2022-02-27, 08:43
Medlem
Vart är putler?

Har ej visat sig på flera dagar.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Du glömde källan; ryska foliehattsällskapet

Kharkov har fallit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Allt är förkalyerat och väntat. Du måste vara bra korkade om du tror något annat. Putin och hans folk har hjärna och list. Jämför detta med "stjärnorna" i väst; Biden, Löfven, Boris Johnson, Maggan-haggan.

Att rubeln ska falla, Swift kopplas bort etc, har man räknat med och kanske önskat för att pimpa hela det bedrägliga finansiella systemet som är väldigt volatil och oberäknelig. Fejkvalutor som dollar och rubeln, är kanske något Ryssland önskar ha bort? Man vill kanske bort från väst fiatsystem och inleda något nytt?

Hur som helst, Swift är en piss i Mississippi. Det är inte Somlia du har att göra med. Ryssland behöver inte ha ett beroende av väst som faller samman och sönder för var dag som går. USA klarar inte ens av att skydda sin gränser. Hela landet förfaller.

Putin har gjort det jävligt för folk i Ryssland lång tid framöver, vänta och se.
Citera
2022-02-27, 08:44
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
De Ukrainska städerna faller nu som käglor efter att de Ukrainska soldaterna ger upp eller deserterar. Kiev återstår och kriget är över till i morgon. Bara för Zelenskyj att sluta med sina taskspelarkonster.

tror du Polen och Slovakien och Nato rullar tummarna och tittar på? Självklart inte. Det tredje världskriget är på väg. Hoppas vi slipper se kärnvapnen.
Citera
2022-02-27, 08:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Ryssland kräver inget av Ukraina mer än att de styrande ska leva i fred med sina grannar vilket nynassen Zelenskyj inte velat.

Nja det stämmer inte va? Ryssland vill diktera Ukrainas säkerhetspolitik åt dem. Avsätta sittande regering och avmilitarisera landet.

Det är inte heller Ukraina som startat detta krig så det är uppenbart vem som inte vill leva i fred
Citera
2022-02-27, 08:45
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Allt är förkalyerat och väntat. Du måste vara bra korkade om du tror något annat. Putin och hans folk har hjärna och list. Jämför detta med "stjärnorna" i väst; Biden, Löfven, Boris Johnson, Maggan-haggan.

Att rubeln ska falla, Swift kopplas bort etc, har man räknat med och kanske önskat för att pimpa hela det bedrägliga finansiella systemet som är väldigt volatil och oberäknelig. Fejkvalutor som dollar och rubeln, är kanske något Ryssland önskar ha bort? Man vill kanske bort från väst fiatsystem och inleda något nytt?

Hur som helst, Swift är en piss i Mississippi. Det är inte Somlia du har att göra med. Ryssland behöver inte ha ett beroende av väst som faller samman och sönder för var dag som går. USA klarar inte ens av att skydda sin gränser. Hela landet förfaller.

Vad är en riktig valuta om dollar och rubel är fejk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Det må stämma men majoriteten gillar honom fortfarande i Ryssland . Säg vad man vill om Putin om hans makthunger men han har till skillnad från oss i Sverige rustat upp sitt försvar medans vi skulle öppna våra hjärtan. Du vet hur Putin darrar när man är en "humanitär stormakt " och inte militär stormakt

Media gillar att hylla Ukrainas motstånd precis som jag gör... men vad de glömmer är att Ryssland har varit lite återhållsamma i detta krig

Låt mig förklara:

Innan man skickar marktrupper - Så skickar man Artelleri, flygbombningar och en massa anfall.. för att psyka sin motståndare, "mjuka upp" kallas det. Något Ryssland har gott om men har inte använt ,sen har ingen bombat kraftnätet/elen som är ett måste när man krigar och inte heller det har hänt ...iaf om man frågar mina bektanta i Ukraina dock är svårt för civila att få mat enl henne.

Efteråt så skickar man mark/pansar divisioner med flygunderstöd.

Ett sånt angrepp hade kostat 10,000 tals civila och byggnader på några dagar kan jag lova dig.

Det angrepp gjorde Israel 1967 på Golanhöjderna och det kostade 2500 syriska + 7000 + kapitulation på bara 2 dagar... Denna plats var då inte tättbefolkad som Kiev eller annan stad så ha inga illusioner att kriget är över om Ukraina slår de tillbaka, då kan Ryssland tvingas för inrikespolitiska skäl, höja på våldsamheterna för tvinga Ukraina till en kapitulation. För ökar våldsamheterna så ökar de civila döda och då ökar även pressen på regeringschefen i Ukraina

Ett par ting som folk verkar glömma

1. Ukraina och Ryssland är väldigt sammanbindande , tänk Sverige och Danmark kriga, om vi båda hade krigat, så hade det vart med sorg då vi är bröder och samma i Ukraina då man glömmer finns gott om ryssar där

2. Har Ni läst överhuvudtaget Putins generaler
Det är inga fyllesvin som Jeltsins tid utan väldigt tränade till skillnad från våran ÖB /Generaler (även jag gillar våran ÖB).
Även deras försvarsminister har besvärat sig att göra sin militärtjänst + kommit upp i graden General. Så Ukraina har mkt att göra nu och jag hoppas de klarar detta.

Tänk bara i Sverige så behöver inte en försvarsminister ens hållt en AK5. Ganska sorgligt vi har Hultqvist, Tolgfors som ska bestämma över våran ÖB lite som fd polischefen Jan Eliasson skulle vara polischef över riktiga poliser som den nuvarande polischefen...blir mörkrädd.

Detta tror jag kan komma att ändras väldigt snabbt pga idiotin i Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Telegram är förövrigt en viktig kanal för rysk opposition.

Ifall det dyker upp proryska inlägg där är de förmodligen mer att lita på.

Telegram är en meddelande tjänst för att snabbt dela saker. Krypterad och generellt bra.

I princip allt kommer ju från folk på backen.
Sen är det naturligt att ukrainska förluster inte visas upp.

Det är iofs väldigt lite ukrainska förluster som visas upp eftersom Putin förbjudit att det skall dokumenteras att något ens pågår.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag tycker att dom borde ge upp och gå till förhandlingsbordet.

Det är inte värt att riskera massa liv och förstörelse i Europa 2022.

Ryssland kommer ändå isolerat och det blir rejäla efterverkningar.

Säg det till en Ukrainare som är på väg att förlora sitt land.

Det är bara att kämpa på och vi borde sända soldater. Alla unga män med militär utbildning borde åka ned. Jag är inte den personen de söker men åk om ni kan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Svårt att veta om din twitterbild är äkta med. Vem ska man tro på? Jag tror inte Ryssland beskjuter ambulanser heller.

Clusterbomben mot ett dagis har jag inga avvikande källor emot än.

Ligger officiell film ute på skottskadad ambulans personal och en död, inget någon skulle ljuga om.
Citera
2022-02-27, 08:46
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:

Jäklar vad arg du verkar vara? Vi får väl se imorgon, på dig låter det nästan som Rubeln kommer stiga.

Jag tror du underskattar vad det innebär att bli frånkopplad från swift, och att man frusit den ryska centralbankens tillgångar.

Rubeln kommer falla som en sten vilket gör att priserna på allt som Ryssland importerar kommer stiga som en raket, vilket i sin tur kommer märkas för en vanlig ryss där medelinkomsten är 5000-6000kr i månaden.
Citera
2022-02-27, 08:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Kunde Ryssland acceptera att en rysk befolkning dödades i östra Ukraina i flera år, när ingen annan gjorde något åt saken?

Nu vill jag att du visar var du läst att det pågått ett folkmord i Ukraina "i flera år".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in