2022-02-27, 10:39
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ja det är oerhört märkligt. Inga videos eller info om honom sedan i måndags!

Inga framsteg alls för ryssarna i natt? Kiev fortfarande intakt och Ukraina kontrollerar också luftrummet över staden.
Det snackas ju så förbannat mycket så det är omöjligt att bedöma vad som är sanning och inte men en del har påstått att han har nån bunker i Uralbergen där han har stationerat sig.
Dagarna går väl mest ut på att peka med hela handen och skälla ut ministrar och generaler för invasionsfjaskot.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är du som bryter ut meningar ur en kontext där vi diskuterat Ukrainas framtid och Putins planer. Då vägde vi utslagning av militära installationer mot invasion och ockupation. Det sista i bemärkelsen att Putin skulle införliva hela Ukraina i Ryssland som några påstod. Det kommer han inte att göra vilket jag fortfarande håller på. Frågan är om han ens införlivar de två regionerna han har erkänt. Jag skulle tro att det förstnämnda gäller t framtiden. Däremot kan jag inte se Zelensky mer. Putin har ju nämnt något om drogmissbrukare i ledningen i Kiev så han kommer att försvinna.

Jag och många andra är dock förvånade att det gick så snabbt och så intensivt med marktrupper. Kan ha att göra med uttalandet från Putin om att han verkligen vill demilitarisera Ukraina och avnazifiera det samt ställa krigsförbrytarna inför rätta.

Om du vill ha en seriös och hederlig dialog är jag öppen för det. Annars tar det slut här.

Det gäller dig också.

Jag har ingen agenda. Krig är hemskt och jag hoppas detta tar slut snabbt, skiter egentligen i hur. Allt är bättre än nuvarande situation.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ja, det svider att Ryssland och kamraterna i Vitryssland och i Folkrepublikerna, kommer att befria Ukraina från den nazistiska varbölden.
Vad menas exakt med att någon i Ukraina skulle vara nazist?
Citera
2022-02-27, 10:40
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Skulle inte Putin hålla tal nu i e.m?
Citera
Medlem
Citat:

Inga framsteg alls för ryssarna i natt? Kiev fortfarande intakt och Ukraina kontrollerar också luftrummet över staden.

En stor del i ett krig tror jag är backning från sitt land.
Om ledaren är ute mycket i media och talar så hjälper det, men putin verkar helt frånvarande.
Inte konstift om det går dåligt för ryssland om moralen är låg för att deras ledare vägrar säga något.
Citera
Medlem
fikasugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
ja der har väl problem att t ut pengar på måndag
Ha, ha,ha hoppas det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har deklarerat att demokratin kommer att återupprättas i Ukraina efter att den fredsbevarande operationen slutförts. Nynazister och andra antidemokrater kommer inte att ha inflytande över det nya Ukraina, säger utrikesminister Lavrov:

"Russia fiercely opposes efforts to keep the people of Ukraine under the clutches of pro-Bandera propaganda, but upholds free choice for their destiny, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said on Friday at a news conference following talks with First Deputy Foreign Minister of the DPR Sergey Peresada and LPR Foreign Minister Vladislav Deinego.

"We want the Ukrainian people or, as [Russian President Vladimir] Putin said, all the peoples living on the territory of modern-day Ukraine to be able to freely, without trying to drive them into the clutches of Bandera psychology, determine their destiny," he said."
https://tass.com/politics/1411351

Du är den roligaste henen i denna sträng.

Demokrati index - Ukraina på 86 plats Ryssland på 124 plats. Till och med Haiti är mer demokratiskt än Ryssland.

Ett tips till snubben i bunkern i Ural börja med att demokratisera i Ryssland så kan du återkomma sen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
De där personerna som nämns, har enligt användare på Reddit, stridit sedan 2014 för Ukraina.

Sedan 2014? Vad menar du? Har det pågått ett inbördeskrig sedan dess? Det är inte något som accepteras som faktum här på flashback. Sluta sprid lögner.

Jag är ironisk om det inte var underförstått.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:

Helt fel, det har varit stora framgångar för Ryssland den senaste tiden. I de flesta större städerna har Ukrainska soldater sträckt vapen och en våg av massdeserteringar har skett.
Luftrummet behärskar Ryssland från dag ett av kriget.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Ryssarna har ännu inte satt in ens hälften av vad de har till sitt förfogande, och tror du att Natos beväpnade legosoldater vinner?
Nej dem tar sig knappt från sina parkeringsplatser innan det är soppatorsk jobbigt läge för din Kamrat Putin att förse militär med skitsaker, Dags att du fattar din retorik och annat köper ingen mer än dina kamrater i St Petersburg el kanske du föredrar Leningard där ni sitter som namn....
Citera
2022-02-27, 10:41
Medlem
mrtowlies avatar
Det gick sådär för Putins taliban-legosoldater.

Ukraine wipes out barbaric Chechen forces sent to assassinate president Zelensky

https://www.ibtimes.co.in/ukraine-wi...elensky-846117
Citera
2022-02-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Brittiska underrättelser? jo jag tackar jag, vilken tilltro skall man sätta till dom. Faktum är att Ryssland har haft totalt luftherravälde från första dagen av kriget.
Barnamördare V.Puttin och hans skurkregim har inte haft många rätt hittills. Och medan allt fler ryska plan skrotas i luften och sedan pyntar Ukrainas åkrar, hårdnar trycket på skitstöveln i Kreml. Vilken dag ligger han i en blodpöl på golvet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in