2022-02-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Varför hamnar ni nationalister så snett i frågan om ett aggressivt Ryssland? Vad är det för skit ni läser som radikaliserat er så?

Vi vill inte ha WW3 som globalisterna hetsar fram, tror du jag vill mina barn skall behöva brännas till döds som civila japaner i Hiroshima?

USA och Natos hets mot Ryssland har retat upp Putin och de sitter på 4000 kärnvapen. Dags börja tänka lite och inse fakta, Ryssland kan förinta Sverige på 1 minut, oavsett NATO eller inte. Bättre vara vän med Ryssland än provocera dem som NATO fanatiker sysslar med.
Citera
2022-02-27, 15:12
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det tycker jag absolut inte. Om freden i Europa återställs ska sanktionerna omedelbart lyftas. Det ska kosta att kriga och löna sig att skapa fred.
Du är helt rätt. För hårda och långvariga sanktioner kan leda till att Ryssland blir ännu farligare.
Citera
2022-02-27, 15:13
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Visst, Ukraina har bett om dessa och liknande från Sverige sedan början av februari och vi har ett större antal i förråd som vi aldrig kommer att använda. Men vår Hbtqi-certifierade feministregering får ju tyvärr aldrig tummen ur arslet.

Som tur är har Storbritannien skickas Massor
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Goda nyheter.. Skönt att höra att det är en lyckad insats och att det får positiva konsekvenser.
Om det här är en lyckad insats enligt användaren rokossovsky undrar jag hur misslyckad insats ser ut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Ok. Hur säkra kan vi vara på att Ryssland ens har kärnvapen, är det möjligt att Putin bluffar?

Absolut inte. Ryssland är världens största kärnvapenmakt, och det sitter en dåre vid spakarna. Vi kan inte ta några chansningar med honom. Nu måste alla involverade ta ett steg tillbaka innan vi har kärnvapenkrig, det är farligt nära nu.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Visst, Ukraina har bett om dessa och liknande från Sverige sedan början av februari och vi har ett större antal i förråd som vi aldrig kommer att använda. Men vår Hbtqi-certifierade feministregering får ju tyvärr aldrig tummen ur arslet.

Förstår inte vad man väntar på från svenskt håll det är bara att skicka iväg. Stor kostnad ja visst men det tar vi igen på att dra in alla onödiga bidrag och stöd till Ryssland.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det tycker jag absolut inte. Om freden i Europa återställs ska sanktionerna omedelbart lyftas. Det ska kosta att kriga och löna sig att skapa fred.
Exakt. Det bästa just nu vore om någon avsätter Putin och omgående återkallar ALLA styrkor från Ukraina, helt ovillkorligt. Efter det bör väst lyfta sanktionerna och sedan fokusera på att diplomati mellan alla parter och börja återbygga relationerna mellan Ukraina och Ryssland. Ryska folket förtjänar bättre än detta.
Citera
2022-02-27, 15:14
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ok. Hur säkra kan vi vara på att Ryssland ens har kärnvapen, är det möjligt att Putin bluffar?
Du kan vara säker på att Ryssland förfogar över kärnvapen.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Jag gör det gärna.

Ska tänka på alla invandrare jag offrar mitt liv för, och alla skattepengar man bidragit med .. all feminism, HBTQP+ .. härligt att ha något att kämpa för.
Kommer Maggan heja på soldaterna från Sagerska?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Japp, värre än Vinterkriget där ryssarna förlorade i genomsnitt 1200 man om dagen.
Det lärde dem inget där Molotov kastade allt in i fronter men dem mötte White Death och den Finska armén, Nu är det likadant man kastar in det man har men likväl går det inte som planerat Kamrat Putins planer återuppliva stor Ryssland är bara en plan som inte fungerar!
Citera
Medlem
X3treams avatar
Öppnar valutahandeln kl 22 ikväll? Måste väl få till någon form av uppgörelse innan dess, Rubeln kommer ju kollapsa.
Citera
Medlem
Citat:

Du är rolig, de har 4000 kärnvapen och kan förinta Sverige på 1 minut, ingen överlever. De som hetsar mot Ryssland är galna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in