2022-02-24, 09:35
Medlem
dannbaggens avatar
Moskva-börsen index nu ner 50% på några timmar.

Är detta det snabbate och största fallet på någon signifikant börs genom tiderna?
Citera
Medlem
Rysslands börs ned -40 procent idag och minus 55 i år. Skadeglad blir man i alla fall.
Citera
Medlem
Erpatjoffs avatar
Otroligt hur våra sk "patrioter" och "nationella" är så redo att sära på skinkorna för putten, landsförrädare
Citera
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Nån som vet om Jimmie Åkesson och kompani fortfarande vill förneka Ukraina akut stöd?

EU röstar ja till akut stöd till Ukraina – SD backar inte förslaget

Inte I denna artikel.

https://www.expressen.se/debatt/sd-s...-till-ukraina/
Citera
Medlem
villass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Vilken galning Putin är, påminner om Hitler.
Att du ens har mage att jämföra ett sådant psykfall med Adolf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Vad är lösningen då? Fördömanden?

Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Så med andra ord så kommer omvärlden att titta på och endast "fördöma" det som Ryssland gör? Låter som ett fegt spel men samtidigt kan jag förstå att man intr vill starta ett större krig. Nato och USA har snackat mycket de senaste veckorna men lär med största sannolikhet inte göra ett piss för att hjälpa Ukraina, kanske med militärt stöd i form av pengar och vapen men that's it

Är ingen utrikesexpert men ja jag tror det endast kommer bli fördömanden, sanktioner och humanitära insatser som att man kommer ta hand om flyktingar.

Tycker dock en intressant utgångspunkt är vad världssamfundet kommer svara med om det faktiskt resulterar i ett folkmord från Rysslands sida med WW2 i åtanke och om omvärlden ser sig tvingade att agera trots de höga insatserna med ett eventuellt världskrig och kärnvapenkrig som konsekvens.

Det ät minst sagt farliga tider vi lever i nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, precis. De har verkligen tänjt på gränserna och nu brast det till slut. Jag är inte ett dugg förvånad.

Vad ska sanktioner också hjälpa? Det enda resultatet av detta är en starkare östekonomi, länder i öst växer, Kina starkar än någonsin tidigare. Öst kommer inte behöva oss nämnvärt för att överleva. USA kommer gå bankrupt snart, de lever på lånade pengar, NATO kollaps, öst vinner.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
OM Sverige vill säkerställa sin överlevnad så går de inte med i NATO, det är garanterat.
Nej, vi bör fokusera på att rusta försvaret till max. Synd att de svenska idiotpolitikerna (utom SD) rustade ned på 90-talet och 00-talet, samtidigt som Ryssland gick åt andra hållet. Har Sverige ingen fungerande underrättelsetjänst över huvud taget?
Citera
2022-02-24, 09:36
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Skitsnack! Det här har varit Putins plan sen han fick makten.

Jag var ironisk, observera! Tydligen måste jag lägga av med såna lustigheter för ögonblicket, i en så här vansinnig tid är det alltid någon som vantolkar dem.

Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Jag har nog, tidigare, anmält typ 100 inlägg från dig som inte är annat än personangrepp. Har du svårt att få några inlägg att vara kvar?
Om du diskuterade sakfrågan istället för mig, skulle det nog varit både roligare och mer informativt för andra.

Hade jag släppt ur mig lika korkade yttranden som du, skulle jag antagligen reagera lika fjolligt som du på de ständiga "personangreppen" (snyft). Fortsätt anmälningarna bara.
Senast redigerad av Ördög 2022-02-24 kl. 09:43.
Citera
Avstängd
FarliKorvs avatar
Någon som sitter på någon informativ kvalitativ stream / online nyhetssändning, svenska/engelska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Vilken galning Putin är, påminner om Hitler.

Snarare Stalin och Lenin.
Citera
Bannlyst
Det hela är mycket enklare att lösa.
Hota Putin med att för varje dag han stannar med ryska trupper i Ukraina så bojkottas allt med 1 år.
Dvs ryska banker och företag får inte verka inom EU lr USA och ryska idrottare får inte delta i några tävlingar nånstans, ryssar får inte tillstånd att resa utanför Ryssland osv..
Stannar idioten i t.e.x 10 dagar så blir det 10 års bojkott för allt som har med Ryssland att göra.
Tror jag inte ryska folket skulle uppskatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in