Citat:
Ursprungligen postat av
norrlandskille88
Sant men är det någon i dagens era som är sjuk nog ta ett sådant beslut för "sina intressen" är det nog Putin eller Kim Jong Un, matar han sitt folk på bilder på en false flag kemvapenattack på döende ryska kvinnor och barn har han nog stöd på henmsplan att ta till de allra drastiska åtgärderna.
Och skulle verkligen väst svara med annat än oändliga krismöten, sanktioner och fördömanden om det skedde mot ett icke NATO land? De vet ju att om de svarar med en kärnvapenattack mot Ryssland har de just skrivit under jordens undergång.
Kanske inte kärnvapen direkt, men mer än krismöten. Ganska säker att NATO är starkare än Ryssland, skulle de angripa Moskva så skulle de segra, det tror jag i vart fall, och det tror jag Putin vet. Och om Putin då svarar med kärnvapen någon annanstans, ja, då skriver han under jordens undergång, vilket han själv vet. Även kärnvapen i Ukraina skulle med stor sannolikhet eskalera så pass att det är ganska troligt att Putin själv inte skulle vara i livet efter någon vecka, och det vet han. Är inte många människor som är beredda att ta till sådana drastiska metoder då. Men vad vet jag, Putin har visat att han inte är som andra människor, så vad ska man utesluta.