Citat:
Ursprungligen postat av
Novakolia
Man kan tycka att det går långsamt men vad hade man förväntat sig? Att man skulle ta Europas största land till ytan på två dagar? Ukraina är enormt. Förr eller senare kommer Ryssland avsluta denna operation. Jag tippar på max en vecka till. De som förlänger det hela är NATO-länder som skickar militär utrustning. Ukraina kommer bli Korea nr 2 tyvärr, alternativt en hel avmilitariserad zon.
Intressant att demokratins "stöttepelare" i Väst börjar förbjuda Russia Today. Maskerna faller överallt och de riktiga ansiktena avslöjas. I Kanada fryser man tillgångarna för oliktänkande och i flera europeiska länder blir regimerna bara mer och mer auktoritära.
Fredsförhandlingarna kommer tyvärr inte ge något tror jag. Zelensky har visat att han tänker först på sig själv och därefter på Ukraina. Ryssarna kommer inte acceptera att han sitter kvar och det är det viktigaste för Zelensky, inte att kriget tar slut. Eftersom det kommer ta för lång tid att erövra hela landet och därmed ställa de ganska långtgående kraven som ryssarna har så tror jag mer på en uppdelningen av landet.
Det är vidrigt att bevittna väst hyckleri, när det kommer till kritan så är dom inte ett dugg bättre än sådan existenser som erdogan och liknade diktatorer.
Eu tror inte på demokrati eller på pressfrihet.
Vi lever nu i den verklighet som beskrevs i boken 1988...