2022-02-26, 22:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
NEW - Ukrainians wait for a train at the main railway station in #Lviv, western Ukraine, to escape to Poland.

https://twitter.com/disclosetv/statu...UgZa8r87-B880Q
Bra. Kvinnor och barn sätt er i säkerhet!
Det blir ett långt och hårt gerillakrig som kommer följa.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Mörkerseende på tanks är väl rätt standard på tanks iallafall, även för tanks ett par generationer tillbaka?

Det mörkerkapacitet som Ryska stridsvagnar har möjligör förflyttning/marsch i mörker, inte strid med annat än att man begränsar sig till att skjuta på stillastående mål. Det är fortfarande värnpliktiga som hanterar materielen och i bästa fall har de övat en eller två gånger med skarp ammunition i mörker.
Citera
Medlem
Det som alla ska frukta är vad en trängd Putin kan göra om det inte går som planerat. Han känns inte som typen som bara ger upp. Fy fan vad det här står och väger…
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Fy fan! Detta krig är så jävla korkat. Även om jag inte gillar Putin så har jag alltid sett honom som intelligent och slipad, men att invadera Ukraina och inte ens verka ha en bra plan eller strategi visar bara på att han helt har tappat verklighetsuppfattningen.

Möjligen har Putin fått instruktioner vad han ska säga 8ch du uppfattat honom som smart.
Men i själva verket är han en dåre som Kim Jong Un. Helt vrickad och gör fullständigt idiotiska saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in