2022-02-27, 22:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jaha. Du får läsa vad RT har att säga om saken då.

Jaha.., så det blev den tonen då...

..och uppsöka en psykiater för samma åkomma som putin : paranoia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag förstår att du kanske har den uppfattningen om det är så processen går till när du gör inlägg men jag skulle aldrig skicka en länk som jag inte först läst innehållet i.

Du har bevisligen inte läst innehållet då det inte någonstans står att dem har implementerat något.
Det finns Bosphorus Treaty upplagt på nätet som både Turkiet och Ryssland skrivit på där du har svart på vitt vad reglerna är.

Läsa ett jävla twitter inlägg från en av de stridande parterna och ta det som fakta är under all kritik.

De kan i bästa fall blockera Ryska fartyg som INTE tillhör Svarta Havet flottan. Vilket i realiteten inte gör ett skit då svarta flottan redan kryllar av fartyg. Skulle något annat blockeras så är det "Act of War" dvs NATO har förklarat krig mot Ryssen. End game.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ryssarna klarar inte av strid i mörker. De har vare sig utbildning eller mörkermateriel.

Den hemkörda spriten gör inte saken bättre...

Skämt åsido, det är en stor tillgång för den svagare sidan i alla asymmetriska krig, att det med ganska små medel går att beröva den starkare parten sömnen. Jag är lite förvånad att ryssarna gör nattoperationer med stor trupp. Vore bättre att låta dem sova och slänga in lite granater mot Kiev som håller ukrainarna vakna istället. Och sen sätta in fräscha soldater mot lite slitna försvarare.
Citera
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Om Hitler hade valt att inte vara nasist så skulle inte andra världskriget funnits i hostorieböckerna.
Andra världskriget kunde ha inträffat utan att Hitler varit nazist. Det räcker med att det fanns imperialister och att det vid tiden var ett ganska acceptabelt synsätt. Jag menar varenda kolonialmakt har varit imperialister och invaderat andra länder...
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Kille livestreamar i Kiev och berättar samtidigt utförligt om bakgrunden till eländet.
https://www.youtube.com/watch?v=WtN6C9xfzFo
Citera
2022-02-27, 22:40
Medlem
Jag förstod inte det där med att EU ska skicka dit stridsflyg. Vadå EU... har högkvarteret i Bryssel egna jets? De här planen måste ju komma från medlemsländernas försvarsmakter i så fall.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Bonde snor en tank med sin traktor av ryska armén. Antagligen inte sann, men väldigt rolig.

https://twitter.com/blacktidus1/stat...sMrXm_gGq-YBhA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Krigföring handlarom mer än att trycka på en avtryckare.
Först och främst handlar det om att hitta dit man ska och det har Putler-Rysslands trupper visst haft lite problem med. Sedan måste trupperna försörjas med mat, bränsle och ammunition, det verkar ha varit mycket besvärligt för barnamördare V.Puttin och hans generaler. Det tog 3 dagar att nå storstaden Charkiv 30 km från gränsen eftersom stridsfordonen har haft konstant soppatorsk på motorvägen.

Sedan gäller det stridsmoralen. Att mörda ukrainska tanter är inte vad ryska värnpliktiga tonåringar vill. De har istället tagit på schappen, stulit mat i butiker och låtit den ukrainska armén bomba deras övergivna fordon till skrot. Den slemmiga pajasen i Kreml har förlorat, han är medveten om det, men kommer att offra fler Ukrainska tanter och fler ryska tonåringar för att hänga kvar vid makten. Kosta vad det kost vill. Vi får se om det är hans kleptoman-kompisar eller hans generaler som lobotomerar honom med en revolver. Skrivbordet har växt med några meter om dagen under veckan vilket tyder på en växande paranoia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Rysstrollen är oroliga nu när alla ryska tanks som befinner sig på Ukrainas heliga mark kommer bli pulveriserade inom någon dag
https://mobile.twitter.com/AFP/statu...-kring-ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Att ge vapen till den ena parten kommer nu betraktas som en krigshandling av ryssarna. Vänta till Ukraina börja spränga ryska stridsvagnar med svenska pansarskott...
Nej, det kommer det inte. Att länder understödjer sina krigande allierade utan att själva bli inblandade i krigandet sker i alla konflikter. Det är bara för Putin att bita ihop och acceptera att Ukraina har ett stort stöd från omvärlden.
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Jo. Det är en indirekt krigshandling om det sker längre ut från sitt lands gränser.
Isåfall har många Nato-länder, inklusive USA nu begått indirekta krigshandlingar mot Ryssland. Inget fel med det dock, eftersom Ryssland inte kommer att svara på det.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du har inte så bra koll på kärnvapen va?
Nej det har jag inte. Jag googlade lite och det verkar som att Rysslands kärnvapen är en kombination av kärnor från apelsiner, och vapen. Putin har problem just nu eftersom man har för lite apelsiner och inte kan producera tillräckligt med kärnvapen.
Citera
Avstängd
zergrushs avatar
Nu börjar det faktiskt knaka i fogarna i Duman:
https://twitter.com/maxseddon/status...36010038480900
Citat:
Another Russian MP speaks out against the war in Ukraine, saying he thinks he thought he was just voting to save the DNR and LNR. He claims the Kremlin hid its real plans from lawmakers.
Not clear what he thought the 190,000 troops on the border were doing
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in