2022-02-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det finns gott om klipp som cirkulerar där ryska soldater mördar kvinnor och barn. Det finns också klipp som visar hur de plundrar Ukrainska bankomater. Ryssarna sköt för övrigt rakt mot ett barnsjukhus för barn med cancer och dödade minst ett barn.

Självklart har jag hört Putlers argument. Han säger att det är jude-nazister som leder Ukraina och Putler ska skicka in en fredsbevarande invasionsstyrka för att bomba det fredliga landet Ukraina till fred.

Jude-nazistiska HBT-aktivister.
Citera
Medlem
Fikade just med en ryska som berättade att det gått ut brev till män i Ryssland där de blir inkallade till armén.

Det går bra nu?🙄
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nu får han väl ändå fan ge sig? Ska han verkligen ta det så här långt.

En så liten man med ett så stort människoförrakt han är.
Jag tror att det internationella judoförbundets förnedring av putin var droppen…
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kolla källan innan ni beskyler mig för att sprida rysspropaganda:

NEXTA
@nexta_tv
❗️A large column of enemy armored vehicles moves into #Kyiv
https://twitter.com/nexta_tv/status/...KTc8diMcWTh5bw

Annars har ni tråd här:

ASB News / MILITARY〽️
@ASBMilitary
BREAKING: Huge russian military column moved into Kiev
https://twitter.com/ASBMilitary/stat...KTc8diMcWTh5bw
Putin kommer att eskalera nu när Ryssland har åkt på så stora försluster. Det kan bli riktigt blodigt!
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Är det ryska eller ukrainska armén man ser i videon?

Ryska
Citera
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Ni som yrar om kärnvapenkrig. Tror ni det är möjligt att använda kärnvapen i Ukraina utan att få in strålning i både Ryssland, Belarus, Polen och andra närliggande regioner o länder? Självklart inte. Så kärnvapen känns inte troligt. Det är ett stridsvapen som lämpar sig bättre när man strider på andra kontinenter långt ifrån sitt egna land.
Blir det fullskaligt kärnvapenkrig så lär inte strålning i Ukraina och närliggande länder vara det största problemet. Då snackar vi förmodligen slutet på hela västvärlden och Ryssland.
Citera
2022-02-27, 14:45
Medlem
StigEngstroms avatar
Låt fanskapet komma med sina hot om kärnvapenkrig, det visar ju hur dåligt detta går för honom...
Senast redigerad av StigEngstrom 2022-02-27 kl. 14:48.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Frågan är om Ryssland har satsat på 100% intensitet i sin offensiva taktik, eller om de håller tillbaka och ”offrar” sina egna för att undvika collateral damage i form av ukrainska människoliv. Jag tror att ryssarnas strategi var att sabba tillräckligt mycket infrastruktur utan ukrainska dödsoffer för att få till en fördelaktig förhandling. Att skrämma motståndaren till walk over funkade ju dock uppenbarligen inte, eftersom Ukraina just nu ser ut att befinna sig i ett kokainrus med hela världen som hejarklack. Dessutom börjar väst bidra alltmer med resurser till Ukraina, vilket lär störa Putin ordentligt. Nästa drag från Ryssland känns alltmer oförutsägbart.

Var tror du vi befinner oss om en vecka? Vilka milstolpar kommer ha nåtts? Putin står väl snart inför ett dilemma — trappa upp ordentligt eller lägga ner. Han är väl knappast inställd på ett maratonlopp som suger resurser, skövlar människoliv och förstör hans anseende totalt.
Jag tror inte så mycket. Jag ligger här och vrider mig av skratt så jag har ont i magen.

Fattar ingen här att detta är Ukrainsk desinformation?

Ni har tappat det totalt alltså!

Min optimistiska hållning är att den ukrainska armén tar kontroll över landet från clownen i Kiev och inleder förhandlingar med Moskva.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Neo-judar?, Neo-nazister?, så rörigt. Klart att kriget går dåligt för Putin, hans slåss mot fiender som konstant byter skepnad.

De är neo-judar eftersom de är ukrainska judar och deras agenda har varit att efterlikna nazismen.

Den rysktalande civilbefolkningen i Ukraina har fullföljts och dödats och dess språk är förbjudet i många ukrainska samhällen.

Heja Ryssland! Heja Putin!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Han skulle kunna framföra arr allt går enligt plan och be folket om tålamod exempelvis. Nu framstår allt bara förvirrat och ingen känner direkt till ert officiellt ordentligt syfte med invasionen eller någon plan för stundande invasion. Det inger knappast förtroende och avsaknad av propaganda är nog ingen vidare propaganda som inger mod hos militären eller förståelse hos befolkningen.

Men jag tolkar detta som att du inte heller känner till några uttalanden av ledaren.

1. Det finns även Ryska journalister som klagar på den Ryska presshållningen och bland annat anger finansiella skäl till att ändra pressrapportering. Exempelvis att folk tror på Ukraina och därför kan Ukraina ge ut krigslån till 12 miljarder dollar och folk köper lånen. I det här fallet var det dock stater som USA och UK m.fl. som köpte lånen och ingen privat bank (utan statsorder eller garanti) idag är tokig nog att låna ut pengar till Ukraina, möjligtvis vrakköpa i Ukraina, men inte något annat.
1.1. Vill man vara elak kan man säga att Ukrainas statskassa flyttade utomlands med lånet.

2. Primär effekten av den Ryska hållningen är att:
2.1. Demoralisera Ukraina. Avsaknaden av bollplank påminner om "the silent treatment" och förvandlar informationsmedia till ekokammare. Ekokammare som inte kan anpassa ekon till verkligheten och därför ofta divergerar allt mer från vad folk och arme ser på fältet.
2.2. "Loose lips sinks ships", Ukrainas läppar fladdrar hela tiden och om skutan börjar kantra...
2.3. Att Ryssland alltid kan avväga sina pressbilder efter akkurat information och inte behöver passa blixtåtertaganden och liknande.

3. Effekten av Ukrainas agerande är med andra ord att moralen initialt höjs men sedan sänks över tid och är svår att återställa utan ny regim med trovärdighet.

3.1. Ryssarna kör nuförtiden samma modell som Finnarna under WW2.

4. Nu är det färdigflashbackat!
Citera
2022-02-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Tanken var kanske att hen skulle lida och avlida sakta?....
Användaren har nu svarat i inlägg #27980 och nej, det var inte tanken.
Citera
2022-02-27, 14:46
Medlem
Ja vore en dröm om Zelinsjy försvann omedelbart, gärna filmandes sej själv med mobilen när han stupar..
Demokratin är här ropar Ukrainarna ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in