2022-02-27, 18:23
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Regimen i Ukraina kommer aldrig gör det…. De tycks va villiga att offra stor del av befolkningen.

Ungefär som att hävda att USA, uk och Sovjet skulle ha kapitulerat för Nazisterna för att undvika dödsfall.

Matt man blir.
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Dina ord eller påståenden väger inte tyngre för att du kallar mig "grabben" och försöker relatera.

Du var inte "precis som mig" - du är en hatfull liberal som avskyr oliktänkande eller de som inte "hänger med i utvecklingen" eller har rätt åsikter.

Du kan prata om dynamiken - om du till exempel förklarar den. De räcker liksom inte med att säga "jag förstod när jag lärde mig dynamiken om"... Det är att säga inget.

Oavsett vilka man sympatiserar med så hade USAs verktyg NATO utvidgats hejdlöst de senaste 20 åren och det är ett enormt hot för Ryssland.

Finns en anledning till varför man inte vill ha med dom i NATO - man måste ju ha en fiende.

Jag har garanterat, och utan tvivel, läst mer historia än de flesta på detta forum. Därav vet jag att desto djupare man gräver, desto mer samlar man på sig opopulära åsikter som försökts begravas i 80 år.

Jag förstår inte och kommer aldrig förstå, hur man inte kan se det från Ryssland sida med tanke på de senaste 10 åren. Antingen vill man inte eller så är man helt jävla hjärndöd.

Jag är iallafall klar med att försöka diskutera med alla dessa fanatiska "Putler"-snorungar.

Är så låg nivå att man skäms över att vara svensk när man ser hur vidrigt folket är när rätta sidan kryper fram.

Otäckt hur länder som Sverige, Tyskland mfl göder denna våldsspiral.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Ni som kan, hur bra är P86?

Jag kollade youtube, engångsvapen, men det säger PANG och spränger riktigt bra.

Definitivt ingen skit och kommer göra ukrainarna stor nytta. Däremot lite sent kan man tycka, Kiev är på gränsen att falla och nu har man bestämt sig för att skicka hjälp.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, ja, jo och idioter.

Verkar handla om AT4 (pskott M/86), som är "massa skrot som legat på lager" men som visst duger i krig och är inget att skratta åt. De fungerar säkert illa på moderna stridsvagnar, men kan kötta till de flesta andra fordon och är ett rätt tidlöst vapen.

Det slår ut alla ryska fordon utom deras T90A vagn utan problem.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Imorgon skrev du. Det sker ju idag.
Det sker imorgon, det sa Ukrainas president själv på CNN!!!!
Citera
2022-02-27, 18:24
Medlem
ReijoHervonens avatar
Tycker det börjar bli för mycket tramsande och daltande från EU nu. Visst, bra man sänder vapen men är det inte dags att mobilisera och sända in gemensamma trupper nu? Nu när EU för första gången i historien står enade så är militär intervention det enda rätta!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Vad lite journalister på plats. Tar man bara in 5 stycken?
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Enda sättet att avsluta Ukrainas lidande är att kicka ut ryssfan och dänga dem så hårt att de vet sin plats så Ukraina kan fortsätta utvecklas och bli ett land i välstånd. Ryssarna och kommunismen för inget gott med sig för någon, inte ens sig själva.

Mongoler förstår bara ett språk. Ukrainas saker är vår!
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kan gå jäkla snabbt så han blir avsatt det lär nog inte gå en vecka på det!

Så är det. T.om militären i Vitryssland har ju börjat protestera mot Lukasjenko, så har vi tur kanske vi slipper 2 diktatorer inom en snar framtid.

Putte har verkligen ställt till för sig.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Peter H sa Robot86 nu, efter riksdagsbeslut som ska tas i morgon.
Finns ingen Robot 86
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Alliansen kommer att försöka få poäng på att: stödet är för litet, alt att det kommer försent.

Det har de ju redan framfört. Dock stöder de förslaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Ryssarna kör in i lyktstolpe:

https://fb.watch/brq-1C1AMw/
Hahaha! Varför får de sån sladd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto