2022-02-27, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Det såg ut som ett gunship i Battlefild spelen om något.

Helikopter med automatkanon. Dessutom vad jag vet(Kan ha fel) brukar turkarna inte fästa en kille på drönaren med walkie-talkie But may be wrong.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Tror faktiskt att det var uppgjort så.

Att dom skulle lägga ned sina röster eller att det skulle kärva för Putin
Citera
Medlem
Nåot besked ännu vilka banker det var som skulle blockeras från SWIFT?
Ursula brer på om hur detta skulle försvåra Rysslands finansiering av kriget, men ryssland importerar väl inte sina vapen och krigsmateriel?
Dessutom är det väl så att gas och olja är de dominerande exportinkomsterna och det ska fortsatt gå att betala till Ryssland. Hyckleri.
Citera
2022-02-27, 23:47
Medlem
Herregud nu ska EU skicka stridsplan till Ukraina. VARFÖR hetsar man Putin, alla vet redan att han är galen. Putin kommer ge tillbaks, de kan jag lova.
Citera
Medlem
rostsyntess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pooway1
Ey bror, om man vill joina och kriga. Va ä respawn platsen? Ryssar är fet jobbiga på Battlefield servrar och spammar bara. Tänkte lira Ukraina.

Sorry to break it, men i detta fallet är det permadeath som gäller.
Citera
Medlem
Såg ett klipp från en båt på reddit just nu.

Georgian ship: "Are you from russia?" // in english

Russian ship: "Yes from russia, crew members russian" // in english

Georgian ship switches to Russian, thick Georgian accent but understandable...

Georgian ship: "Understood, Russian crew yes? Guys we decline docking request. We refuse to refuel your ship/transport ship"

Russian ship: "Who is speaking to us?"

Georgian ship: "You are speaking to senior captains assistant (not sure of exact rank translation), Georgian. We will not refuel your ship. Russian ship go fuck yourselves." Somebody else in the background on the Georgian side with a much clearer Russian accent: "Occupiers/invaders blyat (general russian curse word)"

Russian ship: "Let's leave politics aside, we are running low in fuel/running out of fuel"

Georgian ship: "Well if you're running out of fuel you can use your paddles" Another guy: *"Go fuck yourselves" Previous guy: "Slava Ukraine, geroyam slava" // ukrainian motto
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
T ex genom den polska sumpmarken kommer inte många vapen – och det är Polen som amerikanerna diskuterar. Det krävs vägar och vägar är måltavlor. Du kommer att få se, Ryssland har många alternativ för att stoppas dessa vapenleveranser och en av dem är att deklarera att det grannland som hjälper till att smuggla vapen in i Ukraina är en del i konflikten och således en legitim måltavla för ryska missiler - och Putin har redan visat att han inte drar sig för att använda full vapenkraft mot en fiende som hotar Rysslands säkerhet och ytterst sett dess existens.

NATO medlemskap kommer inte att hindra Rysslands militära ledning att vidta de åtgärder som krävs.

Har du läst denna?
https://www.adlibris.com/se/bok/vlad...-9781786894694
Citera
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hemsk film faktiskt. Men är det från Ukraina? Det ser ut som de har hästar med sig.

Det är svårt att säga om klippet är från Ukraina, men jag tror inte det då jag har för mig att jag sett det tidigare när jag kollade på det en andra gång. Men Ukrainarna använder Bayraktar TB2 drönare som är tillverkade i Turkiet mot ryssarna med stor framgång.
Senast redigerad av Hem_bränt 2022-02-27 kl. 23:51.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytefoam
Soros är på Zelenskys sida, anar ugglor i mossen.
Soros är en opportunist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det är otroligt konstigt att han är kvar i Kyiv. Hur tänkte de där egentligen?

"Zelensky refuses US offer to evacuate, saying 'I need ammunition, not a ride'"

https://edition.cnn.com/2022/02/26/e...ntl/index.html

För att han vägrar. Han överger inte sitt folk eller gömmer sig som vissa andra världsledare gör!
Citera
2022-02-27, 23:48
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Jag tappade all respekt för de ryska separatisterna när de sköt ned planet och sen förnekade allt. Samma lögnarpack som ryska regeringen.
De ryska "separatisterna" är i själva verket den ryska regeringen. Det var Putin som sköt ner det Nederländska passagerarflygplanet.
Citera
2022-02-27, 23:48
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Bidra med alla de där erövringarna då. Kan vara så att det inte finns så många att posta.

Är du så hjärntvättad så du tror att Ukraina står helt utan förluster? Det är givetvis inte sant. Man försöker givetvis måla upp den bästa bilden för att stärka stridsmoralen. Det betyder att man tittar bort för det som kan ses som nederlag och utelämnar detta helt från rapporteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in