Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Är det verkligen genomtänkt att assistera Ukraina med vapen när Putin verkar totalt oberäknelig? Borde inte omvärlden försöka tänka lite mer långsiktigt?
Statsministern och våra politiker kommer man att sätta i en trygg och någorlunda nukleärsäker skyddscylinder under marken medan civilbefolkningen pulveriseras när kärnvapenkriget bryter ut på riktigt. Politikerna som styr våra öden kommer skydda sig själva till varje pris.
Nej det är förbannat dumt att hälla bräsle över elden. Det är många hjärndöda här inne som också verkar njuta av lidande, främst då ryska soldater. Jag ser alla som människor av känslor kött och blod. Vad som kommer att ske är att innan dom här vapenleveranserna kommer till Ukraina så har Ryssland känt sig tvingade att slå Ukraina med allt dom har. Folk och politiker verkar inte fatta vad dom ställer till med utan det blinda mantrat är; "ge inte Ryssland en enda millimeter". Allt dom hade behövt göra var att ge Ryssland sina säkerhetsgarantier och det hade inte trappats upp på detta vis. Kommer väst svara på brutaliten Ryssland kommer att visa Ukraina nu så är vi mycket nära ett kärnavapenkrig. Kärnvapenkrig verkar inte skrämma en del men som sagt, dom är hjärndöda, vitt skräp och på sätt och viss så kanske det är rätt åt de gryma gamla kolonialmakterna med de vita människorna att nu kanske utplånas. För det gör dom om inte i första smällarna så i svälten och konflikterna som följer av dom som blir över.
Jag kan ha fel. Jag trodde inte på en invasion av Ryssarna, jag trodde det räckte för dom att bara stå där och utarma Ukrainas ekonomi genom att skrämma bor alla investerare. Men Putin och ryssarna verkar har tröttnat helt på den orättvisa behandlingen och att ständigt bli sedd som fiende av NATO och väst. När dom ändå invaderat så trodde jag att Kiev skulle skulle kapitulera relativt fort för att skona liv men fel igen. Men det är sällan jag har fel tre gånger i rad. Mänskligheten är helt galen.