2022-02-28, 02:36
Medlem
Steff83s avatar
Nej. Detta är mycket allvarligt. Ukraina måste lägga vapnen. Ska Putin stoppa till Lukachenko kärnvapen nu? Det blir bara sjukare och sjukare detta. Det är inte värt det.

Jag vill faktiskt tro att det finns en kraft i ryska folket att få bort Putin nu ändå.
Citera
2022-02-28, 02:37
Medlem
StigaSols avatar
Mitt i allt jävla elände med sömnbrist (skyll dig själv!) och oro över den här skiten, önskar er alla en god natt och jag älskar er alla här på FB!
Citera
2022-02-28, 02:38
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Du vet inte ens varför Ryssland har invaderat Ukraina och vad som händer där. Eller så är du bara ett rysstroll som måste lämna Sverige.
BAB7 gillar Annie Lööf skarpt och röstade enligt vad han sagt tidigare på Centerpartiet förra valet.
Citera
2022-02-28, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Ryssland får inte tjäna på det här. Må det aldrig någonsin hända igen.

Absolut. Inga kärnvapen på kuba eller Nato i ukraina. Du har alla rätt.
Citera
2022-02-28, 02:40
Medlem
Peter77s avatar
Läget är riktigt farligt just nu.
Citera
2022-02-28, 02:40
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Ja, det är bara hoppas att han skickar tillräckligt få kärnvapen för att jorden ska överleva. Han har nästan 7000 spetsar. Fördelar han bara 700 av dessa jämnt så hela västvärlden förintad. Sen vet inte jag hur pass det går att upptäcka att dessa bomber är avfyrade eller håller på att avfyras, och i vilken utsträckning de går att detonera i luftrummet. Jag vet inte heller hur lång tid det tar för en atombomb att färdas från Ryssland till USA och i vilken mån den färden kan upptäckas och avstyras.

Men vi skulle kunna vara på väg mot jordens undergång. En så sjuk människa med så mycket makt. Det kan rent av vara så att han redan bestämt sig för att ta hela jorden med sig när han själv dör, att han inte vill lämna något eftermäle alls utan bara avsluta hela planeten. Ska jag dö så ska alla dö. Han kan vara så galen.
Kan vara så. Hoppas någon som kan oskadliggör honom.
Citera
2022-02-28, 02:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Finns det inte nån jävla ryssjävel i närheten av Putin som kan sätta ett skott i huvudet på honom. Detta känns som den enda konkreta lösningen på detta just nu, att nån i hans närhet får nog och tar saken i egna händer för plantens skull.

Just nu kommer ju Putin att göra ryssar vanliga ryssar avskydda i hela världen... som legitima måltavlor för arga pöblar när han nu hotar världen med kärnvapen...
Citera
2022-02-28, 02:41
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Läget är riktigt farligt just nu.

Det blir bara värre och värre…
Alla vet att det är Ryssland mot världen så man borde satsa på att bli av med gubbjäveln.
Men det är optimistiskt för rätt vad det är så kommer en värre galning.
Citera
2022-02-28, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Mitt i allt jävla elände med sömnbrist (skyll dig själv!) och oro över den här skiten, önskar er alla en god natt och jag älskar er alla här på FB!

Detsamma gubben!

Nu när det helt öppet har börjat snackas om kärnvapen så är det dags för NATO, Ukraina och resten av västmakterna att ge efter för Rysslands krav. Gränsen måste gå här. Vi kan inte offra hela mänskligheten för Ukraina. Det är sinnessjukt tamejfan.

NATO får fan sluta expandera och ge Ukraina till Ryssland.
Citera
2022-02-28, 02:43
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Finns det inte nån jävla ryssjävel i närheten av Putin som kan sätta ett skott i huvudet på honom. Detta känns som den enda konkreta lösningen på detta just nu, att nån i hans närhet får nog och tar saken i egna händer för plantens skull.

Håller med men farligt nu! Skulle det vara "fel" person som knäpper han så blir det världskrig! Måste vara en General eller någon genuint rysk som gör det. Skulle de ens misstänka att det var CIA eller någon annan så kommer det att smälla rejält!
Citera
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Vänd på myntet och fråga dig om Ryssland hade varit allierade med Kanada och Mexico byggt hundratals militäranläggningar mot USAs gräns tror du USA hade accepterat det ??
Nej, whataboutism och Flashback-fanfiction skiter jag faktiskt fullständigt i.

Här är isåfall intressantare material, från Woodrow Wilson Institutes ryssland-expert:
https://twitter.com/kamilkazani/stat...93363076915204
Citat:
Ursprungligen postat av Kamil Galeev
Why Russia will lose this war?
Much of the "realist" discourse is about accepting Putin's victory, cuz it's *guaranteed*. But how do we know it is?
I'll argue that analysts 1) overrate Russian army 2) underrate Ukrainian one 3) misunderstand Russian strategy & political goals

Modern world abolished the distinction between the enemy and the criminal, a key idea of the Roman Law. Powers do wage wars, but to do so they need to criminalise and dehumanise their enemies. Hence, all the "terrorist" discourse. In a sense Putin is going with the flow

But on a deeper level Putin is absolutely correct. His declaration of "special operation" in Ukraine is sincere, because he didn't expect the war. He doesn't know how to do wars. For all of his life he's been organising and launching the special operations.
First, as a KGB officer. Then, as St Petersburg city councillor for foreign affairs (illegally selling Soviet warehouse stuff to the West). In 1990s he closely worked with the criminal world and he did it successfully. Here you see him with a thief-in-law, Grandpa Hassan.
Putin waged special operations when he had much stronger position than these criminals. And he got used to that.
Man får nog kalla denna Twitter-tråd för en väl underrättad artikel, späckad med lättillgängliga historiska referenser och vidare länkad läsning, om rysk militär historia och Putins bakgrund men framförallt varför han nu kan ha tagit sig vatten över huvudet.
Citat:
Putin is apparently concerned. In the video of 25 Feb he called for Ukrainian military to do a coup d'erat. He wouldn't need it if his plan worked in the first place. The defeat in this operation will inflict enormous consequences for Putin and his regime. They are unlikely to survive this defeat. Meanwhile, it's unlikely that Putin wins by the same methods
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Bli slickad i röven tycker tom jag om men att få en upp i röven är något helt annat!

Av Lukasjenko? :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in