2022-02-28, 02:25
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Nån måste fimpa gubben nu omgående

Ja alltså.. mycket hänger ju på hur han ska spinna det här för det ryska folket nu. Förhoppningsvis så blir det mycket tufft motstånd i Kiev. Och för guds skull.. låt inte ryssland få som de vill med något avtal med Ukraina.
Citera
2022-02-28, 02:27
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Kan man inte se 2 sidor av en konflikt och vad som triggar den är man indoktrinerad av MSM.

Rysslands ekonomi blev hotad av naturgas så man körde ner den i ett krig istället. Din propaganda räddar vare sig dig eller dem. Om jag vore du så skulle jag ta lönen i dollar. Du ska få se vad som händer med rubeln om några timmar. Hurry up.
Citera
2022-02-28, 02:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Ja alltså.. mycket hänger ju på hur han ska spinna det här för det ryska folket nu. Förhoppningsvis så blir det mycket tufft motstånd i Kiev. Och för guds skull.. låt inte ryssland få som de vill med något avtal med Ukraina.

Egentligen borde ju väst skruva upp tonen mot de där jävla mupparna i Minsk och Moskva...

Att vi har kärnvapen själva som är redo att förvandla era städer till rykande ruiner,

Jag har gillat Putin och försvarat Ryssland... tills invasionen av Ukraina, jag har blivit kallad rysstroll osv...

Men nu drar dessa idioter det så jävla långt att det enda som verkar funka är om man hotar tillbaka att bomba dem tillbaka till stenåldern...
Citera
2022-02-28, 02:30
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Alla som har låg hjärnkapacitet borde verkligen se på detta för att få en förståelse över varför det "går så segt" och "vad dåliga Ryssarna är som inte har vunnit kriget än".

https://youtu.be/1vdiEABLFoo

Han sitter i Kiev och gör denna film.

Förklarar varför det är som det är och hur det kommer att gå.

Självklart så kommer väldigt få av dom som redan är hjärntvättade och ointelligenta vägra att klicka på länken. Men gör ett försök i alla fall. Sanningen svider när man upptäcker att man haft fel så länge.

🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨
Bra video. Hans analys och skildring av vad som händer låter trovärdig. Men jag håller inte med att det bästa scenariot är att Ryssland tar landet kvickt. Det bästa som kan hända är om de förhandlar fram en fred (även om utsikterna är låga om han har rätt om ukrainas president).
Senast redigerad av BroderDonut 2022-02-28 kl. 02:36.
Citera
2022-02-28, 02:30
Medlem
Läste innan om massa friviliga kroater, polacker, georgier, amerikanare osv som skulle in i landet och skjuta ryssar.
Är det bara att dra ner till gränsen så får man vapen eller hur gör man?
Man blir ju sugen
Citera
2022-02-28, 02:31
Medlem
Citat:
Var med på YT när en man med tatueringar i hela ansiktet var framme och norpade en AK47, tror inte att han var intresserad i att använda det till vad som var tänkt att mota bort ryssarna. så de supplerar kriminella med vapen som kommer att användas till ej laglig verksamhet efter kriget.

Fanns det inte en tid då detta skulle ha fördömts som oansvarigt och dåligt ledarskap?
Citera
2022-02-28, 02:32
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHookad
Läste innan om massa friviliga kroater, polacker, georgier, amerikanare osv som skulle in i landet och skjuta ryssar.
Är det bara att dra ner till gränsen så får man vapen eller hur gör man?
Man blir ju sugen

Källa?

Ja, som om inte ett krig vore illa nog.
Citera
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Rysslands ekonomi blev hotad av naturgas så man körde ner den i ett krig istället. Din propaganda räddar vare sig dig eller dem. Om jag vore du så skulle jag ta lönen i dollar. Du ska få se vad som händer med rubeln om några timmar. Hurry up.

Om du är så lovligt korkad och tror att ryssland är beroende av att leverera gas till 60 mill Tyskar när nu NATO öppnat upp en marknad till Kina på 1,4 miljarder så må det vara hänt.

P.S jobbar för ett Amerikanskt bolag så jag får min lön i Dollar var betalar ditt Parti/tidning dig i ???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Ja, det är bara hoppas att han skickar tillräckligt få kärnvapen för att jorden ska överleva. Han har nästan 7000 spetsar. Fördelar han bara 700 av dessa jämnt så hela västvärlden förintad. Sen vet inte jag hur pass det går att upptäcka att dessa bomber är avfyrade eller håller på att avfyras, och i vilken utsträckning de går att detonera i luftrummet. Jag vet inte heller hur lång tid det tar för en atombomb att färdas från Ryssland till USA och i vilken mån den färden kan upptäckas och avstyras.

Men vi skulle kunna vara på väg mot jordens undergång. En så sjuk människa med så mycket makt. Det kan rent av vara så att han redan bestämt sig för att ta hela jorden med sig när han själv dör, att han inte vill lämna något eftermäle alls utan bara avsluta hela planeten. Ska jag dö så ska alla dö. Han kan vara så galen.

https://twitter.com/imxdejw/status/1...7vqJNt7WA&s=19
Citera
2022-02-28, 02:34
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Om du är så lovligt korkad och tror att ryssland är beroende av att leverera gas till 60 mill Tyskar när nu NATO öppnat upp en marknad till Kina på 1,4 miljarder så må det vara hänt.

P.S jobbar för ett Amerikanskt bolag så jag får min lön i Dollar var betalar ditt Parti/tidning dig i ???

Ryssland känner sig hotade av Ukraina för att man har hittat naturgas i svarta havet som tillhör Ukraina.

Då borde du få sparken.
Citera
2022-02-28, 02:36
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Alla som har låg hjärnkapacitet borde verkligen se på detta för att få en förståelse över varför det "går så segt" och "vad dåliga Ryssarna är som inte har vunnit kriget än".

https://youtu.be/1vdiEABLFoo

Han sitter i Kiev och gör denna film.

Förklarar varför det är som det är och hur det kommer att gå.

Självklart så kommer väldigt få av dom som redan är hjärntvättade och ointelligenta vägra att klicka på länken. Men gör ett försök i alla fall. Sanningen svider när man upptäcker att man haft fel så länge.

🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨

Han säger att Ryssland inte vill förstöra Ukraina utan bara byta ut regering. Det vet vi alla väl redan men det vill Ukrainare inte heller. Vem fan vill låta en diktatur ta ens frihet och demokrati från sig och installera ett marionettregim som kommer lyda Kreml? Tycker du vi svenskar ska göra det om det händer oss? Han är en knäppskalle som dig.
Citera
2022-02-28, 02:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ill-varldskrig

"Lukasjenko sa också, enligt Tass, att Ryssland och Belarus planerar ett gemensamt svar på sanktionerna från väst.

– Våra sanktioner kommer att vara väldigt smärtsamma. Dessa mekanismer har redan satts igång."

Kan de vara kärnvapenkrig på gång i alla fall? Står även i artikeln att dom röstat igenom kärnvapen till belarus
De kommer nog bara att stänga av gasen för EU.
Det är bra, för den kommer aldrig att få sättas på igen efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in