2022-02-27, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nej det är väldigt sant.
Men frågan är om ryssar bryr sig. Jag menar dom tycker ju att sin ledare är bra, och gör väl bara som han säger förmodligen.

Nja,de förväntas väl tro att sin ledare är bra. De flesta är väl bara rädda och tror att man måste tycka att sin ledare är bra för att slippa avrättning.
Citera
2022-02-27, 07:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Försöker undvika svara er regimtroll om det så är för Ryssland eller Nato/Väst i detta fall. Ja kryllar av dessa också och förstör trådar och forum totalt nu mer med alla dessa drällandes.

Börjar mer och mer likna nåt slags Twitter och inte ett diskussionsforum, förstår inte varför man skall få skriva svar på svar på en mening och förpesta dessa trådar.

När man skrivit ett svar, lagt in en länk och försöker strukturera detta så har det kommit 5-10 nya sidor med exakt samma svar som "nassar", "rysstroll" "västmaffia" "Senil-biden" "dvärg-putin" 24/7 alla tidigare dagar.

Men:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

Vad tror du det beror på att ryssarna har kört fast i de områden där Ryssland säger att hela befolkningen vill ha en befrielse från Ukraina?

Börjar nog gå upp ett ljus för många att Ryssarna i Ukraina inte verkar vilja ha Ryssland som herrar exakt lika lite som Syrien inte ville ha ISIS.

Hade det varit som du och Putin hävdar att Ukrainas östliga befolkning vill bli "befriade" och uppgå i Ryssland så hade hela östliga Ukraina fallit redan. "Nassarna" hade inte kunnat operera i städerna utan att befolkningen pekade ut för ryssarna vart varenda soldat och pinal är.

Verkligheten är en annan. Vad är din analys om det läget?

Hade ingen aning om att svaren måste hålla ett minimum av bokstäver. Vad är minimum exakt så jag vet?

Om invasionen kört fast eller inte får vi se om några dagar när dammet lagt sig. Hur vet du förresten att den kört fast? Vet du hur lång tid det var planerat att ta? Och i så fall vart ifrån?
Citera
2022-02-27, 07:07
Medlem
Citat:
Klart att folk som ger sig på oskyldiga ska dö.
Man förtjänar inte att leva om man startar krig.
Jag har inte haft någonting emot ryssar förut, så det är deras eget vettende som gör att dom är hatade. Förstår du 1+1?

Sluta kalla folk nazizt, du vet inte ens vad ordet betyder. Du är rapporterad till mod för ditt uppträdande. Förstår du?
Så medborgare i USA, Storbritannien och Israel ska också dö?
Citera
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Återigen, stämmer det egentligen att ryssland använder sig av islamska legosoldater? Var kom den infon ifrån?
https://www.reuters.com/world/europe...ne-2022-02-26/

Japp! Och inte nog med det, så dog Ramzan Kadyrov "högra hand" Magomed Tushaev nu under rysk-införda invasionen i Ukraina
https://en.memesrandom.com/magomed-tushaev/
https://www.ukrinform.net/rubric-ato...-hostomel.html
Senast redigerad av bergsdal 2022-02-27 kl. 07:22.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Låter helt sjukt men har tänkt samma

I kostnad av människoliv men samtidigt är det inget som skulle förvåna mig överhuvudtaget när vi har med Ryssland att göra. Mycket möjligt
Putin är mer brydd om sitt ego än sitt eget folk.
Om massa soldater dör skiter han i, att behålla dom nyare grejerna för att upprätthålla ett bra försvar är nog viktigare för honom än att det skulle dö en massa mindre antal soldater.

Men ryssarna hyllar ju Putin så dom är väl lika korkade som sin ledare.
Citera
2022-02-27, 07:08
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Klart att folk som ger sig på oskyldiga ska dö.
Man förtjänar inte att leva om man startar krig.
Jag har inte haft någonting emot ryssar förut, så det är deras eget vettende som gör att dom är hatade. Förstår du 1+1?

Sluta kalla folk nazizt, du vet inte ens vad ordet betyder. Du är rapporterad till mod för ditt uppträdande. Förstår du?

Med ditt resonemang borde heller inte USA förtjäna att leva efter alla krig de startat.
Citera
2022-02-27, 07:10
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det bästa för alla är väl om ryssarna får tag på och knäpper juden Volodymyr Zelenskyj, sen är kriget slut.

Men fegisen sitter väl och gömmer sig någonstans medans "hans" folk dör.

Tankar om det?

Haha fegis är han knappast. Han har stannat kvar trots erbjudanden från USA att hämta honom.

Putte däremot, sitter och trycket i nån håla i Uralbergen.
Citera
2022-02-27, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Kan det tyda på att det går dåligt för Ryssland?
Om det gått bra och de hade tid att lägga upp videos kanske de hade gjort det?
De vill väl gärna visa världen hur överlägsna de tror att de är?

Har faktiskt ingen aning varför folk slutat posta va som händer. Tror ryssarna ligger väldigt lågt när det nu går som det går för dom.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Bara en liten notis.

Kom ihåg att all västmedia gör allt för att framställa ryssarna som loosers och att det går åt helvete för dem, att de misslyckats med allt. Tro inte på precis allt du läser. Detta kan också vara en slags propaganda. Även om den ryska armen inte verkar vara av särskilt hög kvalite så har de otroligt många soldater och även en hel vapen/missiler/bomber med senaste teknologin. Ta inte ut allt i förskott.

Det är väl ändå rätt uppenbart att invasionen är enormt dåligt planerad och genomförd? De kommer ju ingen vart. De har för få trupper på plats för att invadera ett land och de gör det från precis alla håll. Har de inte lärt sig nånting av andra världskriget? Man genomför inte invasioner på detta sätt. Det är direkt pinsamt. Till råga på allt verkar logistiken vara usel och jag vet inte hur många bilder och filmer jag sett nu på övergivna ryska fordon som kört slut på bränslet. Ryssarna må ha anskaffat en del bra vapen på senare år, men det är främst defensiva vapen som jaktflyg och luftvärnssystem. Anledningen till varför vi bara ser gammal skit i Ukraina är att ryssarna inte har satsat på moderna offensiva vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Ja herregud kör man så jäkla fast i de regioner som Putin hävdar bara skriker om att bli befriade, så är det något som inte stämmer.

Och med största sannolikhet så vill inte dom Ukrainska ryssarna ha Putin som "befriare". Putin förstår nog inte att hela hans förtroende har raserats på några dagar.

Jag har tänkt att det är bara för Ukraina att lämna östra Ukraina för det vill ju den rysktalande befolkningen där. Men tji fick jag, jag gick på rysspropagandan, det börjar vissa sig att inte ens dom vill ha Putin där och krigar för fullt för sitt Ukraina.

Nej det är dags för Väst att sätta ner foten på alla fronter nu.

Ja, fanns det folk som kände sig delade i frågan lär dom ju inte blivit jätteimponerade av Rysslands aktioner att skicka in sina soldater i kärror från 70-talet most nlaws och javelins.
Citera
2022-02-27, 07:13
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
För att de bästa förbanden förmodligen har den bästa utrustningen. Det blir krångligare om man skall hämta äldre stridsvagnar från förråd, och de soldaterna är kanske inte övade på dem.

Därför tror jag att de stridsvagnar som har den tuffaste uppgiften är T90.

Ryssarna har också en helt modern tank, men eftersom den ryska ekonomin har tankat har de bara 20 sådana och de spelar ingen större roll i ett större krig.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...nks_by_country

Scrolla ned till Ryssland så ser du att de inte har så fruktansvärt många moderna stridsvagnar. Visst de har 9000 uppgraderade T72-or men 7000 av dem står i förråd. Huruvida några av dem har använts är tveksamt. Och det är väl inte ens säkert att det finns förband till dem.

Ja, så tänker jag.

Däremot har de säkert använt ett antal av de T72-or som redan är aktiva, och det kan vara sådana och andra pansarvagnar som ukrainarna har skrattat åt och tyckt att de är äldre än ukrainarnas egna stridsvagnar.

Intressant nog var Kharkiv förresten en av Sovjets viktigaste städer för stridsvagnsproduktion, och Ukraina saknar inte förmåga att själva producera vagnar av ungefär samma typ som ryssarna har.

Ahaa intressant, bra inlägg.
Det är ju som du säger, några som ska kunna köra och hantera de gamla vagnarna också.

Summa kardemumma blir därför att dom gamla vagnarna(som inte är I bruk) kommer göra noll nytta.
Citera
2022-02-27, 07:13
Medlem
Citat:
Nej det är väldigt sant.
Men frågan är om ryssar bryr sig. Jag menar dom tycker ju att sin ledare är bra, och gör väl bara som han säger förmodligen.

Fråga va du själv känt om Peter Hultqvist bett dig anfalla Kaliningrad med en roddbåt. Lite så känner de flesta i Rysslands armé. Antagligen därför de inte berättade vart de skulle innan de korsa gränsen till Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in