2022-02-28, 08:32
Medlem
En till konvoj med 800 fordon är på väg till Kiev. Enligt twitter och satellitbilder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Ryssar är ungefär lika bra på att kriga som araber. Vem förvånades egentligen när det visade sig att många av deras stridsvagnar/krigsfordon fått soppatorsk?

Ryssarna vill inte kriga. Det är nog högst medvetet som deras fordon fått ”soppatorsk”.
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Nej, Sverige skänker "bara" bort 100 miljoner i pansarskott som jag förstått det. Summan i sig är irrelevant. Det intressanta är att Sverige totalt släppt sin neutralitet, och det i sig känns sorgligt.

Nej det är inte sorgligt. Det är jävligt modigt och visar pondus.

Bra att dom hjälper Ukraina. Punkt.
Citera
Medlem
Ryssarnas moral är kanske inte så låg som man vill påtala. Om jag förstått det rätt så tror ryssarna att ukraina är nazister och det finns liksom inget man hatar mer än nazister.

Således, det verkar som att ryssarna är ganska motiverade även på soldatnivå att genomföra attacken mot Ukraina.
Citera
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hur menar du att han skulle göra för att undvika att bli fast i Ukraina under lång tid till stora kostnader när operationen är över?

Om han har bombat sönder landet och helt slagit ut militär och säkerhetsstyrkor med viktig infrastruktur.

Allvarligt talat alltså.

Han är galen och desperat. Allvarliga talat.
Just nu väntar kilometerlånga konvojer med trupper på att inta Kiev. Det blir förmodligen svårt att förinta dessa från både luft och land, men vi ställer vårat hopp till att vapen och förstärkning kommer fram i tid.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Nej, Sverige skänker "bara" bort 100 miljoner i pansarskott som jag förstått det. Summan i sig är irrelevant. Det intressanta är att Sverige totalt släppt sin neutralitet, och det i sig känns sorgligt.

Neutral-stämpeln är borta.
Sverige skickade även 500 miljoner kr i bistånd.
Inte att glömma är att Finland skickat militärutrustning!
Citera
2022-02-28, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
En till konvoj med 800 fordon är på väg till Kiev. Enligt twitter och satellitbilder

Bara en tidsfråga tills bensinen tar slut
Citera
2022-02-28, 08:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Ingen morgonläsning är trevlig numera. För oss som inte har tid att hänga på forumet, vill någon vara jättesnäll och bekräfta eller dementera gårdagens nyhet att Belarus skulle stoppa ryska trupper att få gå över deras land. Har Lukasjenko ändrat sig eller var det fel uppgifter igår efter mötet med Ukraina? Det enda som i nuläget är värre än en diktator, är två diktatorer som är beredda att avfyra kärnvapen. Hotet räcker för att skrämma.

Igår förlorade Sverige sin neutralitet.
Gårdagens datum och händelser måste våra barn, barnbarn och barnbarnsbarn plugga in resten av Sveriges existens.

Sverige var inte neutralt innan igår, och har inte heller påstått sig vara det.

Det nya ang Vitryssland är att diktatorn uppgett att landet är redo att med trupp delta på Rysk sida.

Finns även uppgifter om att de är reda att låta Ryssland återplacera kärnvapen på sitt territorium.
Citera
Medlem
Citat:

Vi var neutrala under ww2 när vi stödde Finland med vapen och frivilliga trupper. Så visst är vi fortfarande neutrala när vi stödjer Ukraina.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Godmorgon. Ryssen vill ha kontroll över Ukraina. För det skulle ge dom tillgång till mera bensin!

Det finns stora mängder med naturgas som kan utvinnas i Ukraina.
Förutom detta så kan det avledas vatten ifrån Dnepr till Krim som håller på att torka ut.

Handlar om så mycket mer än NATO och militär makt.

Putin agerar som en bankrånare.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Ska bli intressant att höra utfallet av samtalen idag. Jag gissar på vapenvila för att Ryssland inte klarar av att fortsätta springa in i väggen.

Naturligtvis kommer inget utav samtalen, Ukraina vill ju att Ryssland ska återlämna även Krim. Så kriget fortsätter.
Citera
2022-02-28, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Läser säpo denna tråd??? Jag har vpn så de fittor tror jag är i taiwan

Ingen tror att du är i Taiwan. Hur tycker du Rysslands cyber defence presterar så långt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in